بازدید 2478
بسته خبرهای انتخاباتی تابناک؛

ابهام در کاندیداتوری روحانی در انتخابات96/ ضرورت اجماع جمنا روی یک نامزد/ مشخص شدن اعضای ستاد بقایی

انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در اردیبهشت ماه سال آتی برگزار خواهد شد. در فاصله کمتر از 4 ماه مانده به انتخابات می توانید در بسته خبری انتخاباتی «تابناک»؛ آخرین و مهمترین خبرهای انتخاباتی را بخوانید.
کد خبر: ۶۷۲۸۵۲
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۰ 01 March 2017
به گزارش «تابناک»، با توجه به نزدیک شدن به ایام برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، شوراها و میاندوره ای مجالس خبرگان رهبری و شورای اسلامی در برخی حوزه ها ممکن است برخی خبرهای مهم انتخاباتی لا به لای اخبار روز گم شود و به اندازه کافی تاثیرگذار نباشد. در بسته خبرهای انتخاباتی گزیده تازه ترین و مهمترین اخبار این رویداد بزرگ منتشر می‌شود.


نام نویسی یک زن در انتخابات میان دوره ای مجلس

علی پورعلی مطلق   با ارائه گزارش از ثبت نام  نامزدهای انتخابات میان دوره ای مجلس اظهار کرد:: از 56 نفر داوطلب انتخابات میان دوره ای مجلس، 24 نفر روز گذشته نام نویسی کرده اند.
وی ادامه داد: از این 24 داوطلب سه نفر در ستاد انتخابات کشور، سه نفر در حوزه انتخابیه اهر و هریس، چهار نفر در حوزه انتخابیه مراغه و عجب شیر، 11 نفر در حوزه انتخابیه اصفهان و سه نفر در حوزه انتخابیه بندر لنگه، بستک و پارسیان نام نویسی کرده اند.
دبیر ستاد انتخابات کشور یادآور شد: همچنین از سه داوطلبی که روز گذشته در ستاد انتخابات کشور نام نویسی کرده اند، یک نفر مربوط به حوزه انتخابیه مراغه و عجب شیر، یک نفر حوزه انتخابیه اصفهان و یک نفر حوزه انتخابیه بندر لنگه، بستک و پارسیان بوده است.
پورعلی مطلق افزود: از 56 داوطلب میان دوره ای مجلس شورای اسلامی 37 نفر دارای مدرک کارشناسی ارشد، 14 نفر دکترا و سه نفر حوزوی هستند.
وی ادامه داد: همچنین تعدادی از داوطلبان انتخابات میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از نمایندگان دوره های گذشته مجلس شورای اسلامی هستند.


روحانی تصمیم قطعی برای نامزدی در انتخابات نگرفته است


 محمدعلی نجفی صبح امروز در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا رئیس جمهور تصمیم قطعی خود را برای حضور در انتخابات 96 گرفته است اظهار کرد: ما امیدواریم و تقاضا هم داریم که آقای روحانی وارد انتخابات شود، چون دولت اقدامات و زیرساخت هایی را ایجاد کرده که برای به نتیجه رسیدن آن 4 سال زمان نیاز است، بنابراین لازم است دولت دوم آقای روحانی هم تشکیل شود.
وی همچنین در پاسخ به این سوال که دیدگاه شما در مورد حضور چند کاندیدای جانبی در کنار روحانی چیست؟ تصریح کرد: عده ای معتقدند تا زمان انتخابات ممکن است هزار اتفاق بیفتد و مسائل پیش بینی نشده ای رخ دهد، بنابراین در کنار آقای روحانی که گزینه اصلی است باید گزینه جانبی هم داشت. دیدگاه دیگر می گوید حضور آقای روحانی به تنهایی کفایت می کند. الان استراتژی رقبای روحانی تخریب دولت است. کاندیداهای احتمالی انتخابات تاکنون حتی یک جمله درباره آنچه می خواهد انجام دهد نگفته است. فقط دنبال تخریب دولت هستند که من معتقدم آقای روحانی به تنهایی می تواند پاسخ همه انتقادها را بدهد. در واقع یکی مرد جنگی به از صد هزار. فکر می کنم نظر آقای روحانی هم همین باشد که یک نفری بیاید.
نجفی همچنین در پاسخ به این سوال که شما در ستاد انتخابات حسن روحانی چه سمتی دارد گفت: هنوز ستادی ایجاد نشده است.


با درخواست مردم برای کاندیداتوری‌ام موافقم

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان گفت: اقشار مختلف مردم از من دعوت کرده‌اند تا در انتخابات شرکت کنم و با درخواست‌هایی که شده موافقم.
آیت‌الله سیدهاشم بطحائی نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری درباره انتشار اخباری مبنی بر کاندیداتوری وی در انتخابات ریاست‌جمهوری 96، گفت: من شخصاً در انتخابات داوطلب نیستم، اما خدمتگزار مردم هستم.
وی افزود: من دنبال عنوان و مدرک نیستم، اما از آن جهت که توانایی کار دارم و خودم را محتاج به خدمت به مردم می‌دانم، اقشار مختلف مردم از من دعوت کرده‌اند تا در انتخابات شرکت کنم.
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه توانایی کار و فعالیت دارم، گفت: من این مطلب را رد نمی‌کنم  و با درخواست‌هایی که شده، موافقت خواهم کرد.


پزشکیان گزینه خوبی بر کاندیداتوری است اما!

رئیس جبهه اصلاح‌طلبان با بیان اینکه هیچ اصلاح‌طلبی هم‌ وزن آقای روحانی نیست، تاکید کرد: شاید یکی 2 نفر در اصلاح‌طلبان باشند که وزن‌شان نزدیک به آقای روحانی باشد، اما ما نداریم کسی که پایگاه اجتماعی آقای روحانی را داشته باشد؛ آقای پزشکیان گزینه خوبی است، اما وزن آقای روحانی را ندارد و آقای مطهری هم بعضاً ادبیات اصلاح‌طلبان را دارد و در برخی مواقع می‌بینیم که مواضع وی اصولگرایانه نیز هست.

یک فعال اصلاح طلب: نگاه ما به انتخابات 1400 است

حبیبی با بیان اینکه رویکرد حزب حمایت از دولت و شخص آقای روحانی است، اظهار داشت: نامزد حزب مردم‌سالاری برای کمک به روحانی وارد صحنه می‌شود. نگاه ما به انتخابات 1400 است و حزب برنامه بلندمدت برای انتخابات ریاست‌جمهوری سیزدهم دارد.
رئیس ستاد انتخابات حزب مردم‌سالاری در پاسخ به این پرسش که آیا کواکبیان تا پایان انتخابات در صحنه می‌ماند یا خیر؟ گفت: اگر شرایطی در این انتخابات پیش بیاید، ممکن است در همین دوره تا آخر در عرصه بماند.
وی خاطرنشان کرد: هفته آخر اسفندماه آقای کواکبیان کنفرانسی خبری خواهد داشت و مواضع خود را درباره انتخابات اعلام می‌کند.

دبیرکل موتلفه: اجماع «جمنا» بر روی یک گزینه ضروری است

حبیبی با تأکید بر اینکه ما هرگونه مخالفت با جبهه مردمی را در مؤتلفه ممنوع اعلام کردیم و از همه خواسته‌ایم که با این جبهه همکاری کنند،‌ افزود: تجمع پنجم اسفند که با حضور نیروهای انقلاب از سراسر کشور برگزار شد نشان دهنده وحدت و هماهنگی نیروهای انقلاب بود.
 دبیرکل حزب مؤتلفه با بیان اینکه برخی موارد از جمله در نظر گرفتن سلیقه‌های بیشتری در دایره فعالیت باید مورد توجه قرار گیرد، ادامه داد: نیروهای انقلاب اگر بخواهند در انتخابات شوراها و ریاست جمهوری موفق باشند باید با فرد و فهرست واحد وارد انتخابات شوند.
وی همچنین یادآور شد: برای انتخابات شوراها هماهنگی‌ها در استان‌ها صورت گرفته و در تهران نیز اقدامات در حال انجام است.
حبیبی تصریح کرد: جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی باید یک نامزد اصلح را بین نیروهای انقلاب معرفی کند که اجماع شود و از این رو اجماع بر روی چنین گزینه‌ای لازم است.

آیت الله جنتی: احراز صلاحیت داوطلبان ریاست‌جمهوری آسان نیست

آیت الله جنتی با اشاره به اهمیت تبیین شرایط داوطلبان ریاست جمهوری که در اصل 115 قانون اساسی آمده است، ادامه داد: احراز صلاحیت داوطلبان ریاست جمهوری، آسان نیست و مسئولیت دشواری در برابر خداوند متعال و آحاد ملت است.
دبیر شورای نگهبان در ادامه به چند فراز از سیاست‌های کلی انتخابات و نیز شرایط داوطلبان ریاست جمهوری در اصل 115 قانون اساسی اشاره کرد و گفت: در واقع 12 عضو شورای نگهبان با اعلام صلاحیت یک داوطلب شهادت می‌دهند که او «مومن»، «با تقوی»، «امین»، «مدیر» و «مدبر» است.
آیت‌الله جنتی ابراز امیدواری کرد که با لطف و عنایت خداوند متعال اعضای شورای نگهبان بتوانند در امر بررسی صلاحیت داوطلبان ریاست جمهوری به خوبی مسئولیت خود را انجام دهند

جوانفکر سخنگوی ستاد بقایی می‌شود

سایت دولت بهار نزدیک به محمود احمدی‌نژاد که در روزهای اخیر اخبار انتخاباتی مربوط به حمید بقایی را منتشر می‌کند، برخی از مسئولان ستاد انتخاباتی او را معرفی کرد.
بر این اساس قرار است علی‌اکبر جوانفکر مشاور مطبوعاتی احمد‌نژاد و رییس سابق خبرگزاری ایرنا، به عنوان سخنگو، علی ذبیحی به عنوان مسئول هماهنگی استان‌ها و سیدحسن موسوی به عنوان مسئول پشتیبانی ستاد انتخاباتی حمید بقایی معرفی می‌شوند.

عضو شورای مرکزی جمنا: تنها یک نامزد جمنا با روحانی رقابت خواهد کرد

یحیی آل اسحاق روز چهارشنبه  در گفتگویی گفت: این که گفته می شود تعداد زیادی از جمنا برای انتخابات نامزد می شوند و بعد از مناظرات انتخاباتی به نفع یک نفر کنار می کشند، صحت ندارد. 
وی تصریح کرد: دیدگاه جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی این است که ابتدا 10 نامزد را از بین 31 نفر داوطلب فعلی انتخاب کند، بعد از مدتی آن را به 5 نفر کاهش دهد و در نهایت تنها یک نامزد از سوی آنها برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام می کند.
عضو هیات موسس جمنا تصریح کرد: همه اعضا این جبهه مرامنانه این تشکل را امضا را کرده اند و خود را نسبت به این مساله متعهد می دانند. در نهایت هم شما شاهد رقابت یک نامزد با روحانی خواهید بود.
آل اسحاق درباره میزان شانس رقبای روحانی خاطر نشان کرد: هنوز درباره نتیجه انتخابات 96 نمی توان پیش بینی خاصی کرد. باید دید مردم چه استقبالی از نامزدها می کنند. اگر ارزیابی مردم این باشد تیمی که نامزدها را معرفی می کند قادر به حل مشکلات آنهاست به آن رای می دهند، در غیر این صورت اعتماد نخواهند کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی