بازدید 4483
۲

پرداخت دیه میلیاردی برای نجات از چوبه دار

کد خبر: ۶۷۱۴۶۶
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۷ 26 February 2017
مردی که در جریان سرقت پول‌های یک کارمند بانک، وی را به قتل رسانده بود درحالی‌که حکم قصاص‌اش قطعی شده بود با پرداخت یک میلیارد تومان توانست از قصاص نجات یابد.

به گزارش همشهری، اين جنايت به 13سال قبل بر‌مي‌گردد. روز دوم اسفند‌ماه سال‌82 زني نزد پليس رفت و گفت شوهرش مفقود شده است.
 
او گفت: شوهرم كارمند بانك است. او ديروز با 3نفر از دوستانش قرار داشت اما بعد از خروج از خانه ديگر برنگشت و به تماس‌هايم جواب نداد. همزمان با قرار گرفتن نام كارمند بانك در فهرست افراد مفقودي تلاش‌ها براي يافتن او آغاز شد تا اينكه 3روز بعد جسد وي در حوالي گرمسار كشف شد.

او بر اثر اصابت 3گلوله جان باخته بود و چون افرادي كه آخرين‌بار با او ديده شده بودند 3دوستش بودند، آنها بازداشت شدند. مظنونان در همان بازجويي‌هاي مقدماتي از جنايتي هولناك پرده برداشتند و گفتند با انگيزه سرقت پول دست به اين جنايت زده‌اند. به اين ترتيب 3متهم در شعبه 113دادگاه كيفري استان تهران محاكمه شدند.

در اين جلسه متهم رديف اول جزئيات بيشتري از جنايت را شرح داد و گفت: چون مقتول چند ميليون تومان وام گرفته بود وسوسه شدم تا پول‌هايش را سرقت كنم. به همين دليل با همدستي 2دوستم او را ربوديم و من 3گلوله به وي شليك كردم. در پايان اين نشست قضات دادگاه متهم رديف اول را به قصاص و 2همدست ديگر را به اتهام معاونت به تحمل حبس محكوم كردند.

اين رأي در شعبه 17ديوان‌عالي كشور نيز تأييد شد اما مدتي قبل وقتي مرد محكوم به قصاص براي مجازات پاي چوبه دار منتقل شد توانست با پرداخت يك ميليارد تومان از اولياي دم رضايت بگيرد. در اين شرايط وي ديروز در شعبه دهم دادگاه كيفري يك استان تهران به لحاظ جنبه عمومي جرم محاكمه شد.
 
او گفت: وسوسه چند ميليون پول باعث شد سال‌ها زنداني شوم و حتي تا پاي چوبه دار پيش بروم. از طرفي يك ميليارد تومان هم پرداخت كردم و حالا زندگي‌ام را باخته‌ام.در پايان اين جلسه قضات وارد شور شدند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
وقتي براي چندميليون سرقت مرتکب قتل شده يک ميليارد تومان را از کجا آورده؟ ثانيا نبايستي به اينجور افراد رضايت داد يعني با پول ميشه کسي را کشت و خريد.
کارمند های بانک ظاهرا حقوق های خوبی می گیرند که تونسته یک میلیارد پول جمع کنه!!!!!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار