بازدید 2909

عضویت ایران در FATF،نباید سیاسی شود

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت:عضویت ایران در گروه ویژه اقدام مالی FATF نباید سیاسی شود، بلکه باید با رویکرد اقتصادی و تجاری به این موضوع پرداخت.
کد خبر: ۶۷۴۳۱۴
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۹ 06 March 2017
جلال میرزایی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درباره بیانیه گروه ویژه اقدام مالی FATF در رابطه عملکرد ایران در اجرای تعهداتش، گفت: بر اساس توافق صورت گرفته با گروه ویژه اقدام مالی، ایران به مدت 12 ماه از لیست سیاه این گروه خارج شده و کشورمان در عوض باید به تعهدات خود بر اساس این توافق در راستای شفافیت اقتصادی و بانکی عمل کند.

نماینده مردم ایلام، ایوان، شیروان، چرداول و مهران در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: اخیرا FATF در بیانیه خود اعلام کرده که ایران باید گام های بیشتر و جدی تری را در حوزه شفافیت اقتصادی بردارد، البته کارشناسان و صاحب نظران نیز آز آغاز بر این اعتقاد بودند که خارج شدن ایران از لیست سیاه به صورت دائمی در دوره کنونی بعید است و این مسئله قابل پیش بینی بود که آن ها ایران را دستور کار خود قرار دهند.

وی گفت: FATF در شرایط کنونی انتظار دارد که بانک های ایرانی بر اساس توافق مربوطه، پیش شرط های لازم را در این حوزه رعایت کنند، البته خوشبختانه در بیانیه اخیر این گروه موضع گیری حاد و سختی را بر علیه ایران اتخاذ نکرد.

میرزایی ادامه داد: به نظر من با تعامل میان ایران و گروه ویژه اقدام مالی FATF، کشورمان می تواند از لیست سیاه این گروه خارج شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: در شرایط کنونی بسیاری از کشورهای منطقه ای و بین المللی از جمله عربستان و چین عضو گروه ویژه اقدام مالی هستند و تمام این کشورها دغدغه حفظ امنیت ملی خود را دارند، اما در این گروه عضو شده اند.

وی ادامه داد: به نظر من نباید عضویت ایران در گروه ویژه اقدام مالی FATF، سیاسی شود، بلکه باید با رویکرد اقتصادی و تجاری به این موضوع پرداخت.

گروه ویژه اقدام مالی در پایگاه اطلاع رسانی خود اعلام کرد ایران تنها تا ژوئن(خرداد) زمان دارد تعهدات خود را اجرایی کند، در غیر این صورت اقدامات مقابله‌ای خود را علیه این کشور از سر می‌گیریم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی