بازدید 5779

عضویت 73 درصد مردم ایران در شبکه تلگرام

کد خبر: ۶۶۹۹۴۹
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۳ 21 February 2017
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز از ضریب نفوذ 85 درصدی اینترنت در ایران خبر داد و گفت: 73 درصد مردم ایران به شبکه تلگرام دسترسی دارند.

به گزارش  ایسنا «فتح‌الله حقیقی» دیشب (دوشنبه دوم اسفندماه)، در آئین تجلیل از پدران و مادران نمونه در مشگین‌دشت شهرستان فردیس، با بیان این‌که نوجوانان وجوانان سرمایه‌های خانواده‌ها هستند، با این سئوال کلیدی کلام خود را آغازکرد که آیا پدران و مادران آگاهند که جوانان و نوجوانان در چه دنیایی زندگی می‌کنند؟

وی در این رابطه با ارائه شاخص‌هایی، فضای مجازی را دنیای کنونی نسل جوان دانست و افزود: سرعت تکنولوژی امروز تا حدی است که اجازه نمی‌دهد که افراد حتی به این فکر کنند که در گذشته چه اتفاقی رخ داده تا بر اساس دانش گذشته برای آینده برنامه ریزی کنند.

معاون استاندار البرز با اشاره به ضریب نفوذ 96 درصدی اینترنت در جهان، گفت: این ضریب در کشور ما به 85 درصد می‌رسد و از این آمار 73 درصد مردم ایران به تلگرام دسترسی دارند.

حقیقی تصریح کرد: مدت زمانی که جوانان با پدر و مادر سپری می‌کنند در گذشته روزانه دوساعت بوده اما امروز این رقم به 20 دقیقه رسیده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز هم‌چنین کاهش سن اعتیاد را بی‌ارتباط با تحولات اخیر و افزایش ضریب شبکه‌های اجتماعی و.. ندانست و این مجموعه عوامل را همانند زنجیره‌ای به یکدیگر پیوسته و مرتبط قلمداد کرد.

وی در ادامه به تعدادی شاخص‌ها از وضعیت استان البرز نیز اشاره کرد و گفت: این استان به‌رغم وسعت کوچک طبق آخرین آمار دو میلیون و 700 هزار نفر جمعیت دارد، سرعت رشد جمعیت در البرز 5.2 برابر کشور است و تعداد دانش‌آموزان این استان از تعداد جمعیت 17 مرکز استان کشور نیز فراتر رفته است و همین امر نیز موجب شده تا 48 درصد مدارس البرز در دوشیفت برقرار شود.

حقیقی با اعلام وجود 60 منطقه آسیب‌پذیر در استان افزود: تراکم تعداد جمعیت به ازای هر نفر در کیلومتر کشور 46 نفر می‌باشد در حالی که این تراکم در استان البرز 469  نفر را نشان می‌دهد.

معاون استاندار در ادامه خطاب به پدران و مادران پیرامون نحوه ارتباط با فرزندان نکاتی بیان کرد و گفت: باید واقعیت‌ها را پذیرفت بدون آن‌که صورت مسأله را پاک کرد.

وی با تأکید بر ضرورت برنامه‌ریزی در دنیای کنونی افزود: اگر بخواهیم جوانان با شور و اشتیاق زندگی کنند باید محیط زندگی آرامی را فراهم کنیم و نسل جوان را از چنگال گرگ صفتان مصون داریم.

حقیقی یکی از حربه‌های دشمن را نفوذ اینترنت در جامعه دانست و تصریح کرد: این فضا از دو بُعد قابل استفاده است و می‌توان مسیر خوب یا بد آن را انتخاب کرد.

وی تعامل بیشتر خانواده‌ها با فرزندان و ارتباط نزدیک‌تر با آن‌ها را از اصولی مهم برای کاهش اثرات فضاهای مجازی دانست و خاطرنشان کرد: نوجوانان و جوانان تمایل به پیروی از الگوها و مدهای جامعه دارند، باید فاصله‌ها را پرکنیم و خود را مسئول بخشی از کاستی‌ها در روابط و ارتباطات خانوادگی بدانیم هم‌چنین زندگی همانند عقاب و منش و رفتار هم‌چون آب روان و منعطف را به فرزندان بیاموزیم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر