بازدید 2573
آخرین تحولات میدانی عملیات موصل؛

رسیدن نیروهای عراقی به دو کیلومتری فرودگاه بین المللی موصل و تداوم شدید درگیری ها

نیروهای عراقی از شب گذشته تمرکز خود را برای پیشروی به سمت فرودگاه بین‌المللی موصل گذاشته‌اند و درگیری‌ها در اطراف این فرودگاه بشدت جریان دارد.
کد خبر: ۶۶۹۹۸۷
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۳ 21 February 2017
 نیروهای عراقی از شب گذشته تمرکز خود را برای پیشروی به سمت فرودگاه بین‌المللی موصل گذاشته‌اند و درگیری‌ها در اطراف این فرودگاه بشدت جریان دارد.
 
به گزارش تابناک، نیروهای پلیس فدرال والحشدالشعبی درادامه عملیات آزادسازی بخش غربی شهر موصل ، روزسه شنبه،به پایگاه الغزلانی در نزدیکی فرودگاه بین المللی این شهر رسیدند و منطقه 'البوسیف'و بلندی های آن را به کنترل خود در آوردند. درگیری ها در اطراف فرودگاه بین المللی موصل هم اکنون در جریان است و نیروهای عراقی آماده حمله به فرودگاه هستند.
 

در همین زمینه یک منبع امنیتی گفت: پلیس فدرال و نیروهای الحشدالشعبی هم اکنون آماده حمله به فرودگاه بین المللی موصل هستند.

این منبع با اشاره به وجود درگیری های سنگین در اطراف فرودگاه ، از فرار دسته جمعی داعش از این منطقه خبر داد.

وی توضیح داد: نیروهای عراقی در این عملیات کارگاه های ساخت سلاح و محل بمب گذاری خودروهای انتحاری را در منطقه البوسیف شناسایی کرده و به آن دست یافتند.

نیروهای پلیس فدرال و الحشدالشعبی که در محور جنوبی بخش غربی موصل وارد عمل شده اند، همچنین به اردوگاه الغزلانی در نزدیکی فرودگاه موصل رسیدند.

براساس این گزارش، اکنون فرودگاه موصل زیر باران گلوله های توپخانه پلیس فدرال قرار دارد.
عملیات موصل برای آزادسازی بخش غربی شهر، از روز یکشنبه این هفته با اعلام آن از سوی حیدرالعبادی نخست وزیر عراق از محل کنفرانس مونیخ آغاز شده است.

در اولین روزهای این عملیات نیروهای عراقی پیشروی های سریعی داشته اند توانستند بسیاری از روستاهای اطراف این بخش را از کنترل گروه تروریستی داعش خارج کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل