بازدید 17346

سرانجام خانه‌های غیرمجاز چینی‌ها در تهران

کد خبر: ۶۷۱۴۷۵
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰ 26 February 2017
معاون گردشگری تهران گفت: از فعالیت اقامتگاه‌های غیرمجاز گردشگران چینی جلوگیری شده اما تا کنون خانه‌ای پلمپ نشده است.

علی رفیعی در گفت‌وگو با ایسنا درباره سرانجام پرونده فعالیت‌های غیرمجاز چینی‌ها در حوزه گردشگری ایران، اظهار کرد: پس از موج رسانه‌ای که درباره فعالیت‌های غیرقانونی چینی‌ها در ایران راه افتاد، برخی از مالکان اقامتگاه‌های مورد استفاده گردشگران چینی که متوجه فعالیت غیرمجاز خود شده بودند به معاونت گردشگری تهران مراجعه کردند که ما سعی کردیم آنها را با قوانین مطابقت دهیم، هرچند این اقامتگاه‌ها فعلا از چرخه خدمات‌دهی تا مشخص شدن تکلیف‌شان خارج شده‌اند.

او در پاسخ به این ابهام که چگونه ممکن است مالکان این اقامتگاه‌ها متوجه فعالیت غیرقانونی خود نشده باشند، گفت: شاید این مالکان تا پیش از این نمی‌دانستند فعالیت‌شان غیرقانونی تلقی می‌شود و یا به مجوز احتیاج دارند و یا حتی رصد می‌شوند، برای همین وقتی موضوع رسانه‌ای شد، برخی از آنها دواطلبانه مراجعه کردند تا مشکل را حل کنند و ما هم سعی کردیم آنها را با قوانین موجود تطبیق دهیم.

رفیعی ادامه داد: در حال حاضر با توجه به شناسایی اقامتگاه‌های غیرمجاز چینی‌ها، از بعضی فعالیت‌های فراگیر و گسترده جلوگیری شده است، اما اقدام نهایی در این‌باره و چگونگی برخورد با آن‌ها به بررسی‌های نهایی و رأی کمیسیون ارتقاء امنیت گردشگران خارجی و مقاصد آنها منوط شده است.

وی اظهار کرد: این پرونده همچنان باز است و بررسی‌های مربوط به آن ادامه دارد تا در جلسه کمیسیون ارتقاء امنیت گردشگران خارجی در این‌باره به تصمیم نهایی برسند.

او با تاکید بر این که فعلا هیچ یک از اقامتگاه‌های گردشگران چینی پلمپ نشده است، افزود: به دلیل حساسیت موضوع، بررسی‌ها هنوز توسط دستگاه‌های نظارتی و امنیتی ادامه دارد و رأی نهایی در این‌باره صادر نشده است.

رفیعی با اشاره به شناسایی تمام مراکز اقامتی گردشگران چینی در تهران، درباره پرونده دولت‌آباد نیز توضیح داد: اقامتگاه‌های غیرمجاز گردشگران عربی در محله دولت‌آباد تهران نیز در حال بررسی است و پرونده آن همسو با چینی ها پیگیری می‌شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۲
با سلام مگر اقامتگاه های افاغنه کنترل ویا نظارت میشوند؟!
تو خلیج فارس هم این چینی ها دارن بیرحمانه ماهی صید میکنن و هیچکس هم جلودارشون نیست.
در خود چین, به محض ورود تا 24 ساعت باید مدارک اقامت در محل (خواببگاه هتل خانه) را به نزدیکترین پاسگاه پلیس بدهید. در مورد هتل و خوابگاه که خود گردانندگان این کار را به عهده دارند ولی در مورد خانه, شخص یا صاحبخانه موظف به این کار است.
واییییییییییییییییییییییییییییییییی
اين خانه ها به حال خود رها شود بزودي شاهد ايجاد محله چيني ها خواهيم بود با قوانين مختص به خود مثل نيويورك ، لندن و ساير شهرها . چيني ها بلدن چه طوري اينكار را بكنن
بعد از مدتي شاهد خواهيم بود كه نيروي انتظامي و امنيتي ما كه كلي دوندگي كردن كه لابي ساختمانهاي مردم را هم جز مكانهاي عمومي قرار دهند نتوانن به پياده رو هاي آن كه هيج به حوزه اين محله دسترسي پيدا و اعمال قانون كنن .
به نظرم مطالعه در مورد ساختار اين شهرها و چگونگي بوجود آمدنشان بايد در دستور كار نهادهاي امنيتي قرار گيرد
یکی از دوستان هم باشگاهی که ساکن منطقه کن میباشد برایم تعریف کرد که چینی های کارگر در پروژه بزرگراه شمال که در تونلهای منطقه کن کار میکنند تمام سگهای این منطقه رو گرفتند و خوردند و حتی از طریق تعدادی واسطه برایشان سگهای بیصاحب آورده تا آنها پس از کشتن این حیوانات از گوشت آنها استفاده کنند و بهمین دلیل در منطقه کن و اطراف آن مدتی است دیگر سگ ولگرد هم حتی دیده نمیشود زیرا چینی ها همه آن بینواها را گرفته و خورده اند .
درشهرپكن براى دوشب اقامت درخانه وآپارتمان اجاره اى نيازبه مجوزپليس هست،اونوقت اينها توتهران هركارى دلشون ميخوادانجام ميدهند شهرشهرفرنگه...
خانه های ساخت خودمان که از چینی ها بدتره.تابناک تو که از همه بهتر میدونی.
چه حساسیتی ؟ بگید جرات نمیکنید بهتره ، لا اقل یک دروغ کمتر گفته اید
ورود چینی ها بجای درامد برای ما دردسر است... بزودی شاهد ایجاد محله چینی ها در تهران و مافیای چینی در کشور مان خواهیم بود... عده ای منفعت طلب ار این بل بشوی سارمان میراث و مدیریت کلان کشور دارند سو استفاده می کنند.
خوب دیگه منتظر محله چینی ها در تهران باشین. هر دم از این باغ بری میرسد .
بزارین بیان
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر