بازدید 5343

جنجال بر سر حقوق بالای مدیران وال استریت

وارن بافت، سهامدار میلیاردر در نامه سالیانه خود به برکشایر هاتاوی، به صندوق های تأمینی حمله کرده است. او استدلال کرده است که مدیران برکشایر هاتاوی با این حقوق بالا نمی توانند بر بازار سهام فائق شوند.
کد خبر: ۶۷۲۱۶۷
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۰ 27 February 2017
وارن بافت، سهامدار میلیاردر در نامه سالیانه خود به برکشایر هاتاوی، به صندوق های تأمینی حمله کرده است. او استدلال کرده است که مدیران برکشایر هاتاوی با این حقوق بالا نمی توانند بر بازار سهام فائق شوند.

به گزارش تابناک اقتصادی و به نقل از خبرگزاری روسیه Russia Today، وارن بافت ارزیابی کرده است که سرمایه گذاران بیش از 100 میلیارد دلار پول خود را در 10 سال گذشته بخاطر حقوق بالای مدیران وال استریت هدر داده اند.

بافت به سهامداران نوشت "در آخر، نکته مهم این است که : وقتی چندین تریلیون دلار توسط وال استریت هزینه اجرت ها می شود، این مدیران هستند که سودهای کلان درو می کنند نه مشتریان. سرمایه گذاران کوچک و بزرگ هر دو باید به شاخص هزینه کم پایبند بشوند.”

در طی بحران مالی، بافت با موسس «پروتگ پارتنرز» که یک شرکت مدیریت دارایی می باشد 1 میلیون دلار شرط بست که شاخص سرمایه سهام «وانگوارد اس اند پی 500» در طی 10 سال تا 2017 از بسیاری از گروه های صندوق های سرمایه گذاری تأمینی فعالیت بهتری خواهد کرد و پیشتاز خواهد بود.

این سرمایه گذار 86 ساله پیروزی زودهنگام خود را در این شرط اعلام کرد. او گفت یک سرمایه 1 میلیون دلاری در صندوق سرمایه گذاری تأمینی در مدت نه سال و تا آخر 2016، 220 هزار دلار تولید می کرده است. این میزان قابل مقایسه است با 854 هزار دلار افزایش شاخص صندوق قابل معاوضه در بورس وانگوارد اس اند پی 500 (Vanguard S&P 500). او گفت این ارقام هیچ شکی باقی نمی گذارد که او شرط را که مدتش 31 دسامبر تمام می شود خواهد برد. بافت، موسس گروه وانگوارد یعنی جک باگل را بخاطر تلاش های به موقعش برای شهرت شاخص صندوق، قهرمان خواند.

بنابر بافت، برکشایر هاتاوی 20.8 درصد سالیانه از 1965 تا 2016 کسب کرده است که همین میزان برای «اس اند پی 500» 9.7 درصد بوده است. بافت سال 2014 گفت قصد دارد 90 درصد پولی را که برای بعد از مرگش برای همسرش باقی می گذارد در صندوق شاخص اس اند پی 500 بگذارد و 10 درصد دیگر را در اوراق قرضه دولتی بگذارد.

تراکم سهام بافت، برکشایر هاتاوی را به یکی از موفق ترین شرکت های جهان تبدیل کرده است. سبد سهام این شرکت شامل سهام قابل توجهی در کوکا کولا، ولز فارگو، اپل و سایر شرکت ها می باشد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر