بازدید 7799
مسیح مهاجری:

مجتهدبودن آیت‌الله هاشمی را نمی‌توان انکار کند

کد خبر: ۶۷۰۹۹۲
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۰ 25 February 2017
مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی دو خط قرمز نظام و رهبری را داشت اما در کنار اینها دو خط قرمز دیگر هم داشت که یکی تدین و دیگری رعایت حقوق مردم بود لذا دغدغه ایشان رفاه و آسایش مردم بود.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام مسیح مهاجری عصر جمعه در آیین بزرگداشت چهلمین روز درگذشت رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام و پنجمین سالگرد درگذشت حجت الاسلام شیخ محمد هاشمیان امام جمعه فقید رفسنجان در مسجد حاج شریف این شهر افزود: آیت الله هاشمی رفسنجانی در طول دوران تاریخ اسلام از درخشانترین روحانیون بود و تاریخ در سینه خود با افتخار نام وی را ثبت کرده و برای همیشه باقی می ماند.

وی بیان کرد: قبل از پیروزی انقلاب همه دست به دست هم دادند و به رهبری امام و یاری مردان بزرگی که بازوان امام بودند از قبیل آیت الله هاشمی رفسنجانی توانستیم استثمار را کنار بزنیم و انقلاب را به پیروزی برسانیم و نظام مقدس جمهوری اسلامی را تأسیس کنیم.

وی گفت: این هنر امام و آیت الله هاشمی و هنر مردمی بود که پا به پای امام راحل در صحنه های مختلف حاضر شدند و خدا هم کمک کرد در این زمینه همه شرایط آزادی را رعایت کردند.

استاد دانشگاه مذاهب اسلامی افزود: وقتی جنگ شد مردم ولایی ایران اسلامی، خدمات بسیاری به عرصه جنگ کردند و از رفسنجان نیز کمک های بسیاری به جنگ شد و مردم از این دیار به مبارزه با دشمن رفتند.

وی با اشاره به اینکه در زمینه مقابله با تحریم، ملت ایران و مسئولان کمک کردند و شرایط آزادی را رعایت کردند اظهار کرد: در زمینه مقابله با توطئه های قدرت های شیطانی و آمریکا نیز همه مردم ایران خوب عمل کردند و مقابل دشمن ایستادند و برای ایران عزت و آبرو آفریدند.

مهاجری گفت: در زمینه مقابله با گروهک ها در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی نیز که سراسر مرزهای ایران از شرق، غرب، شمال و جنوب غوغایی علیه ایران کردند، مسئولان و همه مردم مقابل گروهک های ضد انقلاب و ضد اسلام ایستادند و یکپارچگی اسلام و انقلاب را حفظ کردند.

وی خاطرنشان کرد: همه کشورها می دانند که پرچمدار مبارزه در مورد فلسطین در درجه اول امام خمینی (ره) و پشت سر آن آیت الله هاشمی رفسنجانی بود و در روزهای قدس تا زمانی که به ایشان اجازه می دادند در خطبه های نماز جمعه سخنرانی می کرد.

مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی افزود: آیت الله هاشمی رفسنجانی سال 1327 به قم رفت و سال 1342 به اجتهاد رسید و صاحب نظر شد و در میان روحانیون کسانی را داریم که مبارز و جزء نخبه های حوزه، در خدمت مردم و در تفکر سرآمد بودند که این افراد بیشترین مظلومیت را تحمل کردند و علت هم این بود همانطور که امام راحل فرمود دشمن سراغ افراد روحانی انقلابی موثر می رود و به سراغ افرادی که برای جامعه مفید نیستند و کاری به کار دشمن ندارند، نمی رود.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در تاریخ 15 خرداد 1369 در مورد آیت الله هاشمی رفسنجانی گفتند، امروز رئیس جمهور ما که سالیان متمادی وی را می شناسم مجتهد قطعی است و این هم از برکات خداست که ما رئیس جمهوری داریم مجتهد و از لحاط تفکرات، متفکرِ سطح بالا با سوابق فراوان است.

مهاجری بیان کرد: این شهادت رهبر انقلاب اسلامی شهادتی روشن و شفاف است که کسی نمی تواند آن را انکار کند.

وی با بیان اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی مبارزاتش محکم بود ادامه داد: آیت الله خلخالی در رابطه با ایشان گفتند ما را در زندان 5 ساعت شکنجه کردند و آیت الله هاشمی را 9 ساعت اما این شخص زیر شکنجه های دژخیمان شاه طاقت آورد، هاشمی رفسنجانی زیر شکنجه می توانست نقشه های انقلاب و اسلام را لو دهد اما مقاومت کرد.

وی با اشاره به اینکه هاشمی رفسنجانی در بیرون زندان اموالی را هم که داشت برای انقلاب خرج کرد گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در خطبه 29 خرداد سال 88 در مورد هاشمی فرمودند ایشان قبل از انقلاب اموالش را به مبارزین می داد و بعد از انقلاب هم مسئولیت های زیادی داشت و در طول این مدت موردی سراغ نداریم که برای خودش اندوخته ای درست کرده باشد و این از فضیلت های بزرگی است که از پول خودش برای انقلاب خرج کرد.

مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی گفت: همچنین در این خطبه فرمودند آیت الله هاشمی رفسنجانی چند بار تا مرز شهادت پیش رفت.

وی افزود: مردم قدر چنین انسانی را دانستند و در تشییع جنازه وی حضوری گسترده داشتند و مردم با عشق و علاقه روضه خوانی کردند.

وی بیان کرد: مردم رفسنجان به خود ببالند که آیت الله هاشمی رفسنجانی را تحویل ایران و جهان داده است، افتخار کنید که جهان در برابر آیت الله هاشمی رفسنجانی تعظیم کرد؛ خیلی ها از دنیا می روند اما چنین با عظمت از او یاد نمی کنند، پرچم 57 کشور دنیا به احترام این عالم مجاهد نیمه افراشته شد و بیش از 80 کشور به ایران پیام تسلیت داد و کشور هند از طرف یک میلیارد و 800 میلیون نفر جمعیت هندی به ایرانی ها تسلیت گفت.

حجت الاسلام مهاجری گفت: فرزندان هاشمی رفسنجانی بدانند که این از سعادت ها بود که پدرتان در جوار امام راحل آرام بگیرد و او را به امام راحل تحویل دادید و از امام خواستید که به درددل ها و غصه هایش گوش فرا دهد.

وی همچنین یاد و خاطره مرحوم حجت الاسلام شیخ محمد هاشمیان امام جمعه فقید رفسنجان را گرامی داشت و افزود: از ویژگی های این عالم مجاهد معتمد امام بود و قبل از انقلاب و بعد از انقلاب هم به عنوان نماینده ولی فقیه در سنگر امامت جمعه تا آخر عمر باقی ماند.

وی از دیگر ویژگی های امام جمعه فقید رفسنجان را خدمت رسانی به مردم عنوان و تصریح کرد: این فرد در تمام مراحل، روحانیت را فراموش نکرده و در همه حال قبل و بعد از رسیدن به سمت و قدرت همواره در خدمت مردم بود و برای مردم کار و گره گشایی می کرد.

آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر روز یکشنبه 19 دیماه سال جاری به دلیل عارضه قلبی در بیمارستان شهدای تجریش درگذشت و پس از تشییع باشکوه در جوار مرقد مطهر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی به خاک سپرده شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر