بازدید 26681
گزارش «تابناک» از سوء مدیریت واضح فدراسیون و باشگاه های داخلی در لیگ قهرمانان آسیا؛

عمان یکپارچه پشت تیم های سعودی مقابل ایران/انتخاب ضدایرانی مسقط، کار کیست؟

با گذشت دو هفته از فصل جدید لیگ قهرمانان فوتبال آسیا، مشخص شده که تیم های ایرانی در مسقط بیشتر میهمان هستند تا میزبان. شهری که با تبلیغات گسترده، یکپارچه پشت نمایندگان سعودی و علیه تیم های ایرانی ایستاده است. عمانی ها که حتی برای بازی تیم ملی خود نیز به زور جایزه و قرعه کشی، این اندازه به استادیوم سلطان قابوس نمی روند، برای حمایت از سعودی ها برنامه پخش می کنند! چه کسی باعث شده با دست خود در این دام بیفتیم؟
کد خبر: ۶۷۳۷۱۶
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۴ 04 March 2017
در فوتبال حرفه ای روز جهان، تماشاگران و تشویق آنها در مسابقات رسمی، امتیاز بزرگ و مهمی برای تیم ها در سطوح مختلف باشگاهی و ملی محسوب می شود و به همین دلیل، لقب «یار دوازدهم» را به هواداران فوتبال داده اند.

به گزارش «تابناک ورزشی»، فوتبال ایران نیز از دیرباز به استفاده بهینه و تمام عیار از این پوئن بزرگ شهرت داشته است و نمایندگان ایران در میادین آسیایی و بین المللی با بهره گیری از نیروی یار دوازدهم، از پس حریفان به مراتب قوی تر و حرفه ای تر از خود برآمده اند.

بزرگترین مربیان و بازیکنان فوتبال دنیا در ورزشگاه های ایران به خصوص آزادی تهران و یادگار امام تبریز، لب به تحسین شور و هیجان حامیان تیم های ملی و باشگاهی ایران گشودند که آخرین نمونه بارز آن، تمجید ژاوی هرناندز اسپانیایی بعد از شکست السد در آزادی بوده است؛ مسابقه ای که استقلال با داشته هایی به مراتب کمتر از حریف متمول عربی خود، به نتیجه ای درخشان و بردی حساس دست یافت.
هم سرمربی و هم ستاره های السد اذعان داشتند که از جو فوق العاده آزادی ترسیده و چنین تماشاگرانی را کمتر تجربه کرده یا اصلا به چشم ندیده بودند.

تماشاگران ایرانی حتی تأثیری بیش از این بر موفقیت های فوتبال ایران داشته اند که مهمترین آن، تأثیر مستقیم استقبال آنها در امتیاز کسب شده فوتبال ایران در ای اف سی است. رکوردهای استثنایی تماشاگران ایرانی که آبروی کنفدراسیون فوتبال آسیا برای مثال آوردن در علاقه به این رشته ورزشی در قاره کهن شده است، توانسته در ردیف امتیازگیری به کمک فدراسیون و سازمان لیگ بیاید و یکی از عوامل اصلی کسب چهار سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا باشد.

عمان یکپارچه پشت تیم های سعودی مقابل ایران/انتخاب ضدایرانی مسقط، کار کیست؟

این در حالی است که تیم های ایرانی بیش از بیست سال است که هیچ جامی در آسیا کسب نکرده اند و در حالت عادی، باید حداکثر دو سهمیه در آسیا می داشتند؛ اما حضور همین هواداران باعث شده تا کنفدراسیون به خاطر آمار تماشاگرانش هم که شده، ایران را از قله سهمیه ها پایین نکشد.

با این اوصاف، طبیعی است که تیم های رقیب در فوتبال منطقه تلاش کنند، این نقطه قوت را از فوتبال برتر ایران بگیرند و وقتی نتوانستند با خریدهای چندده میلیاردی شان حریف باشگاه های بدهکار و بحران زده ایران بشوند، با لابی های گسترده و نقشه های فراوانبه سراغ سلب یک امتیاز بزرگ از رقبای ایرانی رفتند تا به اصطلاح ما را خلع سلاح کنند.

از سه سال پیش، غرولندهای بی دلیل و پوچ تیم های عربی به ویژه عربستانی ها و اماراتی ها از میزبانی ایران آغاز شد و برخی تیم های سعودی همراه خود غذا و بادیگارد به ایران می آوردند! این رویه جدید با سخت گیری در ورود تیم های ایرانی به خاک این دو کشور پیگیری شد تا مشخص شود آنها در فوتبال به جای صلح و آشتی، به دنبال نفرت پراکنی هستند.
با این حال بهانه ای در میادین فوتبال نصیب مغرضان شیخ نشین نشد و در ورزشگاه های ایران بهانه های به این دست جوسازی ها ندادیم تا تیم های این دو کشور دست خالی به کشورشان برگردند. شکست الهلال عربستان مقابل پرسپولیس در ورزشگاه پر از تماشاگر آزادی سعودی ها را به فکر یک دسیسه جدید انداخت.

اما این بهانه، نه در میدان فوتبال بلکه بیرون از زمین چمن به سعودی ها داده شد و سرانجام اقدام عجیب برخی نیروهای خودسر در حمله به سفارت این کشور و به آتش کشیدن ساختمان سفارت عربستان در تهران، بهانه لازم را نصیب سعودی های فرصت طلب کرد تا با همکاری رئیس عرب ای اف سی و البته ضعف دیپلماسی فدراسیون ایران، کار را به لغو میزبانی ایران از تیم هایشان بکشانند.

رأی عجیبی که حتی فیفا هم نتوانست مانع اجرایش شود، علیه فوتبال ایران به اجرا درآمد و با آغاز این فصل جای خالی میزبانی های پرشور ایران از تیم های عربستان و نتایجی که می توانست در خاک ایران به مراتب بهتر باشد، کاملا مشخص است.

فارغ از اینکه مقصر این محرومیت و لغو حق مسلم میزبانی ایران در رقابتهای قاره ای چیست، باید به محرومیت دیگری که سوء مدیریت و تدبیر مدیران فوتبال ایران نصیب کشورمان کرد، بپردازیم.

نکته اینجاست که باشگاه های ایرانی که برای معرفی کشور محل میزبانی خود از سعودی ها مختار بودند، در کمال ناباوری یکی از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس را به عنوان محل مورد علاقه خود برای میزبانی خارج از وطن انتخاب کردند! شهری به نام مسقط، پایتخت عمان، که هنوز مشخص نیست با چه استدلال هایی جایگزین شهرهای کشورمان برای پذیرایی از عرب ها شده است.

با گذشت دو هفته از فصل جدید لیگ قهرمانان فوتبال آسیا، مشکل اصلی تیم های ایرانی در مسقط نمایان شده است. شهری که یکپارچه پشت نمایندگان سعودی و علیه تیم های ایرانی ایستاده است و تبلیغات گسترده ای در آن علیه تیم های ما می شود.

عمان یکپارچه پشت تیم های سعودی مقابل ایران/انتخاب ضدایرانی مسقط، کار کیست؟

عمانی ها که حتی برای بازی های تیم ملی خود نیز به زور جایزه و پاداش و قرعه کشی، تا این اندازه به استادیوم سلطان قابوس نمی روند، برای حمایت از سعودی ها به استادیوم می ریزند و حتی برای نخریدن بلیت بازی که پولش به جیب تیم های ایرانی می رود، از در و دیوار بالا می روند و غیرقانونی به سکوها می رسند!

در نمونه ای عینی، عمانی‌ها برای بازی‌های فوتبال برنامه‌ای به نام «المدرج» یعنی سکو را دارند که در بازی‌های مهم در جریان بازی مجری این برنامه به سکوهای هواداران می‌رود تا برنامه تهیه کند.
عمانی‌ها که برای میزبانی از نمایندگان عربستان مقابل نمایندگان ایران از هیچ تلاشی دریغ نکرده بودند، این بار برنامه اختصاصی «المدرج» که وظیفه تهیه گزارش از بازی‌های لیگ عمان را دارد، در تمام بازی‌های نمایندگان ما با عربستانی به ورزشگاه سلطان قابوس رفته و گزارش تهیه کرده است.

این برنامه‌ که برای نمایندگان عربستان در لیگ قهرمانان مقابل ایرانی ها تهیه شده است، در بازی الاهلی با ذوب آهن رکوردشکنی و با بیش از صد هزار بازدید بیشترین بازدید را از آن خود کرده است تا اثبات شود که نمایندگان عربستان از این کشور محبوبیت بی نظیری دارند.

این چندمین سند واضحی است که عمانی‌ها حامی نمایندگان فوتبال عربستان هستند و حالا وقتش رسیده با این شرایط، تصمیم گیرنده انتخاب عمان برای میزبانی بازی های ایران و عربستان را پیدا کرد.

چرا مسئولان فوتبال ایران ـ چه در فدراسیون و چه در باشگاه ها ـ بدون بررسی و شناخت لازم، این کشور را برای میزبانی از نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا مقابل سعودی‌ها انتخاب کرده اند؟ در حال حاضر نقطه قوت فوتبال ایران به امتیازی برای سعودی ها تبدیل شده است و آنها با بهره گیری از قدرت سکوها به نمایندگان ما فشار می آورند.
برای مرحله بعد لیگ قهرمانان آسیا باید فکری اساسی کرد و از این انتخاب که به نوعی خدمت به طرف عربستانی است صرف نظر کنند و به دنبال گزینه مناسبی برای جایگزینی آن باشند.

حالا که به دلیل ضعف دبیرکل فدراسیون و مدیران ایرانی در ای اف سی ناچار شده ایم خارج از مرزها به مصاف عربستانی ها برویم، کشورهایی مثل تاجیکستان، ارمنستان و ... شرایط به مراتب بهتری به عنوان یکی از همسایگان کشورمان دارند که دارای فرهنگی مشابه با مردم پارسی زبان ما نیز هستند و البته برای سعودی ها زحمتی بزرگ برای سفر و مسافت ایجاد می کنند.

همچنین با توجه به هزینه های نجومی سفر به عمان و قیمت های عجیب در این کشور، حتی بازی در خاک کشورهایی نظیر مالزی و اندونزی و دیگر کشورهای آسیای جنوب شرقی برای ایران بهتر است تا اینکه با دست خودمان در دام سعودی ها و عرب های موضع گرفته علیه ایران باشیم.

عمان یکپارچه پشت تیم های سعودی مقابل ایران/انتخاب ضدایرانی مسقط، کار کیست؟

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹۲
برای مردم بیچاره ایران که به نان شب محتاجند ، برد و باخت تیمهای فوتبال چه فرقی دارد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۵
آره.ولی موقعی که یه مشت از دیوار سفارت عربستان بالا رفتن قلم فرسایی میشد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۵
ضمن تایید صحبت این دوستمان، خیلی روشن است که وقتی فردی که اصلا تسلط به زبان انگلیسی یا حتی عربی ندارد به جلسه می فرستیم دست خالی و با کوله باری از شکست باز میگردد
پس کجا باشه؟ شرق آسیا ک۶ هوای ناپایداز داره و بازی ایران سوریه رو یادتون رفته؟
لطفا يك كشور دوست واقعي ايران را نام ببريد
كه بشه انجا بازي فوتبال را انجام داد
از ماست که بر ماست
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۵
دقیقا....
ارمنستان جزو فدراسیون اسیا نیست تاجیکستان هم زمین استاندارد نداره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۴
افغانستان که بود فارس زبان هم هستند اما متاسفانه اونها هم بیشتر پشت تیم های عربستانی هستند تا تیم های ما آذربایجان هم هست زمین های فوتبال خوبی هم داره اما اونا را هم با خودمون دشمن کردیم!!شاید عیب از خودمان باشد نه؟ چرا با همه دشمنییم؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۵
اندونزی ومالزی هم بدتر از عمانه برادر.
مهدی م
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۶
اگه زمین نداره پس چطوری قراره میزبان بقیه تیمها اشه؟؟!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۶
اگه زمین نداره پس چطوری قراره میزبان بقیه تیمها اشه؟؟!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۶
اگه زمین نداره پس چطوری قراره میزبان بقیه تیمها اشه؟؟!
جوابش دست اينايي كه از ديوار سفارتخونه ميرن بالا و ليدرهاشونه ، چي فك كردي انتظار داشتي يه كشور عرب زبان بياد پشت كشور ايران در بياد زهي خيال باطل اين مودت و دوستي ما با كشورهاي عرب زبان دوست و برادر كشت ما رو !!!!! اي تابناك اون از كشتارزوار خونه خدا اون از تجاوز به دو نوجوان اون از ادعاها در مقابل تماميت عرضي ايران تازه نيستي تابناك دارن التماس ميكنن دولتمردان كه دوباره مردم رو بفرستن حج هيهات من الذله ما از امام حسين ع مسلمون تريم كه حج رو ول كرد از دست اين قوم رفت بجايي كه حج واقعي بجا بياره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۴
اصلا بگو ما دو تا دوست برای خود باقی گذاشته ایم. به جز جنگ زده ها؟؟؟
ناشناس
| China |
۰۳:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۵
التماس؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۵
چه ربطی به سفارت داره

نماینده فیفا اومد بازدید تو یکی از ورزشگاه ها،
تو همون بازی هم بطور مشکوکی هفت هشت بار نارنجک انداختن. اونم به نفع عربستانی ها رای داد.

نمی دونی بدون بعد حرف بزن
دوبی بمراتب بهترازعمان بودچون پرازایرانیه
از ابتدا هم انتخاب این کشور عجیب و غریب بود
متاسفم برای مدیریت در کشورم همین
من برای بازی استقلال در مسقط به استادیوم رفتم، هیچ کس از در و دیوار بالا نرفت چون هیچ کس در گیت ورودی بلیط چک نمی کرد و بدون بلیط می تونستی وارد بشی
خاک
چطور در بسیاری از موارد عمان میانجیگری میکرد کشور خوبی بود حالا بد شده ضمنا شما دو تا کشور در منطقه نام ببرید که با ما مشکل نداشته باشد
با توجه به اینکه فوتبالیست های ایرانی تماشاگر دیده هستند بعید است این حجم تماشاگر و تبلیغات اثر چندانی داشته باشد برای ایران امارات بهترین جا بود که ظاهرا قبول نکرده بقیه کشورها فرق چندانی ندارند ضمن اینکه بعد مسافت هم مهم است و هزینه ها باید کاهش یابد.
مرغ همسایه غازه سه شب پیش به سفارت خونه ما در کپنهاک حمله شده اب از اب تکون نخورده ولی به سفارت خونه کشوری که 500 تن از ایرانی ها رو کشتن و هر روز هم دارن توطئه میچینن اینقدر ما با کلاس و با فرهنگ شدیم که نباید حتی به سفارتخونش چپ نگاه میکردبم .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۵
آتیش زدن سفارت عربستان کار خودشون بود.
جانا سخن از زبان ما میگویی
این کاری عادی و حتی قابل تحسین است!
عمان استان هفدهم ایران بود هموطنان باید عکس دکتر احمدی نژاد و کوروش کبیر را در استادیوم های عمان به اهتزاز در آورند تا روحیه بچه های تیم بالا برود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۵
احمدی نژاد؟!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۵
دکتر احمدی نژاد رو حالا چرا؟!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۵
کل دنیا استان های ایران هستند خخخخ
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۵
احمدی نژاد را موافقم ولی کورش کبیر نه.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۸
داداش چی میزنی ؟
سیاست خارجی که تمام کشورهای منطقه را به دشمن ایران تبدیل نموده.
اونموقع که از در ودیوار سفارت بالا میرفتید و خیلی ها هم تشویق میکردند باید این روزا رو هم می دیدید تازه این روزای خوش ماست
در منطقه فقط دولت سوریه را داشتیم فقط دولتش اگر بازی در سوریه و لبنان بود هم به خدا مردم طرفدار تیم ایران نبودند .
دام؟یه نگاه مختصر به کشورهای اطراف بنداز.دوستی بینشون پیدا میکنی؟شاید باید در سوریه یا عراق جنگزده بازی میکردیم؟
اگر شما فکر می کنید بخاطر حمله به سفارت عربستان باعث شده وضع به این شکل در بیاید سخت در اشتباهید . اگر خیانت عده ای منافق وپست فطرت در داخل کشور نبود اکنون عربستان تنها اسمش باقی مانده بود،
پاسخ ها
فرشاد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۵
حرف نزنی سنگین تری
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۵
ای بابا اینترنت امین آباد وصل شد؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۵
چطور؟! مگه وقتی حرف می زنه روت سنگینی بیشتری حس میکنی؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۵
دوست عزیز فیلم زیاد می بینی فکر کنم
انتظار دیگه ای داشتین؟؟؟؟!!!
دوتا کشور توی منطقه فعلا از سر نیاز با ما هستند که انهم که در اتش وخون غوطه ورند
کشورهای عربی ثروت های فراوان دارندسیاستی که ما در برابر اینها انتخاب کردیم باعث میشود نه تنها هیچی از ثروت اعراب وارد مملکت ایران نشود بلکه ثروت شیوخ راهی سرزمین های رقیب ایران مانند ترکیه شود.ال خلیفه یا ال سعود و یا ال نهیان و...دیکتاتورهای هستند که بر سر مردمی غرق در رفاه حکومت میکنند و نمی توانند بعنوان رقیب ایران مطرح گردند رقیب ایران ترکیه است که در صورتی که نتوانیم ثروت این حکومت ها را راهی ایران کنیم او میبرد
پاسخ ها
ناشناس
| China |
۰۳:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۵
غرق در رفاه؟ قطر 15% اصالتا قطری هستند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۷
نه اینکه ما در دموکراسی بسر می بریم
باید در س دوست شناسد بیشتر بخوانیم تا دشمن شناسد مانند مالزی
این عداوتها مال دیروز امروز قضیه سفارت یمن سوریه نیست ! ریشه در تاریخ و نژاد دارد !!
تا کی به کوچه علی چپ؟
آقایان چون همیشه داور رو به عنوان یار دوازدهم می بینند خیلی به این مسایل کار ندارند
عزیز دل برادر اون استان هفدم بحرین بود نه عمان .
نه تنها دور و بر خودمان دوستی نداریم بلکه در کل جهان با سیاست های غلطی که تا کنون داشته ایم همه با ما دشمن هستند .
دشمن دشمن دشمن دشمن دشمن دشمن دشمن دشمن
به اميد روزي كه ايران و ايراني دوست همه ملتها باشه و به جاي شعار مرده باد شعار زنده باد و احترام سر بديم ،به اميد اون روز
گزارش های شما ضعیفه، بدیهی است که عربستان پشت تبلیغات ضد ایرانی در عمان هست و خود عمانی ها از تیم های خودشان خود به خود انقدر نمی کنند که حالا از عربستان خواهند حمایت کنند. این نشاندهنده سیاست خاص احساسی و پر بریز و بپاش عربستان است
سوءتدبیر مدیرانی که بامصوبه جدبد مجلس، حقوقهای 24 میلیونی منتظرشونه. تازه حق سفر دلاری هم باباش.
1 سال فرصت بود تا با پیگیری از طریق فیفا یا با مذاکره با باشگاه های عربستانی این قضیه رو سرهم بیارن ولی آقایون فقط چک حقوق آخر ماه و رانت براشون مهمه.
اگر سیاست ایرانی داشتیم لرها و بختیاری های عمانی استادیوم را پر کرده بوند. آیا می دانید در سواحل عمان کلی لر و بختیاری ایرانی هست که زبانشان ایرانی است؟
تمامیت ارضی صحیح است.
تمامیت ارضی صحیح است.
ترکمنستان، قرقیزستان، قزاقستان، پاکستان، حتی هند بهتر از عمان است!
؟؟؟؟
بهشت نزد ایرانیان است و بس !!!
فوتبال یک ورزش سیاسی است چه انتظاری دارید
امیدوارم که اتاق فکرهای ما فهمیده باشند که وقتی کشوری از درون بد بخت باشد در هیچ عرصه بین المللی دوستداری ندارد !
لطفا بفرمائید دوستان ایران چه کشورهائی هستند؟؟؟
ازبكستان ميتوانست گزينه خوبي باشد. بد نيست فردا شب عادل جان يه دعوتي از اين مديران محترم فوتبال بكنه و يك تحليلي بكنند
طبق قانون میتونیم تنها ده درصد استادیوم رو به عربستانی ها واگذار کنیم اما چون محتاج پول و بده در راه خداییم نمیتونیم!!
خدایی و وجدانی در همه دنیا کی با ایران دوست مونده؟چرا دولتمردان ما چشمشون رو باز نمیکنن؟
پول
لابی
رشوه
والا از 5000 ایرانی در عمان حدود 1000 نفر برای پرس پولیس تو استاذیم رفتیم. خیلی خیلی هم سر و صدا کردیم. می تونم بگم تیم حتی یک لحظه هم سمت جایگاه نیامد. تاره هر نفر هم 50000 تومان هم بلیط خریدیم. بسیار بد هم بازی کردند. اما بازی استقلال نصف این هم نبودیم و مجانی هم بود. ولی تیم و مربی چندین بار آمدند نزدیک جایگاه طرفداران. خیلی هم با انگیزه تر بازی کردند. متن بالا اصلا درست نیست. اگر بازیکنها بی انگیزه باشند همین میشه و طرف دارها کاری نمیتونند بکنن
خدایا مارو از دست آدم های نادان نجات بده .
توی این مملکت هیچ جاده خدایی برای فرار از شرایط فجیع فرهنگی و اجتماعی و سیاسی و مذهبی و حرکته رو به بهبودی وجود نداره .
هر طرف و نگاه میکنی خرابیه .
خرابی پشت خرابی .
تمام این نوشته دروغ محض می باشد و مردم عمان هیچگونه نژاد پرستی ندارند
ما در بین مدیرانمون یه بیماری اپیدمی داریم به اسمه فلجه مغزی!
کلا ذهنشون تعطیله و اگه رابطه دوستی و فامیلی با فلان شخصو در کارنامه نداشتن 50 سال دیگه هم به این مراتب بالا نمیرسیدند.
این هم به خاطر بی عرضگی فدراسیون فوتبال ایران است
زمين و تماشاچي مهم ولي همه ي اينا بر ميگرده به غيرت ، بازيكن غيرت داشته باشه همه ي اينا در برابرش يه اپسيلون هم تاثير نداره
خب طبیعیه هوادار همزبونشون باشن
انتظار داریدعمانی ها هم نژاد و هم زبان خودشونو ول کنند بیان طرف تیم های ما؟
بهتره بیخیال بشیم. ما ایرانیها که همه چیز را در این دنیا باختیم. اینم روش
سیاست غلط ما
داداش میفهمی چی میگی !!!یعنی ما کشورهای عربی رو ول کنیم بریم تاجیکستان و ارمنستان نه داداش نمیشه.لا لا لا نمیشه
باعث تاسفه واقعا اون مسئول یا مسئولانی که این کشور رو انتخاب کردن یک کشور عربی باید پاسخگو باشن. این همه بی کفایتی و بی عرضه گی تا کی تمام کشورهای عربی طوری دشمن خودمون کردیم که به خون ایرانی ها تشنه ان اون وقت این آدماههای به اصلاح مدیر میرن عمان برای میزبانی انتخاب می کنن
کشورهایی مثل ازبکستان و ترکمنستان را هم می توانستیم انتخاب کنیم حداقل از بعد مسافت برای تیم های عربستانی سخت تر می شد
از کی ارمنستان با ما فرهنگ مشابهی داشته؟ در ضمن کشور ما همه پارسی زبا نیستند این هم یادتون نره
تاجیکستان بهترین جا بود
وای ما گشنه ایم زن نداریم کار نداریم خانه نداریم جوان تحصیلکرده ایم ما را چه به فوتبال !!!!!
وای وای وای وای وای حالا وای وای وای وای وای

با نظرت تابی موافقم کشور تاجیکستان مناسبه
دستمریزاد به عناصر بی عرضه ای چون کفاشیان و تاج
پارسها که خود را آریایی می دانند ذاتا آدمهای متکبر و خود پسندی هستند
اینکه که چیزی نیست یک استادیوم تو افغانستان بسازیذ
ما کلا هیچ کشور دوستی نداریم
عمانی ها هم زمان پهلوی ایران را دوست داشتند چون حمایت جدی و عملی دیده بودند
الان همه کشورها به سرنوشت یمن و سکوت ایران نگاه میکنند و ترجیح میدهند به سمت عربستان بروند
این طرف قضیه را هم نگاه کنید ما هم اگر جای انها بودیم قطعا به ایران نمی آمدیم
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل