بازدید 20294

سهیل تنها ۶ روز براي زنده ماندن زمان دارد

۵ سال است كه دورافتاده از خانه و خانواده. ۵ سال است كه آسمان پرستاره روستايش، جايش را داده به سقف سلول كوچكش. ۵سال است كه امروز و فردا مي‌كند براي مرگ. ۵سال است كه طناب مرگ خجالت مي‌كشد از پيچيدن دور گردن روياهاي پسرك ۱۵ ساله چوپان. سهيل اما كاسه صبرش سر آمده. نااميدي رخنه كرده در دل روياهايش. ترس، طناب شده دور گلويش. به سختي نفس مي‌كشد و منتظر مرگ است. روز مي‌شمارد؛ يك، دو، سه... و امان از روزي كه اين شماره‌ها برسد به ۶.
کد خبر: ۶۷۳۴۱۸
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۷ 04 March 2017
سهيل ٧ روز با طناب دار فاصله دارد. امشب آهنگ گلدون رو تقديم مي‌كنم، هر كس كار رو دانلود كرد در حد توانش مبلغي رو براي نجات سهيل واريز كنه به شماره حساب درج شده در عكس... مي‌دونم كه شرمسارم نمي‌كنين.»
 
به گزارش روزنامه قانون، اين آخرين پست محسن چاووشي است. پستي براي نجات يك زندگي؛ براي رهايي از كابوس مرگ. تنها ۶روز باقي مانده. ۶ روز براي تمام شدن اين كابوس. پاياني سفيد يا سياه. كابوسي كه حالا ۵ سال است مهمان مداوم شبانه‌هاي پسري در كنج سلول تنهايي و ندامتش شده است. پسركي كه روزي كه پا به سلول گذاشت، ۱۵ ساله بود بدون تصور روشني از آينده و امروز بيست‌ ساله است و دندان به دندان مي‌سايد در انتظار مرگ. يك بار تا پاي چوبه دار رفته است.
 
دو ماه پيش بود. ۱۱ شب خبر داده‌اند كه فردا روز اعدام است و همه‌ چيز تمام خواهد شد. آمبولانس آمده، ماشين آتش‌نشاني در محل حاضر شده و همه خيال كرده بودند كه ديگر كار تمام است. روز اعدام برگه‌اي در پرونده‌اش گم مي‌شود و به علت نقص پرونده باز هم اعدام عقب مي‌افتد. باز هم اميدي جوانه مي‌زند. شايد مرگ، اين بار شكست بخورد. سهيل اما اميدوار نيست. كابوس‌ها امانش نمي‌دهند. چوب‌خط مي‌كشد روي ديوار ندامت و جهل كودكي‌اش در انتظار مرگ. حالا اولياي دم گفته‌اند كه رضايت مي‌دهند اگر «حق‌المصالحه» جور شود. ۳۵۰میلیون تومان برای «حق‌المصالحه» نیاز است و جمعیت امام علی (ع) متعهد شده تا ۲۵۰ میلیون تومان آن را با کمک خیرین تهیه کند. ۲۵۰ميليون براي نجات جان جواني از مرگ. براي آن كه طناب دار نپيچد دور گلوي آرزوها و فرداهاي پسرك.

ماجرا از چه قرار بوده است؟


سهیل ۱۵ سال داشت و چوپانی می‌کرد و برای محافظت از گله، همواره سلاح سرد همراه خود داشت، مدتی می‌شد که با مقتول سر مسائل بچه گانه کل کل داشتند و همدیگر را تهدید می‌کردند و آن روز مقتول با دوستش پیش سهیل می‌روند و سهیل که فکر می‌کند برای کتک‌کاری و دعوا آمده‌اند حسابی می‌ترسد و برای همین از سلاح خود استفاده می‌کند و بعد هم... بعد از حادثه، سهیل که حسابی ترسیده آن‌ قدر در عالم بچگی بوده است که به جای آن كه فرار کند می‌رود در خانه و پنهان می‌شود و منتظر می‌ماند که دستگیرش کنند. حالا از آن روز پنج سال می‌گذرد و سهیل در زندان مرکزی است و هر روزش با اين كابوس گذشته كه از پنجره كوچك سلولش به مرگ سلام دهد يا زندگي؟ حالا شمار اين روزهاي انتظار رسيده به عدد ۶. اگر حق‌المصالحه جور نشود؟ تمام؛ سهیل اعدام می‌شود.

تلاش براي نجات زندگي سهيل


جمعيت امام علي مسئوليت جور كردن «وجه المصالحه» سهيل را بر عهده گرفته است. هر كاري كه توانسته‌اند كرده‌اند در اين ۵سال براي نجات جان سهيل و حالا رسيده‌اند به آخرين راه. مرگ هم بيكار ننشسته در اين مدت. ايستاده در چند قدمي سهيل و هر روز يك قدم به او نزديك‌تر مي‌شود. امروز فقط ۶ قدم فاصله دارد تا سهيل. پسر كم‌حرفي كه آن قدر مثبت و مودب است که مشاورین روانشناس جمعیت امام علی (که چند سالی هست در کانون با بچه‌ها کار می‌کنند) و همچنین مشاورین کانون، اعدام احتمالی سهیل را یک فاجعه می‌دانند که نباید اتفاق بیفتد. شرایط روحی سهیل این روزها اصلا خوب نیست. از کانون برای اعدام به زندان بزرگسال منتقل شده و آن شب کذایی که قرار بر اعدام بود، چنان او را به هم ریخته است که جز اشک و استرس کاری برایش نمانده. اميدي به زندگي ندارد. شب‌ها كه اشك چشمانش خشك مي‌شود از ترس و دلهره شايد ياد روستا‌ي‌شان مي‌افتد در كرمانشاه. ۵سال است كه دورافتاده از خانه و خانواده. ۵ سال است كه آسمان پرستاره روستايش، جايش را داده به سقف سلول كوچكش. ۵سال است كه امروز و فردا مي‌كند براي مرگ. ۵سال است كه طناب مرگ خجالت مي‌كشد از پيچيدن دور گردن روياهاي پسرك ۱۵ ساله چوپان. سهيل اما كاسه صبرش سر آمده. نااميدي رخنه كرده در دل روياهايش. ترس، طناب شده دور گلويش. به سختي نفس مي‌كشد و منتظر مرگ است. روز مي‌شمارد؛ يك، دو، سه... و امان از روزي كه اين شماره‌ها برسد به ۶.

شماره حساب کمک به سهیل

مددكاران جمعيت امام علي اما اميدوارند، اميدوار و منتظر براي نجات سهيل. شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۹۸۱۷۶۷۰۸٨ به نام جمعیت امام علی را اعلام كرده‌اند براي كمك. *۷۳۰*۳۰# نيز براي پرداخت از طريق موبايل. مددكاران تند تند موجودي مي‌گيرند، روز مي‌شمارند براي نجات جواني سهيل. به هر كه توانسته‌اند رو زده‌اند كه شايد اين بار روي مرگ كم شود. محسن چاووشي كه آمد، حالا نجات سهيلي كه در آسمان اين روزهايش حتي يك ستاره نيست، نيازمند حضور مردم، هنرمندان و طرفداران ستارگاني است كه به محبوبيت خود مي‌بالند. طرفداراني كه اگر بخواهند و اگر همت كنند جان و جواني سهيل از مرگ نجات مي‌يابد. خدا كند كه بشود، خدا كند كه مرگ اين بار از رو برود. خدا كند كه همه همت كنيم و اين بار بشود...»

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۷
انتشار یافته: ۱۷
حتما اطلاع رسانی کنید نجات یافته یا نه
کداعلام شده از طریق موبایل به نام طفلان مسلم بود.انشاءالله که درسته
کارت به کارت مشکل دارد
صادرکننده کارت، بدلیل انجام عملیات داخلی، پاسخگو نیست.
شماره کارت درست نیست ظاهرا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۴
شماره کارت رو تایپ کنید کپی پیست جواب نمیده
من 50 تومن ريختم. اميدوارم هر كس در حد توانش كمك كنه تا اين جوان از مرگ نجات پيدا كنه و زندگي سالمي را در پيش بگيره.
واقعاً نمی دونم بگم خنده داره یا گریه داره؟
آخه یکی از همین افراد خیر توان پرداخت این مبلغ را نداره یا فقط باید مردم هزینه کنند؟
مبلغ ناچیزی واریز شد. کد پیگیری: 6825
یعنی هیچ ارگان غیر دولتی و خیریه دیگری در ایران وجود ندارد که برای اینگونه موارد دست بدامان مردم نباشید ؟!!!
آمدیم و این پول تا روز موعود جور نشد ، اونوقت نتیجه چی میشه ؟!!
یا به هر حال دنبال راهی برای نجات یک نفر میگردیم که مستحق بخشش است یا نه ؟
اگر مستحق بخشش است که دیگه منتظر کمک خلق خدا که نمیشه شد !!
پس بیت المال تو چه زمانهایی بدرد میخوره ؟!! البته اگه تو حساب بیت المال چیزی مونده باشه !!!
مگر ما خمس و زکات نمی دهیم . مالیات نمی دهیم .
مگر بیت المال نباید برای این کارها باشد تا دستی بگیرد از نداران؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
قانون را درست کنید تو را به خدا... اعدام برای جرمی که در کودکی انجام شده هیچ کجای دنیا پذیرفته نیست...
دوستان من همین الان با اعضای انجمن تماس گرفتم خبر کاملا صحت دار ه لفاهرچه میتونید ولو کم کمک کنید
شماره کارت درسته . من انتقال دادم
با سلام : با یاری خدا و کمک هموطن های عزیزم آخرین خبری که طی تماس تلفنی با جمعیت امام علی داشتم مبلغ مورد نظر تهیه شد .. از همه شما عزیزان و مردم شریف ایران تشکر میکنم
شماره كارت درست است دوستان ، به نام إمداد دانشجويي امام علي(ع) ثبت شده است
مردم وقت اصلاح قانون توی این مدت کم نیست فقط کمک
با سلام . از کجا مطمئن باشیم که واقعا سهیلی در میان هست ؟
متاسفانه نمیشه به کسی و سازمانی اعتماد کرد .
لطفا به هر طریقی می دونید راهنمایی کنید که مطمئن بشیم واقعا این موضوع صحت داره و راهی نیست برای پرکردن جیب جمعیت امام علی ....
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار