بازدید 3699

کاهش5000تومانی‎قیمت‌ماهی‎سفید و کفال در مازندران

قیمت ماهی سفید و کفال دریای خزر در بازار ماهی فروشی شهرهای ساری و فریدونکنار به دلیل صید مناسب و عرضه فراوان در هر کیلو گرم تا پنج هزار تومان کاهش یافت.
کد خبر: ۶۷۱۴۲۸
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۵ 25 February 2017
قیمت ماهی سفید و کفال دریای خزر در بازار ماهی فروشی شهرهای ساری و فریدونکنار به دلیل صید مناسب و عرضه فراوان در هر کیلو گرم تا پنج هزار تومان کاهش یافت.

به گزارش ایرنا هوای آفتابی و دریای بدون مواج ،فعالیت صید به روش پره را در سواحل مازندرانی خزر بیشتر می کند و با افزایش صید و عرضه ،قیمت ماهیان نیز کاهش می یابد.

از آنجاییکه فرهنگ عرضه و مصرف ماهیان استخوانی دریای خزر فقط تازه خوری است و منجمد کردن آن رایج نیست نوسان قیمت در بازار ماهی فروشی فقط بر اساس عرضه و تقاضا روزانه شکل می گیرد.

صیادان مازندرانی برای صید به روش پره از تورهایی با ارتفاع هفت تا 10 متر و به طول یکهزار و 200 متر استفاده می کنند و این تورها با قایق به آب انداخته می شود و پس از انباشته شدن از ماهیان به وسیله تراکتور به ساحل کشیده می‎شود.

بررسی میدانی امروز شنبه خبرنگار ایرنا از بازارهای ماهی فروشی شهرهای ساری و فریدونکنار نشان می دهد که قیمت ماهی کفال با وزن حدود 800گرم از کیلویی27 هزار تومان دو هفته قبل از 2روز گذشته به 22 هزار تومان کاهش یاقت.

همچنین قیمت ماهی سفید با وزن حدود یک کیلو گرم نیز از 30هزار تومان به 25هزار تومان رسیده است.

طی چند روز گذشته شرایط جوی مناسب سبب شد تا تور ماهیگیران مازندران پر از ماهی سفید و کفال شود و با افزایش صید و عرضه آن در بازار ،قیمت این گونه ماهی پایین بیاید.

کفال، سفید و کپور مهم ترین گونه های ماهیان استخوانی دریای خزر است و کفال بیشترین میزان صید ماهیگیران مازندرانی را در فصل پائیز و اوایل زمستان تشکیل می دهد و از ماه بهمن به بعد هم ماهی سفید در صدر صید قرار می گیرد.

**صید یکهزارو 344تن انواع ماهیان استخوانی از سواحل مازندرانی دریای خزر 

مدیر کل شیلات مازندران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه از هفدهم مهر امسال تا پایان بهمن ، یکهزارو 344تن انواع ماهی استخوانی از دریا صید شده است، گفت: 844تن آن ماهی کفال و 426تن آن را ماهی سفید و مابقی کپور و دیگر گونه ها بوده است.

حسینعلی خوشباور رستمی ارزش اقتصادی ماهیان صید شده را 37میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: به لحاظ وزنی، ماهیان صید شده در مدت فصل جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل 24درصد و به لحاظ ارزشی 100درصد رشد را نشان می دهد.

فصل صید ماهیان استخوانی دریای خزر در سواحل 338 کیلومتری مازندران همه ساله از بیستم مهرماه آغاز و تا دهه دوم فروردین سال بعد ادامه دارد.

مدیر کل شیلات مازندران عرضه و تقاضا را عامل اصلی وتعیین کننده قیمت ماهیان استخوانی دانست و گفت: میانگین قیمت ماهیان دریایی با وزن یک کیلو گرم در سال جاری 25هزار تومان است. 

چهار هزارو 200صیاد در قالب 53شرکت تعاونی پره در استان مازندران فعالیت دارند.

گزارش هواشناسی نشان می دهد که هوای مازندران تا روز دوشنبه هفته جاری آفتابی است و شرائط برای ادامه ماهیگیری در دریای خزر مناسب خواهد بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر