بازدید 15643
مروری بر روزنامه های دوشنبه 16 اسفندماه؛

نقش مشایی در ستاد انتخاباتی بقایی؟/ استمداد از رهبري در پي بي تدبيري دولت/ افشای نام چهار رفیق انتخاباتی روحانی

روزنامه های امروز، جنجال های انتخاباتی احمدی نژادی ها و درختکاری سه نفره آنها را در کانون توجه قرار داده اند. این در حالی است که برخی روزنامه های اصلاح طلب، کاندیدای در سایه اصلاح طلبان را معرفی کرده اند. این در حالی است که برخی روزنامه ها نیز موضوع حقوق های نجومی و ادامه آن را بار دیگر مورد توجه قرار داده اند.
کد خبر: ۶۷۴۲۱۸
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰ 06 March 2017

روزنامه های امروز، جنجال های انتخاباتی احمدی نژادی ها و درختکاری سه نفره آنها را در کانون توجه قرار داده اند. این در حالی است که برخی روزنامه های اصلاح طلب، کاندیدای در سایه اصلاح طلبان را معرفی کرده اند. این در حالی است که برخی روزنامه ها نیز موضوع حقوق های نجومی و ادامه آن را بار دیگر مورد توجه قرار داده اند.

به گزارش «تابناک»، روزنامه های اصلاح طلب اقدامات احمدی نژادی ها را در کانون توجه قرار داده اند.

نقش مشایی در ستاد انتخاباتی بقایی؟/ استمداد از رهبري در پي بي تدبيري دولت/ افشای نام چهار رفیق انتخاباتی روحانی 

روزنامه شرق در گزارش اصلی امروز خود با تیتر «يك نفر بايد فدا شود» با اشاره به این صحبت بقایی هنگام درخت‌كاري مشترك با احمدي‌نژاد و مشايي نوشت: «همزمان با ورود احمدی‌نژاد به توییتر، اولین فیلم تبلیغاتی حمید بقایی هم منتشر شد. فیلمی شش‌دقیقه‌ای با حضور مشایی، احمدی‌نژاد و بقایی. بعد از اعلام حمایت نیابتی از بقایی به‌واسطه مشایی، حالا با انتشار این فیلم صراحتا از بقایی حمایت کرده است. این در حالی است که سه هفته پیش احمدی‌نژاد نامه نوشته بود که در این انتخابات از هیچ فرد و جریانی حمایت نکرده و نخواهد کرد. حمدی‌نژاد بعد از نامه به ترامپ و انتشار بیانیه‌ای در دفاع از عملکردش و نقد دولت روحانی، دیروز هم به توییتر پیوست. علیرضا پسر محمود احمدی‌نژاد دو روز پیش توییت کرد: «یکشنبه پانزدهم اسفند ١٣٩٥ به‌یادماندنی خواهد شد». معلوم بود که این گزاره بیشتر پروپاگاندای رسانه‌ای است. اگر روش تبلیغات رسانه‌ای حامیان احمدی‌نژاد را در این یکی، دو سال دنبال کنیم، از این مثال‌ها فراوان است. عبدالرضا داوری فعال رسانه‌ای این جریان، به‌ویژه از این شیوه‌ها زیاد استفاده می‌کند. با هیجان خبر از رخدادی در آینده‌ای نزدیک می‌دهد که بعدا مشخص می‌شود یک اتفاق معمولی بوده است. با این‌ حال برخی می‌گفتند قرار است احمدی‌نژاد رئیس مجمع تشخیص مصلحت شود و ١٥ اسفند احتمالا اعلام رسمی آن است. برخی هم می‌گفتند احتمالا ١٥ اسفند احمدی‌نژاد قرار است درخت بکارد! اما معلوم شد که ماجرا ورود احمدی‌نژاد به توییتر است. در یک ساعت سه فایل تصویری از خودش منتشر و پاک کرد، هر بار با یک کپشن. احمدی‌نژاد در فیلمی که از خود منتشر کرده، به انگلیسی خود را معرفی می‌کند. مدل ارائه اطلاعات بخش پروفایل توییترش هم به انگلیسی و کاملا شبیه اطلاعات پروفایل توییتر اوباماست. فضای انتخابات فرصت خوبی است تا آنها خود را احیا کنند. جریانی که بعد از منع چهره اصلی‌اش از ورود به انتخابات می‌رفت تا در سایر جریان‌های سیاسی حل شود، با انتخاب حمید بقایی که ٢٢٤ روز در بازداشت بود، به دنبال هویت‌سازی دوباره است. بقایی با حمایت شش‌دانگ مشایی و احمدی‌نژاد پا به عرصه انتخابات گذاشته است. آنها یک روز در میان نشست پرسش و پاسخ برگزار می‌کنند و برخلاف این چهار سال که سکوت کرده بودند، یکباره فعال شده‌اند، هم خودشان و هم حامیانشان.»

 

عبدالرضا داوری، مشاور رسانه ای احمدی نژاد در گفت وگو با آرمان امروز با عنوان «حذف بقایی یعنی‌ حذف احمدی‌نژاد!» مدعی شد: « توصیه‌ای که مقام معظم رهبری در مورد عدم حضور آقای احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست جمهوری داشتند منحصر به شخص آقای احمدی‌نژاد بود، در نتیجه منعی پیرامون همفکران و نزدیکان آقای احمدی‌نژاد برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری وجود ندارد. شرایط حساس کشور و مسائل و معضلات مختلف در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی وفرهنگی که در دولت یازدهم به وجود آمده، موجب شد آقای بقایی به امید تغییر فضای مدیریتی و ریل گذاری جدید در مسیر اداره کشور نامزدی خود را در انتخابات ریاست جمهوی اعلام کند. مهندس مشایی نقش اصلی و محوری در پیشبرد برنامه‌های انتخاباتی آقای بقایی دارد و حتی اگر در ستاد ایشان مسئولیت رسمی نداشته باشند حتما کل ستاد آقای بقایی تحت نظارت و هدایت مهندس مشایی فعالیت خواهد کرد. نقش آقای مشایی را نباید در افزایش محبوبیت آقای بقایی نادیده گرفت. آقای مشایی با هواداران آقای احمدی‌نژاد ‌یک جلسه گذاشتند و شخصا از آقای بقایی اعلام حمایت کردند و همین حمایت باعث شد تا بدنه اجتماعی هوادار آقای احمدی‌نژاد، محکم پای کار آقای بقایی بیاید.»

نقش مشایی در ستاد انتخاباتی بقایی؟/ استمداد از رهبري در پي بي تدبيري دولت/ افشای نام چهار رفیق انتخاباتی روحانی 

روزنامه اصلاح طلب آفتاب یزد نیز امروز از گزینه در سایه اصلاح طلبان پرده برداری کرده است. این روزنامه در این گزارش با عنوان «کاندیدای حمایتی از پاستور می‌آید؟» مدعی می شود، اسحاق جهانگیری محتمل‌ترین گزینه برای حمایت از حسن روحانی در انتخابات ریاست‌جمهوری است. در بخشی از این گزارش می خوانیم:« هنوز کاندیدای حمایتیِ پاستور نشین، تعیین نشده است اما در میان دولتمردان حسن روحانی احتمال برگزیدن چهار نفر از یاران رئیس دولت یازدهم از سایرین بیشتر است. حسام الدین آشنا، محمد باقر نوبخت ، محمد نهاوندیان و اسحاق جهانگیری.»

حقوق های نجومی

روزنامه جوان امروز در خبری با تیتر «حقوق 35ميليوني در دولت همين حالا!» نوشت: «رئيس كل ديوان محاسبات كشور گفت: پرونده 119 دستگاه پرداخت‌كننده حقوق نامتعارف (بالاي 20 ميليون تومان) را به دادسرا ارسال كرديم که در برخي از اين پرونده‌ها افراد به تصرف در اموال دولت و تصرف در بيت‌المال، متهم هستند. به عنوان مثال هم اكنون فردی سه مسئوليت در دولت و شش مسئوليت در بيرون از دولت دارد و اكنون ماهي 35ميليون تومان از دولت حقوق دريافت مي‌كند.

به گزارش «جوان»، در حالي كه شواهد و اخباري كه در خروجي رسانه‌ها قرار مي‌گيرد از تداوم زيست مديران نجومي‌بگير در بخش عمومي حكايت دارد و اين امر با گذشت ماه‌ها از افشاي اين گونه حقوق‌ها به اعتماد عمومي ضربه زده و نهادهاي نظارتي در بين افكار عمومي زير سؤال هستند، عادل آذر با حضور در رسانه ملي از در جريان بودن پرونده حقوق‌هاي نجومي خبر داد. وي در پاسخ به اينكه آيا موضوع حقوق‌هاي نجومي در ديوان محاسبات به سرانجام رسيده است يا خير گفت: در بحث گرفتن مازاد پول، بله و 397 نفر حقوق نجومي دريافت كردند و مازاد دريافتي آنها 23 ميليارد و 300 ميليون تومان بود كه آن را كامل دريافت كرديم و از وام‌ها هم حدود 10 ميليارد تومان برگشت. در حالي كه سقف حقوق مديران در مجلس بين 10 تا 5/16 ميليون تومان تعيين شده‌است، آذر گفت: در قوانين واژه حقوق نامتعارف در قانون نداريم، حقوق بالاي 20 ميليون تومان را نامتعارف و غيرقانوني در نظر گرفتيم و ترديدي در نجومي بودن آن حقوق‌ها نبود. آذر با بيان اينكه پرونده 119 دستگاه پرداخت‌كننده حقوق نامتعارف را به دادسرا ارسال كرديم و در حال رسيدگي است، ادامه داد: در برخي از اين پرونده‌ها، تصرف اموال دولت و تصرف در بيت‌المال حكم داده شد كه جرم است و پرونده آنها بايد به قوه قضائيه ارسال شود.»

 

روزنامه کیهان نیز در گزارشی با تیتر «دفاع تمام قد روزنامه‌های زنجیره ای از حقوق‌های نجومی» نوشت: «در روزهای گذشته نمایندگان مجلس در مصوبه‌ای سقف حقوق مدیران را تا ۲۴ میلیون تومان تعیین و با این مصوبه ضمن قانونی کردن حقوق‌های نجومی بر دریافتی 30 برابری مدیران نسبت به کارگران مهر تائید زدند! این اقدام تأمل‌برانگیز مجلس با حمایت تمام‌قد روزنامه‌های زنجیره‌ای مدعی اصلاحات روبرو شد. برای نمونه یکی از روزنامه‌های زنجیره‌ای نوشت: «الان می‌گویند چرا رئیس‌جمهور باید 24 میلیون تومان بگیرد؟ خب بیایید مقایسه کنید با حقوق‌های روسای جمهور دنیا. مخالفان دارند با تنگ‌نظری به این مصوبه می‌نگرند. چه کسی گفته هر کسی می‌تواند 24 میلیون بگیرد؟ این مبلغ را بالاترین رده که رئیس‌جمهور است می‌تواند دریافت کند و وزرا. وزیری که در سال 30 الی 40 هزار میلیارد تومان خرج می‌کند نمی‌تواند سالی 250 میلیون تومان حقوق بگیرد؟»

وضعيت غم‌بار خانواده‌شهدا،جانبازان و ايثارگران

نقش مشایی در ستاد انتخاباتی بقایی؟/ استمداد از رهبري در پي بي تدبيري دولت/ افشای نام چهار رفیق انتخاباتی روحانی 

روزنامه قانون در گزارشی با عنوان «استمداد از رهبري در پي بي تدبيري دولت» نوشت: «یکی از جانبازان دوران دفاع مقدس که از مسئولان نیز هست، در خاطره ای می گوید: در سفری که به تاجیکستان داشتم مأمور فرودگاه هنگام بازرسی بدنی، با دست مصنوعی من برخورد کرد و از من علت وضعیت جسمانی ام را جویا شدکه من نیز در پاسخ گفتم جانباز جنگ ایران و عراق هستم. وی زمانی که این توضیحات من را شنید با احترام نظامی، من را از طریق vip راهی کرد ولی در فرودگاه های ایران، دست مصنوعی من را جدا کرده برای بازرسی بر روی x-ray می گذارند.

نه اغتشاشگر بودند، نه خرابكار و نه فتنه‌گر و ضد انقلاب، همان خانواده معزز شهدا و شهداي زنده‌اي بودند كه از مردگان زنده‌نما شكايت داشتند كه حتي به خود اجازه ندادند از اطاق گرم و نرم خود چند طبقه‌اي را با آسانسور و تيم حفاظت صبه ميان اين پيرمرد و پيرزن‌هايي كه بسياري از آن‌ها با ويلچر، تخت و عصا به اميد شنيدن صداي شان راهي ساختمان كناري هتل انقلاب شده‌بودند، بيايند.

دلگير بودند ولي دغدغه خود را به دو نيم تقسيم كرده‌بودند. نيمي، مشكلات فراوان زندگي خود و خانواده‌شان و نيمي ديگر اينكه مبادا رهبري از اين اعتراض‌شان دلگير شوند. براي همين هر چند وقت يك‌بار كه عليه مسئولان بنيادشهيد شعار سر مي‌دادند و از آن‌ها مي‌خواستند كه استعفا دهند، چندين شعار عليه ضد ولايت فقيه مي‌دادند و خود را لشگريان ايشان مي‌خواندند و از رهبري معظم انقلاب طلب مدد مي‌كردند.»

طرح از روزنامه شهروند
 
نقش مشایی در ستاد انتخاباتی بقایی؟/ استمداد از رهبري در پي بي تدبيري دولت/ افشای نام چهار رفیق انتخاباتی روحانی 
 
تهیه و تنظیم: وحید شعبانی

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل