بازدید 4938

بر سر صادرات گاز به اروپا چه خواهد آمد؟

آذربایجان در مسیر ارسال گاز به اروپای غربی از اواخر این دهه است اما برای استفاده این محصول در داخل کشور خود نیاز به وارد کردن گاز دارد. این مسئله باعث پیچیده شدن وضعیت اقتصادی شده است که اعتراضاتی را نیز در سال گذشته بر انگیخته است.
کد خبر: ۶۷۱۳۶۲
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۶ 25 February 2017
آذربایجان در مسیر ارسال گاز به اروپای غربی از اواخر این دهه است اما برای استفاده این محصول در داخل کشور خود نیاز به وارد کردن گاز دارد. این مسئله باعث پیچیده شدن وضعیت اقتصادی شده است که اعتراضاتی را نیز در سال گذشته بر انگیخته است.

به گزارش تابناک اقتصادی و به نقل از رویترز کشور آذربایجان دارای یکی از بزرگترین منابع گاز دنیا می باشد به نام شاه دنیز دریای خزر، اما تولید مرحله بعدی خود را تا 2020 پیش فروش کرده است. این اقدام آذربایجان برای کاهش وابستگی کشورهایی مانند یونان، ایتالیا، ترکیه و سایر دولت ها به گاز روسیه صورت می گیرد.

آذربایجان تأمین کننده گاز آینده اروپا، با کاهش این محصول در داخل کشور مواجه است

در اواخر سال گذشته شرکت دولتی انرژی آذربایجان SOCAR اعلام کرد که برای ساخت خط لوله و ارسال گاز برای عبور از خط میانه، از ایران گاز وارد می کند.

دو منبع صنعتی به رویترز گفتند که این گاز در حقیقت از یکی دیگر از جمهوری های سابق شوروی یعنی ترکمنستان وارد می شود که قیمت آن بسیار بهتر از گاز آذربایجان است اما ـدمین آن بخاطر اختلاف سر قیمت ها بین ایران و ترکمنستان متوقف شده بود.

بحث قیمت همچنین گفتگو های درباره واردات بالقوه گاز روسیه به آذربایجان برای کمبود کاهش را نیز متوقف کرده بود.
مقامات رسمی اظهار خوش بینی کرده اند که افزایش های در نظر گرفته شده برای تولد از سایر زمین های گازی آذری این شکاف را پر خواهد کرد.  این مقامات از امید، بولا دنیز و آبشرون نام بردند که تحت قراردادی که با شرکت توتال فرانسه در نوامبر بسته شده است توسعه خواهد یافت.

در همین زمان، این مسئله برای رئیس جمهور طولانی مدت آذربایجان الهام علی اف باعث بوجود آمدن معضل شده است و واحد پولی آذربایجان به علت کاهش قیمت های نفت جهانی و تعادل بین روسیه و غرب ب یک کاهش شدید مواجه شده است.

در ژانویه، SOCAR افزایش قیمت گاز را برای آذری ها اعلام کرد. آذری ها از قبل مقدار بیشتری برای محصولات اساسی مانند نان هزینه می پرداختند چرا که گندم و بسیاری از مواد غذایی دیگر وارد می شوند. سلیمان قاسیمو یکی از معاونین شرکت SOCAR  گفت که این افزایش قیمت برای بار آخر نخواهد بود :اگر ارزش پول کشور سقوط بیشتری کند SOCAR پیشنهاد بازبینی قیمت گاز را خواهد داد”

متانت کازوموا که در مغازه ای در باکو کار می کند گفت او مجبور شده است بدنبال دو برابر شدن صورت حساب گاز خانه اش، مصرف آن را کاهش دهد. بعضی از آذری ها دولت را سرزنش می کنند که ای نمسئله در این کشور بسیار کم پیش می آید و اکثر اعتراضات بین دوستان باقی می ماند.

علی اف که سال 2003 جانشین پدرش حیدر شد این هفته قدرت خودش را با انتصاب همسرش به عنوان اولین معاون رئیس جمهور افزایش داد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر