بازدید 3134
رئیس سابق کمیسیون واردات اتاق ایران:

گلایه‌ها از اقتصاد رانتی برای سهم گرفتن از رانت است

رئیس سابق کمیسیون واردات اتاق ایران با اشاره به اقتصاد متکی به نفت کشور گفت: اگر گلایه‌ای در رابطه با وضعیت اقتصاد است می‌خواهیم سهمی از رانت بگیریم و گرنه در مورد اقتصاد رانتی بحثی نیست.
کد خبر: ۶۷۱۴۱۶
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۰ 25 February 2017
رئیس سابق کمیسیون واردات اتاق ایران با اشاره به اقتصاد متکی به نفت کشور گفت: اگر گلایه‌ای در رابطه با وضعیت اقتصاد است می‌خواهیم سهمی از رانت بگیریم و گرنه در مورد اقتصاد رانتی بحثی نیست.

به گزارش فارس، مجیدرضا حریری امروز در نشست هم‌اندیشی کنفدراسیون صادرات ایران با تشکل‌های صادراتی پیرامون صادرات غیرنفتی گفت: براساس آمار 60 درصد از کالاهای صادراتی وابسته به نفت و فرآورده‌های نفتی است و احصاء 40 درصد بقیه کالاهای صادراتی هم نشان می‌دهد که عملا سوبسید نفت صادر می‌کنیم.

رئیس سابق کمیسیون واردات اتاق ایران با بیان اینکه صادرکنندگان فولاد اگر انرژی را به قیمت جهانی تحویل بگیرند اصلا نمی‌توانند وارد بازارهای جهانی شوند، افزود: اگر این سوبسید را به عنوان مثال به کارخانه سیمان ندهند حتی یک کیلو سیمان تولیدی خود را نمی‌تواند بفروشد.

وی با بیان اینکه اگر تا چند سال آینده عضو WTO نشویم دیگر نمی‌توانیم همین مقدار تجارت را هم داشته‌باشیم، بیان داشت: بعد از سال 2019 موضوع تجارت جهانی فقط در بین اعضای هم سازمان خواهد بود. 

نایب رئیس اتاق مشترک ایران و چین با بیان اینکه اگر از سبد صادراتی محصولاتی مانند خشکبار، فرش و پسته را کنار بگذاریم، چه چیزی می‌توانیم صادر کنیم، گفت: اگر سوبسید کالاهای صادراتی قطع شود، چه چیزی را می‌توان صادر کرد؟

حریری گفت: واقعیت این است که اقتصاد ما اقتصادی متکی به نفت است و همه ما اگر گلایه‌ای داریم، می‌خواهیم سهمی از رانت بگیریم و نه اینکه در مورد اقتصاد رانتیر بحثی داشته باشیم. 

وی افزود: در امر صادرات در ابتدا باید در ساختار تولید تجدید ساختار اساسی صورت گیرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل