بازدید 3022

منتجب‌نیا: دچار بحران مدیریت هستیم

کد خبر: ۶۷۴۳۵۹
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۵ 06 March 2017
قائم مقام حزب اعتماد ملی با بیان اینکه تغییر نظام مدیریتی کشور امری مهم و اجتناب‌ناپذیر است گفت: اگر احزاب به رسالت خود عمل کنند بسیاری از مشکلات مدیریتی حل خواهد شد.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین رسول منتجب‌نیا با حضور در چهارمین جلسه تخصصی بررسی بحران های شهری که توسط مجمع زنان اصلاح طلب، مجمع دانش آموختگان ‌ایران اسلامی و حزب اسلامی کار در خانه احزاب استان خراسان رضوی برگزار  شد، ضمن ابراز خرسندی از برگزاری چنین جلساتی در خانه احزاب آن را بسیار خوب و امیدوار کننده توصیف کرد و افزود: من خاطرات زیادی از چنین جلساتی دارم و اینگونه جلسات در شرایط فعلی لازم است که برگزار شود  چرا که ما در کشور دچار بحران مدیریت هستیم و تغییر نظام مدیریتی کشور امری مهم و اجتناب ناپذیر است. این روش که هر بار یک مدیر جدیدی روی کار می آید هر برنامه‌ریزی که مدیر قبلی انجام داده است را لغو می‌کند و یک کار جدیدی را آغاز می کند، باعث آسیب جدی به کشور است. در کشور های پیشرفته اصولی برای مدیریت تعریف شده است که مدیرانشان به آنها پایبندند.

منتجب نیا با اشاره به ضرورت قرارگیری تعهد و تخصص در کنار هم افزود: گاهی برخی کارشناسان، مدیران را به بیراهه می‌برند و آنها را مجبور به موضع گیری هایی می‌کنند که خود آن مدیران به آنها راضی نیستند. به خاطر دارم که یکبار تعدادی از خبرنگاران خارجی که با مجوز به ایران آمده بودند جهت انجام مصاحبه نزد من آمدند و از من در مورد امر به معروف و نهی از منکر سوال کردند. آنها ابتدا پرسیدند آیا آشغال ریختن بر روی زمین منکر است؟ پاسخ من مثبت بود، سپس پرسیدند پس چرا نهی از منکر نمی کنید؟! دین اسلام اهمیت ویژه ای برای محیط زیست قائل است اما متاسفانه شاید آخرین چیزی باشد که مسئولان ما به آن توجه می کنند.

وی عدم وجود نظام حزبی در کشور را مشکلی بزرگ برای ایران خواند و خاطرنشان ساخت: تا زمانی که مردم ما از عضویت در احزاب وحشت داشته باشند و فعالیت احزابمان هم فقط در زمان انتخابات باشد، نمی توانیم به توسعه پایدار دست پیدا کنیم. مگر قرار است احزاب فقط دور هم بنشینند و تحلیل سیاسی ارائه دهند؟ مگر امروز در کشورهای پیشرفته احزاب را دولت های در سایه نمی دانند؟ ما به عنوان احزاب موظف هستیم به موازات متخصصانی که یک دولت نیاز دارد، متخصص جذب کنیم تا بتوانیم با دست پر وارد عرصه های رقابتی در انتخابات شویم. ما اگر در احزاب بتوانیم به رسالت خود عمل کنیم بسیاری از مشکلات مدیریتی حل خواهد شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها