بازدید 3769
الکساندر نواک وزیر انرژی روسیه تأیید کرد:

روسیه از ایران نفت می‌خرد

در تایید گزارش های قبلی، الکساندر نواک وزیر انرژی روسیه در روز دوشنبه گفت که روسیه در حال مذاکرات برای خرید نفت از ایران بوده است.
کد خبر: ۶۷۲۰۴۴
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۰ 27 February 2017
در تایید گزارش های قبلی، الکساندر نواک وزیر انرژی روسیه  در روز دوشنبه گفت که روسیه در حال مذاکرات برای خرید نفت از ایران بوده است.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از رویترز، در حاشیه یک همایش اقتصادی در شهر گردشگری سوچی واقع بر کرانه‌های دریای سیاه، نواک به خبرنگاران گفت که او انتظار دارد این قرارداد در «طی چند هفته آتی” حاصل شود، او گفت که خرید نفت از ایران از طریق پرامزایری‌ایمپورت ”Promsirieimport"، یک واحد تجاری از وزارت انرژی روسیه، انجام خواهد شد.

روسیه از ایران نفت می‌خرد

هفته گذشته، خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گزارش داد که ایران فروش روزانه 100،000 بشکه نفت به روسیه را در 15 روز آینده آغاز خواهد کرد، و نیمی از درآمد حاصل از آن را به صورت پول نقد و نیم دیگر را به صورت کالا و خدمات دریافت خواهد کرد.

سازمان کشورهای صادر کننده نفت و سایر تولیدکنندگان خارج از این گروه در نوامبر توافق کردند تا تولید خود را تا متوسط 1.8 میلیون بشکه در روز کاهش دهند. این توافق به منظور تخلیه مازاد عرضه و کاهش اشباع بازار صورت می گیرد که باعث شده بود تا قیمت ها به مدت دو سال بسیار پایین بماند.

تحت قرارداد فعلی برخی کشورها از جمله ایران از کاهش تولید معاف شده اند. ایران مجاز است تا تولید خود را از سطح اکتبر افزایش دهد و تهران انتظار دارد تا اواسط آپریل تولید خود را به 4 میلیون بشکه در روز برساند. مدت زیادی است که تهران خواستار بدست آوردن مجدد سهم خود از بازار نفت جهانی است که به علت تحریم های غرب از دست رفته بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان