بازدید 2929
معاون امور بین الملل وزیر نفت:

فروش نفت ۱۰۰درصد نقدی شد/تهاتر اصلاً نداریم

معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت گفت: تهاتر نفت با کالا، مخصوص زمان تحریم ها بود و اکنون ایران فقط به ازای دریافت پول نقد نفت خود را می فروشد.
کد خبر: ۶۷۰۹۰۸
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰ 24 February 2017
معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت گفت: تهاتر نفت با کالا، مخصوص زمان تحریم ها بود و اکنون ایران فقط به ازای دریافت پول نقد نفت خود را می فروشد.

«امیرحسین زمانی نیا» معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: ما دیگر هیچ موقع در کار تهاتر نفت با کالا نخواهیم بود و اینکه نفتی را بفروشیم و به ازای آن به جای پول، کالایی دریافت کنیم، تهاتری بود که مخصوص زمان تحریم ها بود.

وی افزود: اکنون دیگر چنین مسائلی مطرح نیست و ایران فقط به ازای دریافت پول نقد نفت خود را می فروشد.

معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت در پاسخ به اینکه "آیا امکان حصول توافق بین ایران و کشورهای خریدار نفت ایران برای تسویه حساب پول فروش نفت با تهاتر کالا وجود دارد"، گفت: تاکنون چنین توافقی صورت نگرفته و چنین توافقی نیز صورت نخواهد گرفت.

به گزارش تسنیم، اخیراً شنیده ها حاکی از این است که پیشنهاداتی از سوی برخی کشورهای آسیای شرقی برای تهاتر پول خرید نفت ایران با کالاهای غذایی و مصرفی مطرح شده؛ به طور مثال خبرهای غیررسمی از پیشنهاد فروش بیشتر نفت ایران به مالزی در ازای واردات بیشتر روغن پالم از این کشور و فروش بیشتر نفت به هند در ازای واردات محصولات غذایی حکایت دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار