بازدید 2189

مجلس با افزایش قیمت اینترنت مخالفت کرد

نمایندگان مردم در خانه ملت، به افزایش قیمت اینترنت رأی مخالف دادند.
کد خبر: ۶۷۱۶۰۵
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۳ 26 February 2017
نمایندگان درنشست علنی صبح امروز (یکشنبه، 8 اسفندماه) مجلس شورای اسلامی،در جریان بررسی بخش درآمدی جزئیات لایحه بودجه سال 96 با حذف بند الحاقی تبصره 18 این لایحه با 179 رأی موافق، 24 رأی مخالف و 3 رأی ممتنع از مجموع 243 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

سلیمی در بررسی موارد مذکور این بودجه گفت: 8 برابر شدن اینترنت به معنای ضرر رساندن به مردم است.

همچنین لاریجانی در پاسخ به اخطار سلیمی نماینده مردم محلات تصریح کرد: افزایش حدود 8 برابری قیمت اینترنت مشکل ایجاد می کند اما خلاف قانون اساسی بودن بند مذکور برای بنده روشن نیست.

گفتنی است؛فریدون احمدی نماینده مردم زنجان در مجلس در مخالفت با بررسی بند الحاقی مربوط به هزینه های اینترنت گفت: بیت، بایت و اینترنت حساب و کتاب دارد.

وی با بیان اینکه فناوری اطلاعات یک صنعت است، تصریح کرد: امروز صنعت اطلاعات پیشران توسعه کشور است و در برنامه ششم تأکید شده قیمت اینترنت نصف شود،اما هم اکنون می خواهیم این مبلغ را به 8 برابر اضافه کنیم.

لازم به ذکر است؛مرتضی خاتمی نماینده مردم ماهنشان در موافقت با بند الحاقی مذکور گفت: از درآمد حاصل می توان ظرفیتی برای دولت ایجاد کرد تا سود حداکثری برای شرکت فروشنده در شرایطی کنار گذاشته شود که قیمت ها نیز ثابت بماند.

به گزارش خانه ملت،در بند الحاقی حذف شده تبصره 18 آمده بود که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات موظف است به ازای فروش هر مگابیت اینترنت، مبلغ ده (10)ریال از شرکت های فروشنده أخذ و به حساب درآمد اختصاصی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نزد خزانه‌داری کل‌کشور واریز نماید تا به‌منظور اجرای طرح پزشک خانواده،پیشگیری و پوشش کامل درمان افراد ساکن در روستاها و شهرهای دارای پنجاه هزار نفر جمعیت و پایین‌تر و جامعه عشایری و نیز تکمیل و تأمین تجهیزات بیمارستانی و مراکزبهداشتی و درمانی و کمک به هزینه درمان بیماران تحت پوشش نهادهای حمایتی و یا صعب‌العلاج هزینه شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر