بازدید 3905
۱

کاهش تقاضا در اولین روز هفته معاملات سکه آتی

روز گذشته در معاملات سکه آتی و به دنبال روند نزولی دلار، تقاضا در بازار معاملات سکه آتی در بورس کالا نیز کاهش یافت.
کد خبر: ۶۶۹۱۴۲
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۱ 19 February 2017
روز گذشته در معاملات سکه آتی و به دنبال روند نزولی دلار، تقاضا در بازار معاملات سکه آتی در بورس کالا نیز کاهش یافت.

به گزارش تابناک اقتصادی، در اولین روز هفته و در آخرین روز بهمن‌ماه، دلار سرانجام در نبرد انتظارات و واقعیت‌ها به نیروی دوم تن داد و شاخص بازار ارز ۱۴ تومان از ارزش خود را از دست داد تا با پایین رفتن از مرز ۳ هزار و ۸۰۰ تومان به قیمت ۳ هزار و ۷۹۷ تومان برسد. با افت روز آخر، دلار در یازدهمین ماه سال 1.5 درصد افت قیمت را تجربه کرد که سکه نیز در بازار نقدی و آتی بورس کالای ایران از آن تبعیت کرد و در مسیر نزولی قرار گرفت.

به این ترتیب روز گذشته سکه تحویل اسفندماه با ثبت قیمت یک میلیون و ۲۰۵ هزار تومان، کاهش 0.47 درصدی را تجربه کرد. ازسویی قرارداد تحویل اردیبهشت ۹۶ با قیمت یک میلیون و ۲۴۸ هزار تومان افت 0.32 درصدی را به ثبت رساند. این در شرایطی است که سکه تحویل تیر سال آتی با نرخ یک میلیون و ۲۹۲ هزار تومان به فروش رسید و با کاهش 0.34 درصدی همراه شد. همچنین سررسید شهریورماه سال آینده با نرخ یک میلیون و ۳۳۶ هزار تومان معامله و افت 0.36 درصدی را تجربه کرد و در پایان نیز سررسید آبان سال ۹۶ با قیمت یک میلیون و ۳۸۳ هزار تومان معامله شد و کاهش 0.3 درصدی را به ثبت رساند.

نگاهی به بازار نقدی

همسو با افت قیمت دلار، سکه تمام‌بهار آزادی نیز در مسیر کاهشی قرار گرفت. در آخرین روز بهمن‌ماه، سکه تمام‌بهار آزادی روی قیمت یک میلیون و ۱۹۳ هزار تومان آرام گرفت. همچنین نیم سکه و ربع سکه به ترتیب ۶۳۹ و ۳۴۳ هزار تومان داد و ستد شد. طی این روز ۶۹ قرارداد اختیار خرید و ۲۷۵قرارداد اختیار فروش سکه در سررسید اسفند امسال در بورس کالا منعقد شد.

بر این اساس در قرارداد اختیار خرید سکه برای سررسید اسفندماه که در سه سر رسید فعال بود در قیمت اعمال یک میلیون و ۱۷۵ هزار تومان ۱۳ قرارداد، در قیمت اعمال یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان ۱۰ قرارداد و در قیمت اعمال یک میلیون و ۲۲۵ هزار تومان نیز ۴۶ قرارداد منعقد شد.

در قرارداد اختیار فروش سکه برای سررسید اسفند امسال نیز که در چهار نماد معاملاتی فعالیت داشت در قیمت اعمال یک میلیون و ۱۲۵ هزار تومان ۱ قرارداد، قیمت یک میلیون و ۱۵۰ هزار تومان ۶۸ قرارداد و در قیمت اعمال یک میلیون و ۱۷۵ هزار تومان ۱۲۶ قرارداد اختیار فروش و در پایان در قیمت اعمال یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان ۸۰ قرارداد منعقد شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
دلار پایین میاد ولی سکه پایین نمیاد، تابناک چرا در این زمینه نمی نویسید؟؟؟؟؟؟؟؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر