بازدید 2289
حجت‌الاسلام سالک مطرح کرد

کاندیداهای انتخابات شوراها باید چه شرایطی داشته باشند؟

عضو هیئت نظارت بر انتخابات شوراها با بیان اینکه باید افراد متخصص در امور شهری وارد انتخابات شوراها شوند گفت: انتخابات شوراها نباید سیاست‌زده شود.
کد خبر: ۶۷۳۹۰۵
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۰ 05 March 2017
عضو هیئت نظارت بر انتخابات شوراها با بیان اینکه باید افراد متخصص در امور شهری وارد انتخابات شوراها شوند گفت: انتخابات شوراها نباید سیاست‌زده شود.

حجت‌الاسلام احمد سالک عضو هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا در استان اصفهان در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به روند پنجمین دوره انتخابات شوراها، اظهار داشت: سیاست‌های کلی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری،‌ قانون شاخص و معیارهای کاندیداهای شوراهای اسلامی شهر و روستا را مشخص کرده است.

وی با بیان اینکه باید افراد کاردان کاندیدای انتخابات شوراها شوند تا بتوانند در 5 کمیته تخصصی شوراهای شهر و روستا ایفای نقش کنند، گفت: چهره‌های برجسته کاردان، فنی، افرادی که با خدمات و مدیریت شهری آشنایی و به مشکلات شهر واقف هستند، باید کاندیدای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا شوند.

عضو هیئت نظارت بر انتخابات شوراها با بیان اینکه افرادی که به دنبال فعالیت‌های سیاسی هستند از حضور در شوراها امتناع کنند، گفت: اگر فضای انتخابات شوراها سیاسی شود، مردم ضرر می‌کنند، در هر دوره‌ای که شوراها بیشتر سیاسی بود، مردم بیشتر ضرر کردند.

حجت‌الاسلام سالک با بیان اینکه فتنه 88 خط قرمز هیئت‌های نظارت بر انتخابات شهر و روستاست، گفت: موضع‌گیری کاندیداهای انتخابات شوراها نسبت به فتنه 88 از جمله شاخص‌های هیئت‌های نظارت برای ورود کاندیداها به شوراهاست.

شورای نگهبان در جلسه ششم مرداد امسال این نهاد با پیشنهاد وزارت کشور برای برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای شهر و روستا در روز 29 اردیبهشت‌‌ماه سال آینده موافقت کرد.

همچنین وزارت کشور بنا به تقارن ایام خردادماه با ماه مبارک رمضان به شورای نگهبان پیشنهاد کرده بود که انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای شهر و روستا زودتر از موعد مقرر برگزار شود که شورای نگهبان با این پیشنهاد موافقت کرد.

پیشتر، در جلسه‌ای محمد محمودی شاه‌نشین به عنوان رئیس، محمد جواد کولیوند به عنوان نایب رئیس، فرهاد تجری به عنوان سخنگو و بهرام پارسایی نیز به عنوان دبیر هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا انتخاب شده‌اند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان