بازدید 2946

خبرهای کوتاه جهان انرژی در 24ساعت گذشته

سودآوری میلیاردی ایران از سرمایه‌گذاری نفتی در جمهوری آذربایجان، رایزنی الجزایر با سرمایه گذاران خارجی برای افزایش حفاری ها و استفاده از انرژی زمین گرمایی در چین، مهمترین خبرهای جهان انرژی در 24 ساعت گذشته بود.
کد خبر: ۶۷۲۰۱۰
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۵ 27 February 2017
سودآوری میلیاردی ایران از سرمایه‌گذاری نفتی در جمهوری آذربایجان، رایزنی الجزایر با سرمایه گذاران خارجی برای افزایش حفاری ها و استفاده از انرژی زمین گرمایی در چین، مهمترین خبرهای جهان انرژی در 24 ساعت گذشته بود.

به گزارش ایرنا، «شاهین مصطفی‌اف» وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان اعلام کرد: سرمایه گذاران ایرانی تاکنون یک میلیارد و هفت هزار میلیون دلار از سرمایه گذاری در همسایه قفقازی خود کسب درآمد کرده‌اند.

وی همچنین اعلام کرد: حجم معاملات میان دو کشور در سال ٢٠١٦ میلادی از ٧٠ درصد رشد برخوردار بوده است.

**الجزایر در رایزنی با سرمایه گذاران خارجی برای افزایش حفاری ها

‎شرکت «سوناتراک» الجزایر قصد دارد حفاری چاههای نفت فراساحلی را افزایش دهد و اکنون در این باره وارد مذاکره با شرکت های آمریکایی اکسون موبیل و آنادراکو و همچنین انی ایتالیا شده است.

این کشور آفریقای شمالی و عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، در سال های اخیر می کوشد سرمایه گذاران نفتی جهان را جذب کند.

**‎بانک ملی قطر: قیمت نفت در سال ٢٠١٧ میلادی 55 تا 60 دلار خواهد بود

بانک ملی قطر، پیش‌بینی کرد: توافق اخیر سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) برای کاهش سطح تولید سبب کاهش مازاد عرضه جهانی شد و انتظار می‌رود که قیمت این کالا در سال 2017 میلادی میان 55 تا 60 دلار نوسان داشته باشد. 

با توجه به اینکه پایبندی جهانی به توافق یاد شده بسیار بالا بوده است، پیش‌بینی می‌شود که در نیمه نخست سال جاری میزان پایبندی به 100 درصد برسد و مازد عرضه مازاد عرضه در بازارهای جهانی نیز تا پایان سال از بین خواهد رفت.

**چین گرمای پاک را به خانه‌های سرد آورد

شرکت دولتی انرژی چین (سینوپک)، صدها چاه به عمق یک هزار و 500 متر را در شمال این کشور به امید یافتن نفت حفاری کرد اما نفتی به دست نیاورد و به جای آن، از طریق این چاه‌ها گرمای طبیعی زمین را به خانه‌های این منطقه که 400 هزار نفر سکنه دارد رساند.

چاه‌های زیرزمینی یاد شده با آب پر می‌شوند که دمای آن با انرژی زمین گرمایی به حدود 70 درجه سانتی گراد می‌رسد و به سیستم گرمایشی خانه‌ها هدایت می‌شود.

**تایلند در اندیشه جایگزین کردن ذغالسنگ با انرژی‌های پاک

شرکت ملی نفت و گاز تایلند «پی تی تی»، به پیشنهاد دولت قصد دارد یک پایانه جدید دریافت گاز طبیعی مایع در یکی از ایالت‌های جنوبی این کشور ایجاد کند.

دولت این کشور می‌کوشد تا برق مصرفی جنوب تایلند را به جای ذغالسنگ از طریق گاز طبیعی تأمین کند.

در پی این سیاست، نیروگاه برق موجود از رده خارج اعلام خواهد شد و نیروگاه جدیدی که خوراک آن گاز طبیعی است ایجاد می‌شود که شرکت پی تی تی نیز تأمین گاز تأسیسات جدید را به عهده خواهد گرفت. 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل