بازدید 1990
معاون سیاسی وزارت کشور:

جبهه‌های سیاسی نیاز به اخذ مجوز ندارند

معاون سیاسی وزارت کشور با بیان اینکه احزاب سیاسی جهت فعالیت در غالب جبهه نیاز به اخذ مجوز ندارند اظهار کرد: براساس قانون احزاب، احزاب دارای مجوز جهت فعالیت در قالب جبهه باید موضوع را به اطلاع دبیرخانه کمیسیون احزاب برسانند.
کد خبر: ۶۷۴۶۱۸
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۹ 07 March 2017
به گزارش ایسنا، علی اصغر احمدی معاون سیاسی وزارت کشور در حاشیه نشست هماهنگی کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات کشور و ستاد انتخابات استان ها در جمع خبرنگاران با اشاره به آمادگی وزارت کشور برای برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی اظهار کرد: در حال حاضر حدود 35 هزار صندوق الکترونیکی داریم که این صندوق ها قابلیت اخذ، خواندن و شمارش آراء را دارد. از این تعداد حدود 4 الی 5 هزار صندوق باید رزرو شود تا چنانچه روند اخذ رای با مشکلاتی مواجه شد، امکان جایگزینی فراهم شود.

وی اظهار کرد: پیش بینی ما بر این است که از مجموع 65 هزار شعبه اخذ رای 10 هزار شعبه می توانند به صورت الکترونیکی فرایندها را انجام دهند.

رئیس ستاد انتخابات کشور خاطر نشان کرد: ما پیشنهاد خود را برای برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی در تعداد شعبی که قابلیت این کار را دارند به شواری نگهبان ارائه داده ایم و چنانچه که این شوراها اعلام نظر کند می توانیم انتخابات ریاست جمهوری را نیز به صورت الکترونیکی برگزار کنیم.

وی خاطر نشان کرد: با ملاحظاتی که انجام خواهد شد و با هماهنگی هیات نظارت مجلس این امکان وجود دارد که انتخابات الکترونیک برای انتخابات شوراها نیز انجام شود.

معاون سیاسی وزارت کشور با بیان اینکه برای انتخابات الکترونیکی 25 فرآیند الکترونیکی پیش بینی شده است، خاطر نشان کرد: یکی از فرایندهای پیش بینی شده این است که جهت جلوگیری از دوباره رای دادن افراد در انتخابات به محض ورود رای دهندگان به شعب اخذ رای شماره شناسنامه و کد ملی آنها در سیستم های الکترونیکی ثبت می شود و امکان رای دادن مجدد در آن انتخابات از قبل صلب می شود.

احمدی در ادامه در پاسخ به پرسش ایسنا درباره فعالیت جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی اظهار کرد: براساس بند 2 ماده یک قانون احزاب، احزاب دارای مجوز جهت تشکیل یک جبهه فقط باید موضوع را به اطلاع دبیرخانه کمیسیون احزاب برسانند و نیازی به اخذ مجوز ندارند.

وی تصریح کرد: در صورتی که احزاب فعالیت های خود در غالب جبهه را اطلاع ندهند فعالیت آن جبهه بر خلاف قانون است.

احمدی در پایان گفت: وزارت کشور با فعالیت هر کدام از احزابی که شناسنامه معتبر دارند، مشکلی ندارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی