بازدید 2809

نشانه هایی از احتمال تنش میان روسیه و اسرائیل در سوریه

روزنامه هاآرتص اسرائیل در مطلبی نوشته است که اسرائیل حاضر است حتی به قیمت عصبانی کردن روسیه، مانع نزدیک شدن ایران و حزب‌الله به مرزهای اسرائیل شود.
کد خبر: ۶۷۹۰۳۹
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۵ 22 March 2017
روزنامه هاآرتص اسرائیل در مطلبی نوشته است که اسرائیل حاضر است حتی به قیمت عصبانی کردن روسیه، مانع نزدیک شدن ایران و حزب‌الله به مرزهای اسرائیل شود.
 
به گزارش تابناک، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفته است که به پوتین گفتم ما تا جایی که از نظر اطلاعاتی و نظامی برایمان ممکن باشد، حمله به کاروان های حزب الله را ادامه خواهیم داد.

سرپرست وزارت اطلاعات رژیم صهیونیستی نیز اظهار داشت که روسیه و دیگر قدرت‌های بزرگ باید مانع افزایش قدرت نظامی ایران در سوریه شوند.
 
 وزیر خارجه روسیه با انتقاد تلویحی از حملات انجام شده توسط رژیم صهیونیستی به خاک سوریه در هفته گذشته، گفت که مسکو اسرائیل را بر اساس کردارش قضاوت خواهد کرد.

«سرگئی لاوروف» نیز وزیر خارجه روسیه طی سخنان امروز خود به شکلی طعنه آمیز و تلویحی از حملات و تجاوز هفته گذشته جنگنده های رژیم صهیونیستی به خاک سوریه انتقاد کرد.

بر اساس این گزارش، لاوروف با تاکید بر اینکه مسکو پیشتر در خصوص همکاری با رژیم صهیونیستی در جنگ سوریه به توافق رسیده، به شکلی تلویحی از حملات انجام شده توسط اسرائیل انتقاد کرد.

وزیر خارجه روسیه گفت که پیشتر و در جریان سفر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به مسکو، دو طرف بر سر این موضوع با یکدیگر توافق کرده اند و افزود: ما برای سنجش پایبندی شرکای اسرائیلی خود به این توافق ها، بر اساس عمل (طرف مقابل) قضاوت می کنیم و نه به سخن (آنها).

گفتنی است که جنگنده های متجاوز اسرائیل پنج روز قبل چندین نقطه از خاک سوریه در نزدیکی مرز با سرزمین های اشغالی را مورد هدف قرار دادند.

«یسرائیل کاتز»، وزیر حمل و نقل رژیم صهیونیستی دلیل انجام این حمله را جلوگیری از انتقال تسلیحات پیشرفته به لبنان و حزب الله عنوان کرد.

«آویگدور لیبرمن»، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز در سخنانی جداگانه مدعی شد که آن دسته از سامانه های دفاعی که در خاک سوریه و علیه جنگنده های رژیم صهیونیستی مستقر شده بودند، در این حملات از بین رفته اند.  

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان