بازدید 2143
با مصوبه امروز نمایندگان مجلس

بدهی‌های‌دولت‌به‌پیمانکاران‌نفتی‌وگازی پرداخت می‌شود

نمایندگان مجلس مصوب کردند دولت بدهی‌های سررسید شده به پیمانکاران قراردادهای بیع متقابل طرح‌های بالادستی نفت و گاز را پرداخت کند.
کد خبر: ۶۷۲۰۰۸
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۴ 27 February 2017
نمایندگان مجلس مصوب کردند دولت بدهی‌های سررسید شده به پیمانکاران قراردادهای بیع متقابل طرح‌های بالادستی نفت و گاز را پرداخت کند.

به گزارش فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت صبح امروز (دوشنبه) و در ادامه بررسی بخش‌های هزینه‌ای لایحه بودجه 96 بندهای (ز)، (ح) و (ی) به تصویب رساندند.

بر اساس بند (ی) تبصره پنج به وزارت نفت اجازه داده می‌شود به‌منظور بازپرداخت اصل و سود اوراق مشارکت ارزی- ریالی سررسیدشده، تسهیلات بانکی و تضامین سررسیدشده و همچنین بازپرداخت بدهی‌های سررسیدشده به پیمانکاران قراردادهای بیع متقابل طرح‌های بالادستی نفت و گاز اقدام نماید. شرکت‌های مذکور موظفند اصل و سود اوراق منتشر شده را حداکثر تا پنج‌سال از محل منابع داخلی خود تسویه نماید.

محل درآمد دولت در این بند انتشار اوراق مالی ارزی- ریالی تا سقف 3 میلیارد دلار است.

همچنین نمایندگان بند (ز) تبصره پنج را به تصویب رساندند که به موجب آن اسناد خزانه اسلامی منتشر شده صرف تخصیص‌های اولویت‌دار ابلاغی از سوی سازمان برنامـه و بودجه کشـور موضوع  این قانون شود و پرداخت این اسناد را قبل از پایان سال، از محل اعتبارات دستگاه مزبور تسویه کند. تسویه این اسناد در سررسید، مقدم بر تمامی پرداخت‌های خزانه‌داری کل کشور می‌باشد و تسویه آن قبل از سررسید توسط خزانه مجاز است. انتقال تعهدات مربوط به اسناد منتشره به سال بعد ممنوع است.

در آمد این موضوع نیز از محل انتشار اسناد خزانه اسلامی تا مبلغ 100 هزار میلیارد ریال است.

در بند ح تبصره پنج نیز مصوب شد که دولت جهت بازپرداخت اصل و سود اوراق سررسید شده در سال 96 تا معادل 50 هزار میلیارد ریال اوراق اسلامی با سررسید تا پنج‌سال منتشر کند اصل و سود و هزینه‌های مترتب بر انتشار این اوراق در بودجه‌های سنواتی کل کشور پیش‌بینی می‌شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر