بازدید 4371

تجمع معترضان در پایتخت سوئیس به خشونت کشید

کد خبر: ۶۷۲۲۴۳
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۶:۳۸ 28 February 2017
تجمع اعتراضی صدها نفر طی روزهای اخیر در شهر «برن» سوئیس با دخالت پلیس جهت متفرق کردن معترضین به خشونت کشیده شد که طی آن ده نیروی پلیس زخمی شدند.

به گزارش مهر به نقل از راشاتودی، تجمع اعتراضی صدها نفر طی روزهای اخیر در شهر «برن» سوئیس در پی به آتش کشیده شدن خودروها توسط برخی از جوانان معترض به درگیری خشونت بار با پلیس منجر شد و پلیس سوئیس از گاز اشک آور و ماشینهای آبپاش برای متفرق کردن معترضین استفاده کرد.

پلیس برن با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که صدها تن در یک گردهمایی اعتراضی که از سوی گروهی موسوم به «رام راب» سازماندهی شده بود، شرکت کردند. این تظاهرات حدود ساعت ۸ و ۴۰ دقیقه شب به وقت محلی آغاز شد و نیروهای پلیس به منظور جلوگیری از ورود این معترضان به مرکز شهر و کاهش میزان خسارات مادی، مسیرهای منتهی به منطقه «شاتزنمات» را در این شهر مسدود کردند.

طبق بیانیه پلیس شهر برن؛ اندکی پس از اجرای این تدابیر پیشگیرانه، نیروهای امنیتی هدف حملات معترضانی قرار گرفتند که به سوی این نیروها سنگ و فشفشه پرتاب می کردند. نیروهای پلیس نیز در مقابل با گاز اشک آور و آبپاش با معترضان برخورد کردند.

طی این درگیری‌ها، ده نیروی پلیس زخمی شدند و یک تن از معترضان به بیمارستان انتقال یافت. شش تن دیگر نیز بازداشت شدند و «برای ارائه توضیحات بیشتر» مورد بازجویی قرار گرفتند.

گفتنی است که این اعتراضات در واکنش به حکم یک دادگاه محلی صورت گرفت که بر اساس آن، نیروهای پلیس اجازه می یابند تا گروهی از مالکان متصرف یک ساختمان  واقع در مرکز شهر برن را از این محل اِخراج نمایند. گفته می شود که این ساختمان که به «اداره ساخت و ساز فدرال سوئیس» تعلق دارد، مدت شش ماه است که به تصرف ساکنان کنونی آن درآمده است.

در جریان عملیات اِخراج این مالکان متصرف، پنج پلیس زخمی شدند و مالکان متصرف با وسایل آتش زا به پلیس حمله کردند که پلیس نیز از گلوله های پلاستیکی علیه مهاجمان استفاده کرد.

طبق گزارشها بالا رفتن اجاره بهای آپارتمانها در شهر برن یکی از دلایل افزایش شمار این مالکان متصرف طی ماههای اخیر است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر