بازدید 10776
تحلیلگر ریانوستی بیان کرد؛

مشاور امنیت ملی جدید ترامپ، سیگنالی هشدار دهنده برای روسیه +ویدیو

آن گونه که بیان می شود، ظاهرا مقامات و تحلیلگران روس دیدگاه چندان مثبتی نسبت به «هربرت ریموند مک مستر» مشاور جدید امنیت ملی ترامپ و کاخ سفید ندارند و این انتصاب را چندان در راستای انتظارات خود از یک Reset جدی با ایالات متحده نمی بینند. یکی از تحلیلگران سیاست خارجی روس در این باره در مطلبی که در خبرگزاری ریانوستی منتشر شده است، این انتصاب را هشداری برای روسیه و البته برای سایر کشورهای جهان می بیند.
کد خبر: ۶۷۰۳۶۲
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۱ 22 February 2017
آن گونه که بیان می شود، ظاهرا مقامات و تحلیلگران روس دیدگاه چندان مثبتی نسبت به «هربرت ریموند مک مستر» مشاور جدید امنیت ملی ترامپ و کاخ سفید ندارند و این انتصاب را چندان در راستای انتظارات خود از یک Reset جدی با ایالات متحده نمی بینند. یکی از تحلیلگران سیاست خارجی روس در این باره در مطلبی که در خبرگزاری ریانوستی منتشر شده است، این انتصاب را هشداری برای روسیه و البته برای سایر کشورهای جهان می بیند.

به گزارش «تابناک»؛ «آلکساندر خرولنکو» در این مطلب دلایل خود را برای هشدار آمیز بودن این انتصاب بیان کرده و می نویسد: این که هربرت مک مستر در پست جدید خود به عنوان مشاور امنیت ملی تا چه اندازه مفید خواهد بود، باید منتظر ماند و دید؛ اما شهرت وی به عنوان یک فرمانده نظامی پیش از این نیز بر سر زبان ها بوده است.

وی بر این باور است، انتصاب هربرت مک مستر ـ که رسانه های آمریکایی او را مبارزی خردمند و پیشرو در ارتش آمریکا خطاب می کنند ـ یک هشدار برای روسیه و جهان است و به گزارشی که چندی پیش در نشریه Politico با نام «مطالعات سری ارتش آمریکا که روسیه را هدف قرار داده است» اشاره می کند؛ برنامه ای که ظاهرا تحت نظارت هربرت مک مستر قرار داشته است.

مشاور امنیت ملی جدید ترام، سیگنالی هشدار دهنده برای روسیه

در بخشی از این مقاله Politico آمده بود: یک دهه قبل مک مستر در دل پنتاگون مشغول به مبارزه ای شد که بر سر مفهومی جدید از جنگ افزار بود تا به واسطه آن بتواند موضوع تهدیدات تروریست های افراط گرای اسلامی و شورشیان افغانستان، عراق و سایر گروه های مشکل ساز در دنیا را آماج گیرد. اکنون مأموریت وی بیش از گذشته دقیق شده است. هدف: مسکو.

خرولنکو با اشاره به این موضوع بیان می کند: این مک مستر بوده که برای اولین بار به کمیته خدمات نظامی سنای آمریکا هشدار داد، در حالی که نیروهای آمریکایی در عراق و افغانستان درگیر هستند، روسیه به دقت ظرفیت ها و توانایی ها و نقاط ضعف آمریکا را مطالعه و رصد می کند و به دنبال یک بلندپروازی و تلاشی موفقیت آمیز برای مدرن سازی ارتش و تسلیحات خود خواهد بود.

به گفته خرولنکو مک مستر نه تنها در این زمینه بلکه حتی در صحنه جنگ اوکراین نیز برنامه مطالعاتی دقیقی برای بررسی و ارزیابی جنگ افزارهای نوین و نسل جدید روس ها به راه انداخته بوده است. این برنامه که تلاشی سطح بالا اما تقریبا مخفیانه را شامل می شده، با هدف تفکر مجدد یا حتی باز طراحی اساسی ارتش آمریکا در راستای مقابله با روسیه در اوکراین و شرق اروپا بوده است و تأثیر بسیاری بر چشم انداز آتی وضعیت ارتش آمریکا، نوع تجهیزات و نحوه آموزش نیروها داشته است.

مک مستر در آن زمان به عنوان رئیس مرکز مجتمع سازی ظرفیت های ارتش آمریکا در ویرجینیا، مسئول تدوین چشم انداز وضعیت ارتش در سال 2025 و بعد از آن بوده است. چیزی که به گفته خرولنکو دراماتیک ترین تلاش برای زیر و رو کردن ارتش آمریکا بعد از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی بوده است.

مک مستر در آن زمان در گزارشی که در اختیار کمیته خدمات نظامی سنا قرار داده بود، بیان کرده بود که روسیه طیف وسیعی از راکت ها، موشک ها و توپخانه هایی در اختیار دارد که هم در برد و هم در قدرت تخریب نمونه های آمریکایی را جا می گذارند و این موضوع منجر به نگرانی مقامات آمریکایی شده بود که در کلیدی ترین حوزه ها روسیه دست بالاتری نسبت به آمریکا دارد و بسیاری از جنگ افزارهای زرهی که آمریکا در افغانستان و عراق به آنها متکی بوده، به شدت در برابر تسلیحات روسی ضعیف هستند.

خرولنکو با اشاره به این مسائل می نویسد: اکنون مقامات پنتاگون به این موضوع فکر می کنند که تلاش های مسکو در راه مدرن سازی تسلیحات و جنگ افزارهای خود و همچنین تسلیحات اتمی و همچنین تعارضات نظامی در اوکراین و سوریه منجر به یک تغییر و تحول اساسی در وضعیت نیروی زمینی ارتش آمریکا خواهد بود و مشاور جدید امنیت ملی آمریکا با مطالعه دقیق وضعیت روس ها پیش از این و در حال حاضر، به شدت قادر به نظامی سازی ایالات متحده است.

خرولنکو با اشاره به برنامه مطالعاتی جنگ افزارهای نسل جدید روسیه که تحت نظارت مک مستر بوده است می گوید: وی (مک مستر) در سخنرانی اخیر خود در مرکز مطالعات و تحقیقات استراتژیک واشنگتن بیان کرده که جنگ دوساله در اوکراین نشان داده که روس ها قدرت آتش فوق العاده ای در توپخانه دارند و از خودروهای زرهی بهتر و همچنین استفاده پیچیده ای از تجهیزات خودکار و بدون سرنشین زمینی و هوایی برخورداند.

مک مستر همچنین بیان کرده است: ما مدت زمان زیادی را صرف پیروزی در برد بلند موشک ها در رقابت با روسیه صرف کرده ایم. اما موشک های برد بلند تنها زمانی مناسب هستند که شما جلوی در خانه خود باشید، سؤال این است اگر از آنجا جلوتر و بیرون بروید چه اتفاقی رخ خواهد داد؟ مک مستر همچنین در این گزارش به قابلیت های فوق العاده نیروهای چریکی روس برای مبارزه های تن به تن در میدان نبرد اشاره و بیان کرده که آمریکا برای مدت زمانی طولانی از این قابلیت های غفلت کرده زیرا تفوق خود در این حوزه ها را قطعی می دیده است.

خرولنکو با اشاره به این مسائل بیان می کند که واقعیت های جنگ اوکراین مک مستر، مشاور جدید امنیت ملی کاخ سفید را به موضوع مفاهیم نظامی و استراتژی های ضد چریکی بازمی گرداند و آن هم در سطحی کاملا کیفی و جدید که تا حد سیاست خارجی نیز پیش خواهد رفت. به نظر خرولنکو این مسأله مک مستر را به تصمیم گیری هایی می کشاند که مستقیم یا غیر مستقیم هدف از آنها مهار و محدود کردن روسیه، بدون درگیر شدن در یک جنگ سوم جهانی است.
 
تعداد بازدید : 847
تعداد بازدید : 22
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر