بازدید 3428

ترافیک سنگین نامزدی یاران احمدی‌نژاد در راه منتهی به پاستور

آنچه توجه رسانه ها را در روزهای اخیر به خود جلب کرده است. ترافیک سنیگن اعلام کاندیداتوری یاران احمدی نژاد در مسیر اعلام کاندیداتوری برای انتخابات ریاست جمهوری دوزادهم است که کمتر از سه ماه تا آن فاصله داریم.
کد خبر: ۶۶۹۱۵۷
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۷ 20 February 2017
سخنگوی جبهه یکتا از معرفی «رستم قاسمی» و «حمیدرضا حاجی‌بابایی» به عنوان کاندیدای این جبهه به جبهه مردمی نیروهای انقلاب برای انتخابات ۹۶ خبر داد.

 به گزارش «تابناک»، «سیدمحمد حسینی» عضو هیئت مؤسس و سخنگوی جبهه یکتا درباره کاندیدای این جبهه برای انتخابات سال آینده ریاست‌جمهوری، گفت: از جبهه یکتا آقایان رستم قاسمی و حمیدرضا حاجی‌بابایی به عنوان کاندیداهای این جبهه به «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» معرفی شدند.

وی ادامه داد: البته بستگی دارد که این دو کاندیدا در جلسه مجمع عمومی جبهه در بین 10 کاندیدای جبهه مردمی قرار بگیرند یا خیر، البته آقای زاهدی به صورت جداگانه، آقایان زریبافان و بذرپاش که در جبهه یکتا فعالیت دارند، اعلام آمادگی کردند، ولی کاندیداهای قطعی یکتا رستم قاسمی و حمیدرضا حاجی‌بابایی هستند.

بعد از اعلام کاندیداتوری حمید بقایی معاون اجرایی احمدی نژاد اینبار دو تن از اعضای کابینه دولت احمدی نژاد، رستم قاسمی و حمید حاجی بابایی که وزارتخانه های نفت و آموزش پرورش را در دست داشتند نیز از طرف جبهه یکتا برای انتخابات ریاست جمهوری دوزادهم که در اردیبهشت سال آینده برگزار خواهد شد اعلام کاندیداتوری کردند.

حسینی درباره سایر کاندیداهایی که از جریان اصولگرا آمادگی خود را برای انتخابات اعلام کرده‌اند اظهار کرد: مهرداد بذرپاش،‌ محمد مهدی زاهدی، محمد علی‌آبادی، مسعود زریبافان آمادگی خود را اعلام کرده‌اند اما از جبهه یکتا تنها همان دو کاندیدایی که اعلام شد، مورد نظر هستند.

در ادامه  مروری بر زندگی و سوابق رستم قاسمی و حمیدرضا حاجی بابایی شده است:

رستم قاسمی

رستم قاسمی در سال ۱۳۴۳ در روستای سرگاه دهستان دشت لاله در بخش اسیر  رستم قاسمی از توابع شهرستان مهر، استان فارس  متولد شد. وی دارای مدرک مهندسی عمران از دانشگاه صنعتی شریف است. قاسمی در سال ۱۳۶۰ به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد و در جنگ ایران و عراق شرکت کرد و از جانبازان  دفاع مقدس محسوب می شود.

پس از جنگ ایران و عراق، به قرارگاه خاتم‌الانبیاء پیوست. وی در سال ۱۳۸۰ پس از محمدعلی جعفری، بعنوان فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا منصوب شد. وی در مرداد ماه ۱۳۹۰ در پی برکناری مسعود میر کاظمی، توسط محمود احمدی‌نژاد برای تصدی پست وزارت نفت پیشنهاد شد و در ۱۲ مرداد، به‌عنوان آخرین وزیر نفت دولت دهم از مجلس رای گرفت.

در سال ۲۰۱۳ نام "رستم قاسمی" به عنوان وزیر نفت ایران، در فهرست ۵۰۰ نفره قدرتمندترین افراد جهان که هر ساله از سوی نشریه "فارن پالیسی" منتشر می‌شود، قرار داشت. 

رستم قاسمی در دولت حسن روحانی، روز 25 آبان 1392 از سوی اسحاق جهانگیری در حکمی به عنوان مشاور معاون اول رئیس جمهور منصوب شد ولی در بهمن ماه سال گذشته پس از هشدار جهانگیری به منتقدان قراردادهای نفتی توسط  او برکنار شد.

وی به دلیل عهده‌دار بودن فرماندهی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ع) در جای جای کشورمان کانون توجه رسانه‌های داخلی و خارجی بوده است.

از مسوولیت‌های مدیریتی و اجرایی  قاسم رستمی می توان به  موارد زیر اشاره کرد:.
سوابق مدیریتی قاسمی:
فرماندهی یگان‌های رزمی در دوران دفاع مقدس
فرمانده مهندسی قرارگاه دریایی عملیاتی خاتم الانبیاء (ع)
فرمانده مهندسی نیروی دریایی سپاه
فرمانده قرارگاه سازندگی نوح (ع)
فرمانده قرارگاه مرکزی سازندگی خاتم الانبیاء (ع)
عضو اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران و تهران
مدیر عامل و رییس هیئت مدیره شرکت مهندسی نیروی نفت
رییس هیئت مدیره شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا)
رییس هیئت مدیره شرکت کشتی‌سازی خلیج فارس (ایزوایکو)
دبیر شورایعالی صنایع دریایی کشور
سوابق اجرایی و تخصصی قاسمی:
مجری پروژه‌های مهم پارس جنوبی در فازهای مختلف
خط انتقال گاز (خط هفتم گاز) از عسلویه به ایرانشهر (خط صلح)
مدیر پروژه فازهای ۱۵-۱۶ پارس جنوبی
خط انتقال گاز از اهواز به ایلام (خط ۶)
مجری الفین پنجم (۵۰۰ هزار تنی اتیلن) عسلویه
اتیلن مرکزی در استان فارس
خط انتقال فراورده‌های نفتی از آبادان به ری و چذابه به ری
انجام پروژه‌های بالادستی نفت، مهندسی و حفاری، شامل: لرزه نگاری چنگوله، سوسنگرد، خشت و ...
مجری پروژه‌های انبارهای نفت در نکا، خارک و بسیاری از شهرهای کشور
مجری پروژه‌های مهم از جمله راه، سد، راه آهن و ...
نوسازی سکوها و تاسیسات نفتی در جزایر سیری، خارک و ...
احداث بنادر بزرگ خدماتی و نفتی در ماهشهر، خارک و ... ۱۳-و دهها پروژه بزرگ دیگر

حمیدرضا حاجی بابایی

حمید رضا حاجی ‌بابایی در سال 1338 درهمدان متولد شد. وی پس از اتمام دروس مقدماتی و اخذ مدارک لیسانس و فوق لیسانس، تحصیلات خود را تا دکترای الهیات ارتقاء داد. 

حمیدرضا حاجی بابایی دیگر کاندیدای قطعی شده جبهه یکتا برای انتخابات آتی ریاست جمهوری است. حاج بابایی نمایندگی مردم همدان را در ادوار پنجم، ششم، هفتم و هشتم و دهم مجلس شورای اسلامی بر عهده داشت و طی دوره‌های هفتم وهشتم عضویت در هیئت رئیسه مجلس را تجربه کرد. همچنین در سوابق پارلمانی وی، عضویت در کمیسیون‌های تلفیق، اصل نود، محاسبات و بودجه و امنیت ملی و سیاست خارجی دیده می ‌شود.محمود احمدی ‌نژاد، رئیس جمهور وقت، در آبان ماه سال 1388 حمید رضا حاجی بابایی را برای تصدی وزارت آموزش و پرورش در دولت دهم به مجلس هشتم معرفی کرد.

محمود احمدی ‌نژاد، رئیس جمهور وقت، در آبان ماه سال 1388 حمید رضا حاجی بابایی را برای تصدی وزارت آموزش و پرورش در دولت دهم به مجلس هشتم معرفی کرد. او توانست با 217 رای موافق، 33 رای مخالف و 13 رای ممتنع از نمایندگان مجلس برای وزارت آموزش و پرورش رای اعتماد بگیرد.

آنچه توجه رسانه ها را در روزهای اخیر به خود جلب کرده است، ترافیک سنگین اعلام کاندیداتوری یاران احمدی نژاد در مسیر اعلام کاندیداتوری برای انتخابات ریاست جمهوری دوزادهم است که کمتر از سه ماه تا آن فاصله داریم. این در حالی است که همواره بر جلوگیری از ایجاد فضای دو قطبی در کشور به ویژه در ایام انتخابات تاکید شده است؛ مساله ای که ممکن است با ورود یاران احمدی نژاد به عرصه انتخابات، شاهد آن باشیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار