بازدید 8241
۱

پای کنکورچیهارابه دبستان بازنکنیم

کد خبر: ۶۷۲۱۰۲
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۳ 27 February 2017
رئیس علمی انجمن اولیا و مربیان با بیان اینکه رونق کنکورگری باعث اذیت خانواده‌ها شده است، گفت: پای کنکورچی‌ و تست‌چی را به دبستان باز نکنیم.

به گزارش فارس، غلامعلی افروز روان‌شناس و رئیس علمی انجمن اولیا و مربیان، امروز در اولین جشنواره ملی کتاب اولیا و مربیان که با حضور جمعی از مؤلفان و مترجمان کتاب‌های این حوزه در دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران برگزار شد، با اشاره به رشد روزافزون فناوری، اظهار داشت: رونق کنکورگری آزار و اذیت خانواده‌ها را باعث شده است و این معنای اولیا و مربیان نیست.

وی ادامه داد: مگر آموزش و پرورش توان ندارد همین کتاب‌های درسی را آموزش بدهد و حافظه‌محوری آفتی است که جبران نمی‌شود و سکوت در این خصوص خیانت است.

افروز یادآور شد:‌ پای تست‌چی و کنکورچی را وارد دبستان نکنیم؛ چرا که خلاقیت نسل جوان را قربانی می‌کنیم و خانواده‌ها مضطرب می‌شوند.

رئیس علمی انجمن اولیا و مربیان با بیان اینکه واژه‌های خانواده محدود به واژه‌های انضباطی شده و رابطه دانش‌آموز با خانواده روز به روز کمتر شده‌ است، تصریح کرد: پدران تدارکات‌چی و مادران خدمات‌چی شده‌ و معلمان مسئول انتقال تست‌ها و سؤالات شده‌اند.

وی با اشاره به مقطع متوسطه متذکر شد: متوسطه ما باید یک دوره کاربردی مهارت محور و خلاق‌پرور عمومی شود؛ چرا که این چند رشته‌ای بودن برای 110 سال قبل است و تاریخ آن منقضی شده است و همین‌ها باعث کنکورگری می‌شوند.

افروز با تأکید بر اینکه خانواده‌ها مضطرب هستند که با فرزندان خود چکار کنند، بیان داشت: هوش و رقابت و تلاش معنا می‌دهد نه گرایش تحصیلی و رنگ کارنامه.

وی با تأکید براینکه در خانواده دو رکن اصلی زن و شوهر هستند، خاطرنشان کرد: بچه‌ها فرع هستند و مهمان که به پدر و مادر وارد می‌شوند و باید آنها را انسان خلاق و باهوش بار آورد.

افروز با اشاره به اینکه پدران باغبان خانواده هستند، گفت: باید همه را در خانواده دید و همه را برای خانواده ببینیم و بنیاد صلاح کشور خانواده است.

رئیس علمی انجمن اولیا و مربیان با تأکید بر اینکه مدرسه را باید برای خانواده ببینیم و خانواده را قربانی مدرسه نکنیم، افزود: مدرسه و دانشگاه برای خانواده است و منابع عاطفی و اخلاق در خانواده وجود دارد.

وی با اشاره به ارتباط خانواده با حوزه‌های مختلف اجتماعی تصریح کرد: بهداشت برای خانواده است نه اینکه خانواده قربانی درمان شود. 

افروز با بیان اینکه خانواده‌ محور؛ یعنی تقویت نظام خانواده است، متذکر شد: آموزش و مدرسه خانواده‌ محور، یعنی اینکه همه باید خانواده‌محور باشند.

رئیس علمی انجمن اولیا و مربیان با اشاره به اهمیت انجمن اولیا و مربیان یادآور شد: نهضت اولیا و مربیان یعنی اینکه وقتی مربیان دانش‌آموزان را درس می‌دهند، اول برای خانواده درس دهند و باید در این مسیر نگاه‌ها اصلاح شود.

افروز خاطرنشان کرد: کتاب‌هایی در انجمن‌ اولیا و مربیان مؤثر هستند که برای رشد و خلاقیت دانش‌آموز باشد و در این مسیر خانواده محور است؛ ضمن اینکه باید در انجمن اولیا و مربیان معلمان حضور داشته و خود را خادم خانواده‌ها بدانند.

وی خطاب به وزیر آموزش و پرورش گفت: از وی می‌خواهیم که ستاد انجمن اولیا و مربیان قوی‌ترین ستاد باشد و رئیس این انجمن به عنوان قائم‌مقام و رئیس سازمان اولیا و مربیان کشور بوده و در استان‌ها نیز قائم‌مقام مدیرکل در امور اولیا و مربیان باشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
با نويسنده گرامى موافقم ؛ وانگهى دبستانى هاى امروزى وقتى كلاس دوازدهم را پشت سر بگذارند كنكور حذف شده است .
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار