بازدید 3925

تصادف ساختگي براي آدم ربايي و سرقت

کد خبر: ۶۷۱۹۰۷
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۲ 27 February 2017
سارقاني كه براي سرقت محموله‌هاي تيرآهن اقدام به آدم ربايي كرده بودند، دستگير شدند.
 
به گزارش اعتماد، در هجدهم آذرماه امسال راننده كاميوني به كلانتري ١٧٠ كهريزك مراجعه كرد و به ماموران گفت چهار سرنشين يك پرايد مشكي او را ربوده‌اند.
 
آدم ربايان بعد از سرقت محموله كاميون او كه ٢٣ تن ميلگرد بود دست و پاي او را بستند و در بيابان‌هاي اطراف تهران رهايش كردند و متواري شدند. بعد از شكايت اين مرد از آدم رباها پرونده مقدماتي با موضوع سرقت به عنف و آدم ربايي به دستور رييس شعبه ١٠٣ دادگاه عمومي و انقلاب دادگاه كهريزك تشكيل و براي رسيدگي در اختيار پايگاه نهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.
 
راننده كاميون درباره جزييات اين آدم ربايي به ماموران گفت: در حال تردد از محدوده محور بهشت‌زهرا(س) به سمت تهران بودم كه يك دستگاه خودرو پرايد مشكي با چهار سرنشين، از پشت سر با كاميون من تصادف كرد. براي بررسي ميزان خسارتم توقف كردم و از ماشين پياده شدم. در حال صحبت با سرنشينان پرايد بودم كه ناگهان چهارنفري به من حمله كردند و پس از ضرب و شتم شديد دست و پاهايم را بستند و من را داخل صندوق عقب پرايدشان انداختند. پس از گذشت چند ساعت همانطور با دست و پاي بسته من را در تاريكي شب و در بيابان‌هاي اطراف تهران رها كردند. بعدا متوجه شدم آنجا منطقه چهاردانگه است.
 
با توجه به شگرد سارقان در استفاده از خودروي پرايد مشكي رنگ، كارآگاهان پايگاه نهم با بررسي پرونده وقوع جرايم توسط خودروهاي پرايد مشكي موفق به شناسايي چندين دستگاه خودرو پرايد مشكي داراي سابقه سرقت در مناطق خليج و يافت آباد شدند.
 
اين خودروها در مناطق مختلف شهر تهران، به صورت رها شده كشف شده بود. در ادامه با ارجاع پرونده‌هاي مشابه درباره سرقت‌هاي محموله آهن به پايگاه نهم پليس آگاهي، كارآگاهان اطلاع پيدا كردند كه دو محموله آهن و ميلگرد دقيقا به همان شيوه ايجاد تصادف ساختگي و توسط سرنشينان خودروهاي پرايد مشكي سرقت شده‌اند.
 
همچنين كارآگاهان مطلع شدند باجناق راننده يكي از كاميون‌هاي سرقت شده به صورت كاملا اتفاقي و دقيقا همان شب سرقت كاميون متعلق به باجناقش، كاميون را در محدوده بازار آهن صادقيه شناسايي كرده است.
 
در تحقيقات از اين شخص او در اظهاراتش به كارآگاهان گفت: در تاريخ هجدهم آذر ماه به صورت كاملا اتفاقي، موفق به شناسايي خودرو كاميون متعلق به باجناق خود شدم. سعي كردم با بوق زدن و استفاده از نور بالا باجناقم را متوجه خود كنم اما راننده كاميون بدون توجه به بوق زدن‌ها و نور بالا نشان دادن‌ها از مسير اصلي خارج شد و به سمت بازار آهن صادقيه رفت.
 
با اطلاعات به دست آمده درباره احتمال انتقال اموال مسروقه به بازار آهن صادقيه، كارآگاهان پايگاه نهم به اين بازار مراجعه و در تحقيقات پليسي موفق به شناسايي يكي از مجرمان سابقه‌دار در زمينه خريد اموال مسروقه به نام كمال. ج متولد ١٣٦٥ شدند.
 
با شناسايي كمال. ج و در بازرسي از يك انبار محل نگهداري محموله‌هاي آهن، كارآگاهان موفق به شناسايي قسمتي از محموله آهن سرقت شده از شاكيان پرونده شدند. با دستگيري كمال او ضمن اعتراف صريح به خريد محموله‌هاي آهن مسروقه گفت كه محموله‌هاي آهن مسروقه را از دو نفر به‌نام‌هاي حسين.
 
الف متولد ١٣٦٩ و اسماعيل. ع متولد ١٣٦٨ خريده است. در ادامه تحقيقات، كارآگاهان اطلاع پيدا كردند كه حسين و اسماعيل با هم رابطه خانوادگي داشته و هر دو نفر سابقا در زمينه خريد و فروش آهن‌آلات فعاليت داشته‌اند.
 
مخفيگاه حسين و اسماعيل در شهرك راه آهن و خيابان خليج شناسايي شد و هر دو نفر در همان تحقيقات اوليه صراحتا به سرقت محموله‌هاي آهن اعتراف و دو همدست خود به نام‌هاي سبحان و بهنام كه هر دو متولد ١٣٦٥ بودند را نيز معرفي كردند.
 
سبحان و اسماعيل نيز در منطقه ملارد شناسايي، دستگير و به پايگاه نهم پليس آگاهي تهران بزرگ منتقل شدند. آنها پس از مواجهه حضوري با همدستان خود يعني حسين و اسماعيل صراحتا به مشاركت و حضور در سرقت‌ها اعتراف كردند.
 
سرهنگ كارآگاه حسين زارع، رييس پايگاه نهم پليس آگاهي تهران بزرگ، با اعلام اين خبر گفت: در عمليات دستگيري متهمان و در بازرسي از مخفيگاه آنان، يك قبضه اسلحه غيرمجاز نيز كشف شد. كاميون‌هاي سرقت شده نيز به صورت رها شده كشف و برابر دستور مقام قضايي به مالكان آنها تحويل داده شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی