بازدید 5678
۳

هزاران نفر در لندن به تماشای «فروشنده» نشستند

کد خبر: ۶۷۱۸۵۸
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۶:۴۰ 27 February 2017
هزاران تن در شامگاه یکشنبه و در آستانه برگزاری مراسم اسکار در آمریکا، به رغم هوایی سرد و بارانی، در میدان ترافالگار واقع در مرکز لندن پایتخت انگلیس به تماشای فیلم 'فروشنده' ساخته اصغر فرهادی کارگردان ایرانی نشستند.

به گزارش ایرنا، اکثریت تماشاگران که برای ابراز حمایت از اصغر فرهادی کارگردان ایرانی که به دلیل فرمان اجرایی دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا نتوانست در مراسم اسکار شرکت کند، در ترافالگار حاضر شده بودند، به مدت دو ساعت محو تماشای فیلم فروشنده شدند.
 
نمایش این فیلم که با حمایت صادق خان شهردار مسلمان لندن صورت گرفت در قاب نمایشگری با ابعاد تقریبی 10 متر مربع به نمایش در آمد و به بدین ترتیب میدان ترافالگار برای اولین بار مبدل به بزرگترین سینمای انگلیس شد.
 
شروع بارش باران اگر چه کار تماشای فیلم را در فضایی باز دشوار ساخته بود، اما حاضران در میدان ترافالگار که شماری زیادی از آنها از ایرانیان مقیم انگلیس بودند، با اشتیاق تمام به تماشای فیلم نشستند.
 
شماری از ایرانیان مشتاق برای نشان دادن حمایت خود از اصغر فرهادی و تماشای فیلمش، از شهرهای دور و نزدیک، به شهر لندن آمده بودند.
 
صدای بازیگران ایرانی آنچنان بر میدان ترافالگار لندن واقع در نزدیکی ساختمان نخست وزیری ( داونینگ استریت) و پارلمان انگلیس( وستمینستر) طنین انداز شده بود، که برای بسیاری از ایرانیان حاضر در این میدان، حس نوستالژیک تماشای فیلم در سینماهای ایران را تداعی کرده بود.
گفتنی است فیلم فروشنده به زبان فارسی و با زیرنویس انگلیسی به نمایش درآمد.
 
شرکت کنندگان غیر ایرانی نیز بخش های از فیلم را که با هیجان همراه بود، با تشویق و کف زدن ابراز احساسات می کردند.
 
به رغم اینکه تماشای این فیلم برای عموم و تمام سنین آزاد اعلام شده بود اما مسئولین شهرداری لندن پیش از آغاز فیلم طبق ضوابط قانونی از خانواده هایی که کودکان زیر 12 سال داشتند تقاضا می کردند یا محل را ترک کرده و یا تعهدنامه ای را به منظور اعلام موافقت شان درخصوص ادامه حضور کودکانشان برای تماشای فیلم امضا کنند.
 
در همین حال شمار زیادی از رسانه های گروهی انگلیسی و بین المللی نیز برای انعکاس مراسم یاد شده، در میدان ترافالگار حضور داشتند.
 
فرمان جنجال برانگیز دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر ممنوعیت سه ماهه صدور ویزا و ورود اتباع هفت کشور از جمله ایران، مانع از حضور اصغر فرهادی و گروه بازیگران فیلم فروشنده در مراسم اسکار 2017 شد.
 
فیلم فروشنده به کارگردانی اصغر فرهادی، نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم خارجی زبان در جشنواره اسکار شده است.
 
صادق خان شهردار مسلمان لندن و از اعضای ارشد حزب کارگر انگلیس عصر روز یکشنبه در سخنانی پیش از شروع نمایش فیلم فروشنده در میدان ترافالگار گفت: 'می خواهم دنیا بداند که ما در کنار اصغر فرهادی کارگردان ایرانی و تمام آنهایی که به خاطر نژادشان مورد تبعیض قرار گرفته اند، ایستاده ایم.
 
میدان ترافالگار که در سال 1845 میلادی ساخته‌شده است، یکی از مشهورترین میدان‌های شهر لندن هست و از جاذبه‌های توریستی این شهر به شمار می‌آید.
 
تعدادی از ساختمان‌ها و بناهای یادبود معروف لندن همچون نگارخانه ملی لندن، کلیسای 'سنت مارتین' و ستون 'نلسون' در این میدان که به مناسبت بزرگداشت پیروزی دریاسالار' نلسون' در نبرد ترافالگار ، چنین نام‌گذاری شده است، قرار دارند.
 
برپایی بسیاری از جشن‌ها و بزرگداشت‌ها از سوی شهرداری لندن و نیز اغلب گردهمایی‌ها، اعتراضات و راهپیمایی‌های سیاسی و غیرسیاسی در این میدان که در نزدیکی ساختمان نخست‌وزیری انگلیس و ساختمان پارلمان قرار دارد، صورت می‌گیرد.
 
شهرداری منطقه وستمینستر لندن از عصر روز شنبه گذشته کار آماده سازی میدان ترافالگار برای نمایش فیلم اصغرفرهادی را شروع کرده بود.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۳
این است کار فرهنگی که نام ایران را در دنیا با عزت ببرند نه با تروریست
آقای فرهادی همون شخصی هستند که در اسکار قبل با بی مهری رسانه های داخلی مواجعه شدن و این بار به خاطر آقای ترامپ در صدر اخبار هستند
دورد بر آقای فرهادی
دمشون گرم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها