بازدید 4195

هیات دولت تعدیل در افزایش سرمایه شرکت‌های بیمه را تصویب کرد + تصویر

بازنگری در مصوبه سال ۹۱ افزایش سرمایه شرکت‌های بیمه به تصویب هیات دولت رسید.
کد خبر: ۶۶۹۵۹۶
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۴ 20 February 2017
بازنگری در مصوبه سال ۹۱ افزایش سرمایه شرکت‌های بیمه به تصویب هیات دولت رسید.

هیأت وزیران در جلسه 1395.11.24 به پیشنهاد بیمه مرکزی ایران و تأیید وزارت امور اقتصادی و دارایی و به استناد بند (3) ماده واحده قانون تأسیس مؤسسات بیمه غیر دولتی - مصوب 1380- تصویب کرد:

الف- حداقل سرمایه مؤسسات بیمه ایرانی موضوع ماده (36) قانون تأسیس بیمه مرکزی ایران و بیمه‌گری - مصوب 1350- برای مؤسسات بیمه غیر دولتی به شرح زیر تعیین می‌شود:

1- حداقل سرمایه موردنیاز برای تأسیس مؤسسه بیمه مستقیم مبلغ یک هزار میلیارد (1000.000.000.000) ریال می‌باشد.

2- حداقل سرمایه مورد نیاز برای صدور پروانه فعالیت مؤسسه بیمه مستقیم در هر یک از گروه رشته‌های بیمه‌ای، به شرح جدول زیر می‌باشد:

ردیفنام گروه رشته‌های بیمه‌ایمبلغ حداقل سرمایه برای صدور پروانه  فعالیت (میلیارد ریال) 
1بیمه‌های غیر زندگی300
2بیمه‌های زندگی و مستمری200
3 بیمه‌های مختلط (کلیه رشته‌های بیمه‌ای)500


3- حداقل سرمایه مورد نیاز برای تأسیس و شروع به فعالیت مؤسسات بیمه اتکایی مبلغ دو هزار و پانصد میلیارد (2.500.000.000.000) ریال می‌باشد.

ب- مؤسسات بیمه‌ای که قبلاً تأسیس شده‌اند و سرمایه آنها کمتر از ارقام مندرج در این تصویب‌نامه مؤظفند تا پایان سال 1396 سرمایه خود را با مفاد این تصویب‌نامه منطبق نمایند.

هیات دولت تعدیل در افزایش سرمایه شرکت‌های بیمه را تصویب کرد + تصویر

گزارش خبرنگار فارس حاکی است سال 91 دولت دهم افزایش سرمایه شرکت‌های بیمه را تصویب کرد،اما با توجه به عدم تحقق ارقام مصوبه در سرمایه‌ بیمه‌ها بیمه مرکزی مصوبه را تعدیل و برای تحقق افزایش سرمایه مورد نظر تا پایان سال 96 به شرکت‌ها مهلت داد.

بر اساس مفاد مصوبه سال 91 حداقل سرمایه برای تاسیس موسسه بیمه 100 میلیارد تومان بود که برای صدور پروانه فعالیت بیمه‌ای در هر یک از گروه رشته های بیمه ای، مبلغی به سرمایه پایه اضافه می‌شد. این مبلغ برای بیمه اموال 60 میلیارد تومان، بیمه های اشخاص (زندگی، مستمری، حوادث شخصی، درمان) 50  میلیارد تومان، بیمه مسئولیت 40 میلیارد تومان، بیمه وسایل نقلیه موتوری زمینی، شخص ثالث، بدنه، حوادث، راننده 30میلیارد تومان، بیمه های زندگی و مستمری 20 میلیارد تومان و برای بیمه های مختلط (کلیه رشته ها) 150 میلیارد تومان تعیین شده بود.

همچنین حداقل سرمایه پایه برای تاسیس موسسه بیمه اتکایی 400 میلیارد تومان بود.

طبق بند دیگری از مصوبه هیات وزیران شرکت‌های بیمه و موسسات بیمه‌ای که قبلا تاسیس شده‌اند، موظف بودند ظرف چهار سال حداقل سرمایه خود را با این تصویب‌نامه منطبق کنند مشروط بر آنکه میزان این افزایش سرمایه در هر سال حداقل 15 درصد و براساس زمان‌بندی شورای عالی بیمه باشد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر