بازدید 7573
وزیر اطلاعات در گفت‌وگو با «تابناک» مطرح کرد؛

تدابیر وزارت اطلاعات برای تأمین امنیت انتخابات اردیبهشت96

اوایل دی ماه 95 بود که قرارگاه انتخاباتی ناجا آغاز به کار کرد؛ قرارگاهی که هرچه به روزهای برگزاری دو انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر نزدیک می شویم، فعالیتش بیشتر هم می شود. فرمانده ناجا درباره فعالیت قرارگاه انتخاباتی ناجا گفته، «این قرارگاه وظایف مختلفی بر عهده دارد و یکی از اقداماتی که در حال حاضر در این قرارگاه انجام می شود...
کد خبر: ۶۷۲۰۹۳
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۵ 27 February 2017
از دهم فروردین ماه 1358 تا به امروز 34 انتخابات در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برگزار شده است که تقریبا حتی در مقاطع زمانی مثل ابتدای پیروزی انقلاب و جنگ تحمیلی هم انتخابات با کم ترین مشکل ممکن و در کمال امنیت و آرامش برگزار شده است.

به گزارش «تابناک»؛ قرار است در 29 اردیبهشت ماه سال 1396 انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم، پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و انتخابات میان دوره ای مجلس دهم همزمان در سراسر کشور برگزار شود تا بار دیگر مردم با حضور در این عرصه نسبت به تعیین سرنوشت خود و کشور در آینده تصمیم گیری کرده و نفرات مورد نظر خود را راهی نهادهای قدرت و تصمیم گیر کنند.

اوایل دی ماه 95 بود که قرارگاه انتخاباتی ناجا آغاز به کار کرد، قرارگاهی که هرچه به روزهای برگزای دو انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر نزدیک می شویم، فعالیتش بیشتر هم می شود. فرمانده ناجا درباره فعالیت قرارگاه انتخاباتی ناجا گفته، «این قرارگاه وظایف مختلفی بر عهده دارد و یکی از اقداماتی که در حال حاضر در این قرارگاه انجام می شود، بررسی موضوعات مرتبط با امنیت انتخابات و هماهنگی با دستگاه های دیگر در اجرای بهتر انتخابات در امنیت کامل است.

«سردار حسین اشتری» با تأکید بر اینکه طبق قانون مسئولیت امنیت انتخابات به عهده نیروی انتظامی است، تصریح کرده که نیروی انتظامی، یکی از چهار مرجع پاسخگو به استعلامات هم در انتخابات مجلس هم در انتخابات ریاست جمهوری و هم شوراهاست.

وی گفته که «نیروی انتظامی سوابق را به خوبی نگهداری کرده است. ما موضوع سوءپیشینه را نیز داریم و بانک اطلاعاتی خوبی در این زمینه داریم و اطلاعاتمان کامل است. خطایمان نیز کمتر بوده البته ممکن است جاهایی تشابه اسمی بوده‌ام که بعدها متوجه شده و بلافاصله اصلاح و عذرخواهی کردیم. سعی میکنیم بانک اطلاعاتی استعلامات را به روز کنیم تا با دقت و سرعت بیشتر پاسخگو باشیم. از ماه های گذشته در جهت تجمبع اطلاعات حرکت کردیم.»

با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب، رعایت مر قانون، امنیت و آرامش، صحت انتخابات و فراهم کردن زمینه‌های مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پیش ‌روی حائز اهمیت است؛ بنابراین، وزیر اطلاعات در گفت و گویی با خبرنگار «تابناک» از تدابیر این وزارتخانه برای تأمین امنیت انتخابات پیش رو سخن گفته است.

«حجت الاسلام والمسلمین سید محمود علوی» در توضیح اینکه چه تدابیری برای تأمین امنیت انتخابات اردیبهشت ماه سال 1396 از سوی وزارت اطلاعات اندیشیده شده است، اظهار کرد: تمامی تدابیر لازم از سوی وزارت اطلاعات برای تأمین امنیت انتخابات آینده تأمین و در نظر گرفته شده است و هیچ جای نگرانی از این بابت نیست.

وی تأکید کرد: وزارت اطلاعات به عنوان یکی از نهادهای اصلی برای بررسی و تأمین امنیت به ویژه در عرصه هایی نظیر انتخابات، همه تلاش خود را همچون گذشته برای تأمین امنیت و برگزاری انتخابات در کمال آرامش انجام داده است و وظایف خود در این عرصه را همچنان ادامه خواهد داد.

وزیر اطلاعات ابراز امیدواری کرد: با تدابیر در نظر گرفته شده از سوی این وزارتخانه و اقداماتی که تاکنون از سوی سایر نهادهای متولی امر انتخابات به ویژه تأمین کنندگان امنیت انتخابات انجام داده اند، در اردیبهشت ماه سال 96 همچون سنوات گذشته، شاهد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراها در کمال آرامش و امنیت باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین علوی بر هماهنگی همه دستگاه ها برای تأمین امنیت و آرامش انتخابات آتی تأکید و خاطرنشان کرد: ما تهدیدها و چالش‌های احتمالی را رصد کرده‌ایم و متناسب با آن هر اقدامی که برای تأمین امنیت و آرامش انتخابات لازم باشد انجام شده و می شود.

یکی از مؤلفه های مهم به ویژه در رویدادهای با اهمیتی نظیر انتخابات، تأمین امنیت این عرصه است که می تواند هم در بازتاب این مقوله در دنیا، هم در میزان مشارکت و هم در آرامش کشور و انتخابات تأثیر بسزایی داشته باشد. البته تاکنون 34 دوره انتخاباتی که در جمهوری اسلامی ایران برگزار شده، با کمترین چالش و مشکل امنیتی ممکن برگزار شده است. امید می رود با توجه به اقتدار امنیتی جمهوری اسلامی در شرایط فعلی و همچنین هماهنگی دستگاه ها و نهادهای تأمین کننده امنیت این عرصه، همان طور که وزیر اطلاعات هم اشاره کرده، انتخابات پیش بدون هیچ گونه مشکلی و در کمال آرامش برگزار شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار