بازدید 8464
بسته خبرهای انتخاباتی تابناک؛

تمجید یک اصلاح‌طلب از احمدی نژاد/ روایت رسایی از احراز صلاحیتش/ اولین جلسه شورای‌مرکزی جمنا

انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در اردیبهشت ماه سال آتی برگزار خواهد شد. در فاصله کمتر از 4 ماه مانده به انتخابات می توانید در بسته خبری انتخاباتی «تابناک»؛ آخرین و مهمترین خبرهای انتخاباتی را بخوانید.
کد خبر: ۶۷۲۱۱۹
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۵ 27 February 2017
به گزارش «تابناک»، با توجه به نزدیک شدن به ایام برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، شوراها و میاندوره ای مجالس خبرگان رهبری و شورای اسلامی در برخی حوزه ها ممکن است برخی خبرهای مهم انتخاباتی لا به لای اخبار روز گم شود و به اندازه کافی تاثیرگذار نباشد. در بسته خبرهای انتخاباتی گزیده تازه ترین و مهمترین اخبار این رویداد بزرگ منتشر می شود.

الیاس حضرتی: احمدی‌نژاد انسان صادقی است

الیاس حضرتی نماینده اصلاح طلب و عضو فراکسیون امید در بخشی از یک گفتگو در پاسخ به این پرسش که باتوجه به اعلام کاندیداتوری حمید بقایی، درست یک هفته پس از انتشار بیانیه احمدی‌نژاد به‌منظور تاکید بر عدم حمایت از کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری، آیا تاکتیک انتخاباتی احمدی‌نژادی‌ها استفاده از نوعی رویکرد دوگانه برپایه سکوت شخص احمدی‌نژاد و فعال شدن نزدیکانش است، گفت: اطلاع موثق دارم که آقای احمدی‌نژاد هیچ کاندیدایی در انتخابات ندارد و لازم می‌دانم در غیاب احمدی‌نژاد از او دفاع کنم؛ چرا که انسان صادقی است.
حضرتی در پایان تصریح کردک: مطمئن باشید، هنگامی که احمدی‌نژاد بگوید از هیچ‌کس حمایت نمی‌کنم، تا انتها بر همین حرف پافشاری می‌کند.

رسایی: مشکل احراز صلاحیتم در همان دوره قبل رفع شد

 شنیده‌ها از کاندیداتوری حجت‌الاسلام حمید رسایی در انتخابات میان‌ دوره‌ای مجلس از حوزه انتخابیه اصفهان حکایت دارد.
حجت‌الاسلام حمید رسایی که در جمع طلاب و روحانیون شرق اصفهان سخن می‌گفت، در پاسخ به سؤالی درباره موضوع احراز صلاحیت‌ خود، گفت: شورای نگهبان براساس مدارک اقدام به تایید یا رد صلاحیت کاندیداها می‌کند. در دوره قبل با استفاده از حکم صادره توسط هیئت تخلفات نهاد ریاست‌جمهوری دولت درباره عملکرد بنده در دوران وزارت ارشاد حکم تخلفی با عنوان 5 سال انفصال از مسئولیت‌های عالی صادر شد، اما کار غیراخلاقی صورت گرفته، ارائه اسناد جدید به عنوان تخلف بود که بنده از آن بی‌اطلاع بودم و به دلیل کمبود زمان امکان آماده‌سازی مدارک برای پاسخگویی نداشتم، برای همین صلاحیت بنده احراز نشد.
وی گفت: هر چند در نهایت در روزهای پایانی تبلیغات انتخاباتی، این شائبه برای فقهای شورای نگهبان بر طرف شد و برای انتخابات‌های آتی نیز مشکلی نخواهد بود، اما نکته مهم اینجا بود که بنده سلامت شورای نگهبان را برای ردصلاحیت شدن خودم مورد هدف قرار ندادم و به آن حمله نکردم، در حالی که عده‌ای در این زمینه بی‌تقوایی کردند.


«حمایت مشروط» اصلاح‌طلبان از روحانی به چه معنا است؟

احمد حکیمی‌پور دبیرکل حزب اراده ملت درباره حضور حزب متبوعش در شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان، گفت: ما هنوز در شورای هماهنگی جبهه اصلاحات نیز عضویت داریم اما باید وحدت را بین هر دو شورا ایجاد کنیم و سازوکار ما به سمت وحدت است.
حکیمی پور درباره معرفی یک گزینه دیگر در کنار روحانی برای انتخابات سال آینده، اظهار داشت: در مجموعه جریان اصلاحات چنین بحتی مطرح نیست و خبرهایی که اخیراً یخش شده مستند نیستند.
دبیرکل حزب اراده ملت درباره طرح حمایت مشروط اصلاح‌طلبان از روحانی، گفت: مشروط به این معنا است که هر تشکل دغدغه‌های خودش را به کاندیدای مورد نظر منتقل کند تا وی این دغدغه‌ها را در اولویت‌های خود قرار دهد. حمایت مشروط در واقع یک نوع انتقال دغدغه از سمت تشکیلات است. ما به‌عنوان یک نهاد مدنی وظیفه خود می‌دانیم دغدغه خود را به مسئولان و فردی که نفر اول اجرایی کشور است منتقل کنیم.

انتخابات ۹۶ مقطع حساسی برای انقلاب است

زهره الهیان نماینده سابق مجلس و عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی  با اشاره به تشکیل اولین مجمع ملی جبهه مردمی نیروهای انقلاب،‌گفت: جبهه مردمی نیروهای انقلاب اولین مجمع خود را جهت اعلام آمادگی برای دفاع از آرمانهای انقلاب، امام راحل و اجرای فرامین مقام معظم رهبری با حضور نخبگانی از سراسر کشور و اقشار و استان‌های مختلف خود  تشکیل داد.
عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان با اشاره به حساسیت انتخابات آتی، بیان کرد: انتخابات ریاست جمهوری سال 96 مقطع حساسی برای انقلاب است و این مجمعی که تحت عنوان جبهه مردمی نیروهای انقلاب شکل گرفت بسیار می‌تواند تعیین کننده باشد در اینکه چه گزینه‌ای در انتخابات آتی از سوی مردم به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود.
وی در ادامه با بیان اینکه اولین بار است که چنین ساز و کاری توسط نیروهای انقلابی شکل می‌گیرد: خاطرنشان کرد: ساز و کار جبهه مردمی نیروهای انقلاب به گونه‌ای طراحی شده که نخبگان، جوانان و فعالان سیاسی از دورترین نقاط کشور بتوانند نظرات خود را در موضوع‌های مختلف ارائه دهند و امیدواریم با همین انگیزه‌ای که بین جوانان و اقشار مختلف کل کشور هست شاهد حضور پرشور مردم در انتخابات آینده باشیم. 

۱۱ اسفند؛ اولین جلسه شورای مرکزی «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی»

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب از برگزاری اولین جلسه شورای مرکزی این جبهه در روز چهارشنبه ۱۱ اسفند خبر داد.
رضا روستاآزاد عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی  با اشاره به برگزاری اولین جلسه شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی، اظهار داشت: اولین جلسه شورای مرکزی این جبهه با حضور 30 عضو برگزار می‌شود.
وی افزود: این جلسه روز چهارشنبه 11 اسفند در دفتر مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی برگزاری می‌شود و قرار است اعضای هیئت‌رئیسه شورای مرکزی تعیین شوند

حضور شریعتمداری در نشست هفتگی خانه احزاب

 عصر امروز  به دعوت رئیس خانه احزاب در دفتر این نهاد  معاون اجرای رئیس جمهورحضور می یابد و در رابطه با فعالیت دولت از انتخابات ریاست جمهوری گذشته تاکنون با اعضای شورای مرکزی خانه احزاب به بحث و تبادل نظر خواهند پرداخت. محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس جمهور در این نشست حضور خواهد داشت.

انتقاد یک نماینده به اعلام کاندیداتوری روحانی در همایش استانداران

محمدجواد ابطحی در نشست علنی امروز (دوشنبه) پارلمان، در تذکر شفاهی خطاب به رئیس جمهور گفت: آقای روحانی شما حقوقدان هستید و باید تخلفات استانداران را مورد توجه قرار دهید.
وی افزود: آقای روحانی! شما در همایش مجریان انتخابات نه همایش فرمانداران و استانداران، اعلام کاندیداتوری کردید، آیا به کاندیداهای دیگر حق می دهید که در این همایش ها شرکت کنند.
«آیا این سوءاستفاده از مقام و موقعیت نیست؟ بگذارید مملکت آرام باشد و در فضای آرام و منطقی مردم تصمیم بگیرند؛ به طور قطع مردم در انتخابات مشارکت حداکثری خواهند داشت.»

تحلیل فارن‌پالیسی از مواضع ترامپ و امکان انتخاب محدد روحانی

فارن پالیسی در تحلیلی به بررسی مواضع دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و تاثیر آن بر نتیجه انتخابات آتی ریاست جمهوری ایران پرداخته است.
ایران قرار است انتخابات آتی ریاست جمهوری خود را در ماه می آینده (اردیبهشت) برگزار کند. کمپین انتخاباتی ایران هنوز به طور رسمی کار خود را آغاز نکرده است و تنها چند هفته مانده به برگزاری انتخابات آغاز به کار خواهد کرد. لیست نامزدهای انتخاباتی نیز هنوز و تا زمان اندکی پیش از برگزاری انتخابات نهایی نشده است. با این حال بسیاری از آمادگی خود برای شرکت در انتخابات آینده سخن گفته اند.
رئیس جمهور میانه رو طرفدار گفت وگو حسن روحانی، به دنبال انتخاب مجدد در این انتخابات است، و شانس وی برای پیروزی مجدد در این انتخابات تا اندازه زیادی به ارزیابی مردم ایران از مزایای تعامل با غرب و توافق هسته ای بستگی دارد.
اجرای برنامه هسته ای اما برای روحانی و تیم وی در حال سخت شدن است. روحانی ماه ها تلاش کرد و عنوان کرد که برای کشورش بهتر است که با آمریکا وارد تعامل شود و توافق هسته ای حاصل شود. چرا که باع بازسازی اقتصاد کشورش می شود و از تقابل نظامی جلوگیری می کند. امروز اما  رقبای روحانی عنوان می کنند که هیچ کدام از وعده های روحانی درباره برجام تحقق پیدا نکرده است.
با این وجود اما روحانی همچنان یکی از نامزدهای پیش تاز این انتخابات است. چرا که هیچ یک از دیگر نامزدهای حاضر در این انتخابات مقبولیت اجتماعی روحانی را ندارند. این موضوع اما باعث می شود که روابط آمریکا و ایران همچنان شکننده باقی بماند.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها