بازدید 1736

فرار مسیحیان مصر از استان سیناء همچنان ادامه دارد

کلیسای قبطی‌های مصر از استمرار فرار خانواده‌های مسیحی از سینا به دنبال تهدیدات داعش خبر داد.
کد خبر: ۶۷۲۰۶۶
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۴ 27 February 2017
کلیسای قبطی‌های مصر از استمرار فرار خانواده‌های مسیحی از سینا به دنبال تهدیدات داعش خبر داد.
 

به گزارش فارس، کلیسای قبطی‌های مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد که چند خانواده قبطی دیگر به جمع 250 نفری که خود را به شهر اسماعیلیه رسانده‌اند، پیوستند.

شبکه المیادین با اعلام این خبر افزود که استانداری اسماعیلیه تعداد زیادی از این خانواده‌ها را اسکان داده و هماهنگی بین کلیسا و دولت برای مقابله با این بحران ادامه می‌دهد.

«شریف اسماعیل» نخست‌وزیر مصر نیز خواستار تشکیل اتاق عملیاتی برای ارائه خدمات به خانواده‌های پناهجوی مسیحی با هماهنگی استانداری اسماعیلیه، قلیوبیه، قاهره و اسیوط شد.

نخست‌وزیر مصر همچنین با اشاره به اینکه تروریسم هرگز نمی‌تواند عزم و اراده ملت مصر را تضعیف کند به خانواده‌های قربانیان این حوادث تسلیت گفت.

38 خانواده قبطی روز جمعه به دنبال تهدیدات گروه‌های تکفیری وابسته به داعش در العریش واقع در شمال سینا، این منطقه را ترک کرده و به شهر اسماعیلیه فرار کردند.

عبدالفتاح السیسی رئیس‌جمهور مصر نیز روز شنبه جلسه‌ای را با مسئولان ارشد این کشور برگزار و موضوع پناهنده شدن مسیحیان در استان شمال سینا را بررسی کردند.

«علاء یوسف» سخنگوی رسمی ریاست‌جمهوری مصر نیز اعلام کرد که در این جلسه علاوه بر نخست‌وزیر، «طارق عامر» رئیس بانک مرکزی، وزرای دفاع، خارجه، کشور، دادگستری، امور مالی و روسای دستگاه اطلاعات عمومی و هیأت نظارت اداری حضور داشتند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار