بازدید 7806
محسن رضایی در خرم آباد؛

دیپلماسی انقلابی ماجراجویی نیست؛ ما به دنبال خاموش کردن جنگ هستیم/عده‌ای ماجراجو نیایند خود را در لباس انقلابی گری جا بزنند/ انقلابی‌ها نباید تنها نظاره‌گر و منتظر کارت دعوت باشند

امروز جهاد ما این است که آمریکا را از اینکه دل به تحریم ایران بسته است، ناامید کنیم و آن روزی که آمریکایی‌ها بگویند ما اشتباه کردیم و نباید سراغ تحریم ایران می‌رفتیم، آن روز آزادی خرمشهر دیگری است. مشکل ما فقط در این جنگ این است که پیدا نیست، مشکلات را می‌بینیم اما عامل این گرفتاری‌ها را نمی‌بینیم.
کد خبر: ۶۷۷۶۰۲
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۹ 15 March 2017
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دیپلماسی انقلابی ماجراجویی و جنگ‌طلبی نیست بلکه خاموش کردن جنگ است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، محسن رضایی ظهر امروز در اجلاس عمومی مجمع بسیج استان لرستان ـ که در اجتماعات جهاد کشاورزی برگزار شد ـ با تقدیر از تشکیل این مجمع اظهار داشت: امروز کشور ما یک ‌بار دیگر نیاز به لبیک‌گویی به رهبر انقلاب دارد و آن‌ هم در عرصه اقتصاد مقاومتی است.

وی افزود: بسیجیان و پاسداران در زندگی خود یک انتخاب بزرگ انجام دادند و آن ایثار است و این به معنای ترجیح نظام، مردم و اسلام بر خود و گذشتن از منافع شخصی و دیدن منافع ملی است که سرچشمه جوشان انقلاب نیز از این نقطه آغاز شده است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه انقلابی‌گری از فداکاری آغاز می‌شود و شهادت‌طلبی مصداق بارز ایثارگری است، تأکید کرد: اینکه بسیجیان جان خود را تقدیم پروردگار متعال کنند بزرگ‌ترین ایثار است و ارزش‌های انقلابی از ایثارگری آغاز شده و ایثار بسیجیان ما نیز از ایثار کربلا آغاز شده است.

وی با یادآوری حماسه‌آفرینی و ایثارگری‌های لشکر 57 حضرت ابوالفضل(ع) لرستان عنوان کرد: این لشکر بارها و بارها دل امام(ره) را شاد کرد؛ این لشکر بارها فداکارانه دل به دریاهای سختی زد و به امام لبیک گفت و پس از عملیات کربلای 4 که ناامیدی و یأس در جبهه به وجود آمده بود، لشکر 57 معبری را پیدا کرد که همان دروازه ورود به بصره بود و این معبر تا عمق دشمن به ‌پیش می‌رفت و تمام مواضع و استحکامات دشمن را از بین می‌برد و امروز یک ‌بار دیگر باید لشکر 57 به صحنه بیایند و درِ مشکلات کشور را باز کنند و بن‌بست‌های اقتصادی را بشکنند تا این دروازه‌ها باز شوند.

رضایی با بیان اینکه انقلاب اسلامی عرصه‌ها و میدان‌هایی را باز کرده و مرتب در حال پیشروی است خاطرنشان کرد: در سیاست و امنیت و دفاع راه‌های بزرگی باز شده و امروز سربازان و فرماندهان ما در ساحل مدیترانه به سوریه و ارتش عراق مشورت و کمک می‌دهند و این پیشروی را باید حفظ کرد.

وی با اشاره به برد دقیق بیش از دو هزار کیلومتر موشک‌های جمهوری اسلامی تصریح کرد: در بخشی به نام زندگی، اقتصاد، خودرو ملی، کشاورزی و صنعت عقب‌افتادگی‌هایی وجود دارد، ما در صحنه صدور انقلاب عرصه‌ها را فتح کرده‌ایم و در حال پیشروی هستیم اما در بخش های معیشت و اقتصاد و ... جلوی انقلاب را گرفته‌اند و در مقابل انقلاب مقاومت می‌شود، اینجا نیز باید فتح شود و در آنجا که فتح ‌شده نباید متوقف شود و باید پیشروی کنیم؛ اگر بخواهیم به انقلاب و رهبر انقلاب و اسلام و قرآن لبیک بگوییم باید ببینیم مسئولیت‌هایی که بر دوش نظام است، کجاست و در همان مسئولیت‌ها ادای دین کرده و تکلیف خود را انجام دهیم.

وی نظم دادن به منطقه را ایران منطقه‌ای تعریف کرد و گفت: این امر با دیپلماسی انقلابی شکل می‌گیرد. به همین دلیل باید دولت و مجلس و قوه قضائیه انقلابی شود، چراکه امروز مسئولیت‌های بسیار سنگینی بر دوش نیروهای انقلابی است و جز با انقلابی‌گری نمی‌توانیم آن‌ها را جلو ببریم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: ایران منطقه‌ای باید با دیپلماسی انقلابی حاصل شود، دیپلماسی انقلابی ماجراجویی نیست، کسی ما را متهم نکند که نیروهای انقلاب به دنبال جنگ هستند. ما به دنبال خاموش کردن جنگ هستیم و از ابتدای انقلاب تاکنون ما بودیم که جنگ‌ها را خاموش کردیم، جنگ صدام، سرکوب داعشی‌ها و تکفیری‌ها، کمک به فلسطینی‌ها و جنگ 33 روزه، ما خاموش‌کنندگان جنگیم و فراهم‌کنندگان امنیت و فرشتگان ایجاد امنیت بودیم.

رضایی تأکید کرد: دیپلماسی انقلابی جنگ‌طلبی نیست بلکه خاموش کردن جنگ است؛ درست برعکس لیبرال‌ها و محافظه‌کارها که همواره جنگ‌افروزی کردند؛ بنابراین، انقلابی‌گری نه افراط‌گرایی است نه محافظه‌کاری، نه انفعال است نه ماجراجویی و یک‌جا ممکن است نرمش قهرمانانه نشان دهد و در جایی دیگر ممکن است سیلی محکم در گوش متجاوز بزند و او را سر جای خود بنشاند.

وی تصریح کرد: عده‌ای ماجراجو نیایند خود را در لباس انقلابی گری جا بزنند و بگویند ما انقلابی هستیم، چون انقلابی گری چارچوب خود را دارد و عده‌ای هم ما را متهم نکنند که ما دنبال جنگ هستیم ما به دنبال ایستادگی هستیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: در داخل کشور نیز جاهایی که انقلاب فتح نکرده و نمی‌گذارند این فتح صورت پذیرد باید راه انقلاب را باز کرد امروز مشکلات اقتصادی کشور به دلیل این است که انقلاب وارد اقتصاد و ارزش‌های انقلابی وارد صنعت و کشاورزی و خدمات و پزشکی و دیگر امور نشده که اگر وارد شود انقلابی می‌شود.

رضایی افزود: نیروهای انقلاب و سیاست‌های رهبر معظم انقلاب باید وارد اقتصاد شود این سیاست‌ها نوشته و ابلاغ‌شده اما وارد اقتصاد نشده اگر بخواهیم صنعت و کشاورزی نیز همچون سیاست متحول شود باید انقلاب به این قسمت‌ها وارد شود و آن‌ها را فتح کند.

وی مسأله دوم در کنار ایران منطقه‌ای را تشکیل ایالت‌های اقتصادی با روحیه انقلابی و با اقتصاد مقاومتی دانست و اظهار داشت: در اقتصاد مردم و متخصصین متعهد باید در صحنه حضور یابند و این نیز وظیفه‌ای بسیار سنگین برای ماست، زیرا اقتصاد بدون ورود مردم و بدون ارزش‌های انقلاب درست نمی‌شود و با اقتصاد دولتی به‌ جایی نمی‌رسیم همچنان که لشکرهای دولتی در جنگ نمی‌توانند کاری انجام دهند و لشکرهای مردمی و بسیجی می‌توانند کار کنند؛ اقتصاد هم به‌صورت مردمی و ارزشی می‌تواند متحول شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: متخصصین متعهد و بسیجی و انقلابی پیشران این عرصه‌اند که در صورت راه افتادن آن‌ها جامعه را به دنبال خود می‌کشانند البته موانعی نیز وجود داد و نخستین مانع اختیار دادن است، در جنگ اگر به مردم اختیار داده نمی‌شد و فضا باز نبود همچون سال نخست جنگ هیچ کاری از پیش نمی‌رفت.

وی با انتقاد از مشکلات موجود در نظام اداری و مدیریتی کشور به حادثه قطار و کشته شدن 30 تن در آتش و مشکلات اخیر فرودگاه مشهد اشاره و عنوان کرد: این اشکالات باید برطرف شود چراکه در شأن جمهوری اسلامی نیست که جوان فرهیخته و توانمند بیکار باشد و در این زمینه نیز همه راه‌ها جز راه انقلابی گری را امتحان کرده‌اند.

رضایی با اشاره به تأکیدات مکرر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی مبنی بر لزوم انقلابی بودن بیان کرد: تأکید ایشان به این دلیل است که شیوه‌های دیگر در اداره کشور به نتیجه نرسیده و یک ‌راه انقلابی گری برای حل‌وفصل مشکلات نیاز است و باید تحولی در اداره کشور به وجود آید و نیروهای انقلاب نیز در داخل و بیرون کشور باید یک ‌بار دیگر به رهبر انقلاب لبیک بگویند و مسئولیت‌هایی که بر عهده نظام است قبول کنند.

وی با بیان اینکه انقلابی‌ها نباید تنها نظاره‌گر و منتظر کارت دعوت باشند، تصریح کرد: در بیشتر امور کشور یکپارچه‌سازی وجود ندارد و نیروهای متفرق وجود دارند؛ همچنان که نزدیک به 50 هزار کسب‌وکار کوچک و متوسط در کشور وجود دارد که سالانه تا شش هزار کسب‌وکار جدید جایگزین آن می‌شوند که با کسب‌وکارهای بزرگ ارتباطی ندارند و می‌توان با ایجاد یکپارچگی و تحرک لازم در ایجاد اقتصادی پویا نقش‌آفرین بود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: امروز جهاد ما این است که آمریکا را از اینکه دل به تحریم ایران بسته است، ناامید کنیم و آن روزی که آمریکایی‌ها بگویند ما اشتباه کردیم و نباید سراغ تحریم ایران می‌رفتیم آن روز آزادی خرمشهر دیگری است، مشکل ما فقط در این جنگ این است که پیدا نیست، مشکلات را می‌بینیم اما عامل این گرفتاری‌ها را نمی‌بینیم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار