بازدید 24480
۶
از نگاه مردم در نظرسنجی «تابناک»؛

ضعیف‌ترین و کم‌کارترین وزیر کابینه روحانی کیست؟

رأی وزیر دادگستری از این حیث که بیش از 55 درصد آرا درباره ضعیف ترین و کم کارترین وزیر کابینه روحانی را کسب کرد، بسیار قابل توجه است. کمتر پیش آمده که در یک نظرسنجی در مورد وزرای یک دولت، وزیری اکثریت مطلق را از حیث ضعیف ترین به دست آورد. اما این بار این حجت الاسلام پور محمدی است که با نظر اکثریت مطلق مخاطبان ضعیف ترین وزیر کابینه روحانی معرفی شده است.
کد خبر: ۶۷۱۲۹۰
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۷ 25 February 2017

در نظرسنجی سایت خبری تحلیلی «تابناک» در ارتباط با انتخاب ضعیف ترین و کم کارترین وزیر کابینه دولت یازدهم، «حجت الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی» وزیر دادگستری از نگاه مردم ضعیف ترین و کم کار ترین وزیر کابینه «حسن روحانی» معرفی شد.

به گزارش «تابناک»؛ چندی پیش نظرسنجی با تیتر «ضعیف ترین و کم کار ترین وزیر کابینه روحانی؟» در تابناک بر روی خروجی و پیش روی مخاطبان قرار گرفت که پیرامون 4 گزینه در نظر گرفته شده اعلام کردند.

گزینه های نظرسنجی مذکور به ترتیب عبارت بودند از: «محمود واعظی» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، «حجت الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی» وزیر دادگستری، «حمید چیت چیان» وزیر نیرو و «محمد فرهادی» وزیر علوم، تحقیقات و فناوری.

در این نظرسنجی واعظی وزیر ارتباطات 10.11 درصد از آرا را از آن خود کرد، حجت الاسلام پورمحمدی وزیر دادگستری 56.34 درصد، چیت چیان وزیر نیرو 8.91 و فرهادی وزیر علوم 24.64 درصد از آراء مردمی را از این جهت که قرار بر معرفی ضعیف ترین و کم کار ترین وزیر کابینه است، کسب کردند.

ضعیف‌ترین و کم‌کارترین وزیر کابینه روحانی کیست؟

بدین ترتیب با آرای مردمی در این نظرسنجی، حجت الاسلام پور محمدی وزیر دادگستری ضعیف ترین وزیر لقب گرفت، بعد از وی فرهادی وزیر علوم با اختصاص درصد قابل توجهی از آراء در رتبه دوم ضعیف ترین وزیر کابینه قرار گرفت و واعظی وزیر ارتباطات و چیت چیان وزیر نیرو در رتبه های بعدی جای گرفتند.

رأی وزیر دادگستری از این حیث که بیش از 55 درصد آرا درباره ضعیف ترین و کم کارترین وزیر کابینه روحانی را کسب کرد، بسیار قابل توجه است. البته بخشی از این آراء را می توان در راستای جایگاه و مسئولیت های محوله به وزارت دادگستری و کارکرد بین قوه ای این وزارتخانه ارزیابی کرد.

البته وزیر علوم هم که با مسئولیت های بسیاری در این وزارتخانه بر عهده دارد که اصلی ترین آن تولیت نهاد علم دانش در کشور است؛ یعنی رتق و فتق امور دانشگاه های کشور، رأی قابل توجهی کسب کرده و حدود 25 آراء را از باب معرفی ضعیف ترین و کم کار ترین وزیر کابینه روحانی به خود اختصاص داده است؛ مسأله ای که در خصوص کابرد واژه «کم کارترین» حداقل در مورد وزیر علوم تحقیقات و فناوری نباید صدق کند.

به دلیل اینکه از نگاه کاربران سایت خبری تحلیلی «تابناک» وزیر دادگستری به عنوان ضعیف ترین و کم کارترین وزیر کابینه روحانی معرف شده است، در ادامه به معرفی اجمالی «حجت الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی» می پردازیم تا مروری بر سوابق، دیدگاه ها و مسئولیت های وی داشته باشیم.

مصطفی پورمحمدی که یازده روز دیگر وارد پنجاه و هشتمین سال زندگی خود می شود در ۱۸ اسفند ۱۳۳۸ در قم متولد شد، ولی او اصالتی کرمانی دارد و همشهری مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی محسوب می شود. پورمحمدی شاگرد مدرسه حقانی است و تحصیلا حوزوی را تا سطح چهار ادامه داده است. او تألیفاتی هم دارد که به نظر می رسد مسئولیت هایش در تألیف این کتاب ها موثر بوده است از جمله تألیفات حجت الاسلام پورمحمدی می توان به «حقوق سیاسی، مبانی نظری اندیشه سیاسی در اسلام» و «مباحث سیاسی و اجتماعی» اشاره کرد. او همچنین مقالاتی علمی پیرامون حق، مبانی نظری حکومت دینی، نظارت، ارتداد و سیاست خارجی به تحریر درآورده است.

پورمحمدی به خاطر عهده‌دار بودن سمت‌های حساس قضایی و امنیتی از سال‌های ابتدایی انقلاب اسلامی تا کنون مورد هجمه های زیادی به ویژه از سوی نهادهای بین المللی نظیر سازمان دیده‌بان حقوق بشر گرفته است. وی در سال ۲۰۰۵ از سوی همین نهاد بنا به دلایل واهی به جنایت علیه بشریت و نقض حقوق بشر متهم شده است.

وی پس از سال های فعالیت در مسئولیت های قضایی و امنیتی، ۲۳ مرداد ۱۳۸۴ و پس از انتخاب احمدی نژاد به عنوان رئیس جمهور، از سوی وی برای تصدی وزارت کشور به مجلس معرفی شد. البته وزارت پورمحمدی در دولت احمدی نژاد تدوام چندانی نداشت و پس از گذشت کمتر از سه سال وی در اردیبهشت ماه سال ۱۳۸۷ از این مقام برکنار شد.

پور محمدی پس از برکناری از وزارت کشور با حکم آیت الله هاشمی شاهرودی به دستگاه قضایی بازگشت و این بار به عنوان رئیس سازمان بازرسی کل کشور معرفی شد، جایگاهی که جدال او با دولت احمدی نژاد را استمرار داد. او ۲۴ مرداد ۱۳۹۲ بار دیگر در قامت وزیر پیشنهادی اما این بار در کابینه «حسن روحانی» و به عنوان وزیر دادگستری قرار گرفت و توانست از مجلس شورای اسلامی رأی اعتماد بگیرد.

پورمحمدی در سال 1391 به عنوان معاون سیاسی جامعه روحانیت مبارز معرفی شد و در سال 92 سودای ریاست جمهوری در سر پروراند؛ موضوعی که تا آن سال تقریبا هیچ چهره امنیتی توفیقی در آن نیافته بود، چون پیش از آن حجج اسلام محمدی ری شهری و فلاحیان با وجود کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری، توفیقی در این عرصه کسب نکرده بودند. پورمحمدی به همین منظور در ائتلاف اكثريت اصولگرايان با چهره هایی نظیر «منوچهر متكي، يحيي آل اسحاق، محمدرضا باهنر و حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی فرد» همراه شده است؛ البته او در نهایت برای کاندیداتوری ثبت نام نکرد. او همچنین در سال ۱۳۹۴ برای انتخابات مجلس خبرگان از استان البرز کاندیدا شدکه صلاحیت وی مورد تأیید شورای نگهبان قرار نگرفت.

دادستان انقلاب اسلامی خوزستان، بندرعباس، کرمانشاه و مشهد، دادستان انقلاب نظامی در مناطق غرب کشور، رئیس اطلاعات خارجی وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی، معاون و جانشین وزیر اطلاعات، عضو هیأت مدیره جامعه الزهرا قم، عضو و رئیس هیأت امنای مرکز اسناد انقلاب اسلامی، استاد دانشگاه امام صادق و ... بخشی دیگر از سوابق و مسئولیت های «حجت الاسلام والمسلمین مصطفی پور محمدی» است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵۸
انتشار یافته: ۶
البته امکان انتخاب همه وزیران نبود.
من مضرترین وزیر را وزیر بهداشت می دانم و بعد از آن وزیر صنعت.
یک موقع هست وزیر کم کار است یک موقع هست که وزیر پر کار است اما در جهت ویران کردن صنعت ایران.
هر چند ناخواسته.
آقای پورمحمدی با این سوابقی که دارند چجوری شبا خوابشون می بره؟
او همچنین در سال ۱۳۹۴ برای انتخابات مجلس خبرگان از استان البرز کاندیدا شدکه صلاحیت وی مورد تأیید شورای نگهبان قرار نگرفت!!!
وزیر دادگستری... رد صلاحیت... مگه میشه؟؟؟... مگه داریم؟؟؟
البته در مجموع وزارت دادگستری به نسبت دیگر وزارتخانه ها وظایف کمتری داره. در دولت های قبل هم وزیر دادگستری کم کار بوده است. این هم به نظر بنده به دلیل ضعف ساختار است و در صورت لزوم باید قوانین و وظایف وزیر تغییر کند.
الان کم کاره ولی در گذشته انسان پرمشغله ای بوده .
ضعیت ترینش وزارت دادگستری بود و بعد از اون وزارت صنعت
قوی ترین هم وزارت پزشکان که با پرداخت های نجومی به پزشکان بیشترین خدمت رو به قشر خودش کرد.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل