بازدید 2576

خودتان با دست خودتان مجلس را تضعیف نکنید

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر صادقی نماینده مردم تهران گفت: با این لفظی که می‌گویید شأن مجلس را ضایع می‌کنید خواهش می‌کنم لفظ خود را اصلاح کنید و با لفظ خود مجلس را تضعیف نکنید.
کد خبر: ۶۷۱۶۱۹
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۷ 26 February 2017
محمود صادقی در تذکری با استناد به ماده 18 آئین‌نامه داخلی مجلس اظهار کرد: هیات رئیسه سوگندی که خورده برای رعایت بی طرفی است. ابتدا که ما به مجلس آمدیم بعضی از نمایندگان قدیمی عبارتی را می‌گفتند که آن موقع معنایش را نفهمیدیم، می‌گفتند فاعل بالااختیار و مفعول بالااضطرار هستیم.

به گزارش ایسنا، لاریجانی در این هنگام گفت: کدام نماینده چنین چیزی را گفته است؟ شما با لفظی که می‌گویید شأن مجلس را ضایع می‌کنید.

صادقی نیز اظهار کرد: در مورد منابع صندوق توسعه ملی نمایندگان زیادی اعتراض کردند که شما می‌گویید اذن رهبری است. ما معتقد و مطیع ولایت هستیم ولی جنابعالی شخصی، مسائل را رفع و رجوع می‌کنید. باید مشخص شود در چه مواردی آقا اذن می‌دهند.

این نماینده مجلس اظهار کرد: چرا 100 میلیون دلار بودجه ارزی را به صدا و سیما باید بدهیم.

براساس این گزارش لاریجانی که ریاست جلسه را بر عهده داشت، گفت: این که می‌فرمایید شخصی، بنده به عنوان مسئول مجلس می‌گویم که آقایان دولت در لایحه مواردی را آورده بودند که به صندوق توسعه ملی مربوط بود. بنده در حاشیه آن نوشتم خلاف قانون است. گفتند آقا باید اجازه دهد، از ایشان سوال کردم بعد از مدتی از دفتر ایشان گفتند تا این سطوح می‌توانید.

رئیس قوه مقننه همچنین خطاب به صادقی اظهار کرد: پیشنهادی هم که شما ارائه کرده بودید نسبت به ابهام واقعا ابهام نداشت لذا بنده خواهش می‌کنم آن لفظ را اصلاح کنید، خودتان با دست خودتان مجلس را تضعیف نکنید.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر