بازدید 4476

عامل مزاحمت در شبکه‌های اجتماعی به دام افتاد

کد خبر: ۶۷۱۵۹۴
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۴ 26 February 2017
رئیس پلیس فتای غرب استان تهران گفت:عامل ایجاد مزاحمت و تهدید در یکی از شبکه‌های اجتماعی که برای خانم جوانی دردسر درست کرده بود، شناسایی و دستگیر شد.
 
به گزارش آرمان، سرهنگ ‌اصغر باقریان‌ افزود: با مراجعه خانم جوانی به پلیس فتا و اظهار اینکه شخص ناشناسی در یکی از شبکه‌های اجتماعی برای وی ایجاد مزاحمت و تهدید کرده است درخواست رسیدگی داشت.
 
وی ادامه داد: با توجه به نوع مزاحمت ایجاد شده کارشناسان این پلیس اظهارات شاکی را مورد بررسی قرار دادند و پس از بررسی‌های اولیه، مشخص گردید که شاکی، متهم را به هیچ وجه نمی‌شناسد و از او فقط یک ID دارد.
 
همچنین متهم برای شاکی اقدام به ارسال عکس‌های غیر اخلاقی کرده و وی را تهدید کرده که به خواسته‌های شیطانی او پاسخ مثبت دهد؛ در غیر این صورت به او آسیب می‌زند.
 
سرهنگ باقریان اضافه کرد: کارشناسان پلیس فتا با انجام اقدامات و عملیات دشوار، موفق به ایجاد ارتباط مجازی با متهم شدند و با انجام اقدامات فنی لازم توانستند هویت جعلی(مجازی) متهم را شناسایی کرده و سپس با انجام روش‌های پلیسی توانستند IP متهم را شناسایی کنند.
 
این مقام انتظامی گفت: با بررسی‌های صورت گرفته و با استفاده از شیوه مهندسی اجتماعی و استعلامات صورت گرفته از مبادی مربوطه، هویت واقعی متهم مشخص گردید که فردی۳۳ ساله می‌باشد.
 
با هماهنگی با مقام محترم قضائی، متهم احضار و پس از بازجویی‌های اولیه، قصد کتمان حقیقت را داشته؛ اما در ادامه و با انجام بازجویی فنی و پلیسی و دیدن اسناد و مدارک موجود در پرونده به بزه انتسابی خود اعتراف کرد.
 
سرهنگ باقریان گفت: متهم به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی و صدور حکم به دادسرا منتقل شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی