بازدید 10722

۶ کشور عضو سازمان ملل از حق رأی محروم شدند

کد خبر: ۶۷۰۹۸۷
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۶:۳۳ 25 February 2017
شش کشور عضو سازمان ملل متحد به دلیل عدم پرداخت حق السهم سالیانه خود به این سازمان بین المللی، از حق رأی به طور موقت محروم شدند.

به گزارش مهر به نقل از لیبیا هرالد، شش کشور عضو سازمان ملل متحد به دلیل عدم پرداخت سهم مالی سالانه خود به این سازمان بین المللی، از حق رأی بطور موقت محروم شدند.

در این میان، کشور «لیبی» نیز به دلیل عدم پرداخت حق السهم سالانه خود، برای دومین سال متوالی از حق رأی محروم شد. این کشور آفریقایی برای بازپس گیری حق رأی خود در سازمان ملل متحد باید دستکم ۶.۵ میلیون دلار برای پوشش بدهی قابل ملاحظه خود به این سازمان بپردازد. گفتنی است که بدهی کشور لیبی بالاترین نرخ بدهی در میان کشورهای عضو سازمان ملل متحد است.

پنج کشور دیگری که حق رأی آنها به واسطه عدم پرداخت سهم مالی سالانه به سازمان ملل متحد به حالت تعلیق درآمده است، عبارتند از: «کیپ ورد»، «پاپوآ- گینه نو»، «سودان»،‌ «وانواتو» و «ونزوئلا».

چهار کشور دیگر از جمله «یمن» و «جیبوتی» نیز پیش از این در فهرست اعضایی قرار داشتند که مشمول این تعلیق قرار می گرفتند؛ اما این کشورها هم اکنون سهم سالانه خود را پرداخت  کرده اند.

چهار کشور دیگر شامل «کومور»، «گینه بیسائو»،‌ «سومالی» و «سائو تومه و پرنسیپ» نیز حق السهم خود را پرداخت نکرده اند؛ اما به دلیل آنکه شرایط و وضعیت محلی کشورهای مذکور امکان پرداخت این سهم مالی را برای آنان غیرممکن ساخته است، حق رأی این چهار کشور محفوظ می ماند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر