بازدید 4713

احضار سفیر کره شمالی در مالزی

کد خبر: ۶۶۹۳۲۵
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۶ 20 February 2017
مالزی روز دوشنبه از فرار چهار تبعه کره شمالی مظنون به دست داشتن در ترور 'کیم جونگ نام' برادر ناتنی رهبر این کشور شرق آسیا خبر داد و سفیر کره شمالی را به منظور توضیح در مورد برخی ادعاهایش به وزارت خارجه احضار کرد.

به گزارش ایرنا، 'کانگ چول' سفیر کره شمالی در کوالالامپور روز دوشنبه به وزارت امور خارجه مالزی احضار شد تا در خصوص ادعایش در مورد تاخیر عمدی مقامات محلی مالزی در تحقیقات قتل 'کیم جونگ نام' توضیح دهد.
 
پس از قتل روز دوشنبه گذشته برادر ناتنی رهبر کره شمالی در فرودگاه کوالالامپور با اسپری سمی و کالبدشکافی وی، تنش در مناسبات دو جانبه با برخی ادعاعای مقامات پیونگ یانگ رو به افزایش گذاشت.
 
سفیر کره شمالی روز شنبه نیز اعلام کرد قاطعانه گزارش کالبد شکافی مالزی در خصوص مرگ 'کیم جونگ نام' را رد و مالزی را به 'تبانی با نیروهای خارجی' متهم کرد.
 
'کانگ چول' مالزی را متهم کرده است هدفمندانه خواستۀ کره شمالی برای بازگردان جسد 'کیم جونگ نام' را رد کرده است.
 
'خالد ابوبکر' رئیس پلیس مالزی با رد این اتهام اعلام کرده است تحقیقات پیرامون مرگ برادر رهبر کره شمالی تا زمانی که 'دی.ان.ای' خانواده 'جونگ نام' بدست نیاید، کامل نمی شود.
 
پلیس مالزی تاکنون چهار نفر را در ارتباط با این قتل دستگیر کرده و در جستجوی چهار شهروند کره شمالی است که گمان می رود از مالزی فرار کرده اند.
 
چهار فرد دستگیر شده شامل دو زن از کشورهای ویتنام و اندونزی، یک مرد شهروند کره شمالی و یک مرد مالزیایی هستند.
 
به نوشته تارنمای 'نیو استریت تایمز'، پلیس مالزی با معرفی 'ری جی هیون' 33 ساله، 'هونگ سو هاک' 34 ساله، 'جونگ گیل' 55 ساله و 'ری جای نام' 57 ساله به عنوان چهار شهروند کره شمالی، اعلام کرد این افراد دوشنبه هفته گذشته که 'کیم جونگ نام' به قتل رسید، مالزی را ترک کرده اند.
 
پلیس مالزی که همچنان به دنبال چند مظنون دیگر به منظور انجام تحقیقات بیشتر پیرامون این پرونده است، مقصد این چهار تبعه کره شمالی را اعلام نکرد.
 
'نور رشید ابراهیم' معاون پلیس مالزی نیز اعلام کرد تحقیقات پیرامون مرگ 'کیم جونگ نام' به شرایط و انگیزه های مرگ وی محدود است و مسائل سیاسی در این مورد دخیل نیست.
 
وی تاکید کرد که پلیس به مسائل سیاسی دیگر کشورها علاقمند نیست و تنها به دنبال حقیقت و مستندات است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها