بازدید 2813

تحلیل فارن‌پالیسی از مواضع ترامپ و امکان انتخاب محدد روحانی

رئیس جمهور میانه رو طرفدار گفت وگو حسن روحانی، به دنبال انتخاب مجدد در این انتخابات است، و شانس وی برای پیروزی مجدد در این انتخابات تا اندازه زیادی به ارزیابی مردم ایران از مزایای تعامل با غرب و توافق هسته ای بستگی دارد.
کد خبر: ۶۷۲۰۸۹
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۵ 27 February 2017
 فارن پالیسی در تحلیلی به بررسی مواضع دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و تاثیر آن بر نتیجه انتخابات آتی ریاست جمهوری ایران پرداخته است.

ایران قرار است انتخابات آتی ریاست جمهوری خود را در ماه می آینده (اردیبهشت) برگزار کند. کمپین انتخاباتی ایران هنوز به طور رسمی کار خود را آغاز نکرده است و تنها چند هفته مانده به برگزاری انتخابات آغاز به کار خواهد کرد. لیست نامزدهای انتخاباتی نیز هنوز و تا زمان اندکی پیش از برگزاری انتخابات نهایی نشده است. با این حال بسیاری از آمادگی خود برای شرکت در انتخابات آینده سخن گفته اند.

رئیس جمهور میانه رو طرفدار گفت وگو حسن روحانی، به دنبال انتخاب مجدد در این انتخابات است، و شانس وی برای پیروزی مجدد در این انتخابات تا اندازه زیادی به ارزیابی مردم ایران از مزایای تعامل با غرب و توافق هسته ای بستگی دارد.

اجرای برنامه هسته ای اما برای روحانی و تیم وی در حال سخت شدن است. روحانی ماه ها تلاش کرد و عنوان کرد که برای کشورش بهتر است که با آمریکا وارد تعامل شود و توافق هسته ای حاصل شود. چرا که باع بازسازی اقتصاد کشورش می شود و از تقابل نظامی جلوگیری می کند. امروز اما  رقبای روحانی عنوان می کنند که هیچ کدام از وعده های روحانی درباره برجام تحقق پیدا نکرده است.

با این وجود اما روحانی همچنان یکی از نامزدهای پیش تاز این انتخابات است. چرا که هیچ یک از دیگر نامزدهای حاضر در این انتخابات مقبولیت اجتماعی روحانی را ندارند. این موضوع اما باعث می شود که روابط آمریکا و ایران همچنان شکننده باقی بماند.


رفتارها و مواضع ترامپ و دولتش نیز باعث می شود جناح میانه رو در ایران تضعیف شود و پنجره های هرگونه تعاملی میان ایران و آمریکا بسته شود. دولت ترامپ باید از اشتباهات دولت بوش درس بگیرد و لحن محدودتری را درپیش بگیرد. این به آن معنا نیست که دولت آمریکا باید ضعیف عمل کند و از واکنش در برابر فعالیت های نگران کننده تهران خودداری کند اما به این معناست که باید به صورت دیپلماتیک و همراه با شرکای اروپایی خود عمل کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل