بازدید 7848

"فولاد" موضوع شکایت آلمان از آمریکا در سازمان تجارت جهانی

آلمان از اتحادیه اروپا خواست تا تنظیم شکایتی را در سازمان تجارت جهانی علیه ایالات متحده آمریکا مورد بررسی قرار دهد. این شکایت درباره قصد آمریکا برای وضع عوارض بر واردات ورق فولاد از 5 عضو اتحادیه اروپا است.
کد خبر: ۶۸۰۸۷۵
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۵ 01 April 2017
آلمان از اتحادیه اروپا خواست تا تنظیم شکایتی را در سازمان تجارت جهانی علیه ایالات متحده آمریکا مورد بررسی قرار دهد. این شکایت درباره قصد آمریکا برای وضع عوارض بر واردات ورق فولاد از 5 عضو اتحادیه اروپا است.

به گزارش تابناک اقتصادی و به نقل از رویترز، دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا قرار است تا دستوری با هدف شناسایی موارد سوء استفاده که باعث کسری تجاری آمریکا گشته است صادر کند. او همچنین آماده دیدار با «شی» رئیس جمهور چین در فلوریدا می باشد که احتمالا گفتگو درباره مسائل تجاری مورد مناقشه این دو کشور در دستور کار قرار خواهد داشت.


قیمت های جهانی فولاد بخاطر پر شدن بازارهای صادرات توسط تولید کنندگان چینی که مسئول حدود نیمی از عرضه فولاد جهان می باشند کاهش یافته است که این مسئله به نوبه خود منجر به اعتراضات و شکایت های ضد دامپینگ توسط ایالات متحده، اتحادیه اروپا و سایر کشورها شده است.

وزارت بازرگانی ایالات متحده در روز پنجشنبه نتیجه یافته های نهایی خود را اعلام کرد که طبق آن تولید کنندگان اروپایی و آسیایی تعداد مشخصی از صفحات کربن و فولاد آلیاژی را در بازار آمریکا دامپ کرده اند بنابراین وزارت خانه مزبور می تواند عوارضی در حدود 3.62 درصد تا 148 درصد برای آن ها وضع نماید.

در بین شرکت هایی که تحت تأثیر قرار گرفته اند شرکت هایی در آلمان اتریش، بلژیک، فرانسه و ایتالیا می باشند.

گابریل وزیر خارجه آلمان گفت دولت آمریکا به نظر آماده می رسید تا به شرکت های کشور خودش یک امتیاز رقابتی ناعادلانه در برابر تولید کنندگان اروپایی اعطا کند حتی اگر این مسئله نقض حقوق تجارت بین الملل باشد. بنابر گابریل "ما اروپایی ها نمی توانیم این مسئله را تحمل کنیم. اتحادیه اروپا باید همین حالا بررسی کند که آیا در سازمان تجارت جهانی نیز شکایتی را تنظیم کند یا خیر. من از این شکایت به شدت حمایت می کنم." کمیسیون اروپا که بازوی اجرایی اتحادیه اروپا است مسئول مسائل تجارت در بلوک 28 عضو این اتحادیه است.

گابریل ادامه داد "قوانین سازمان تجارت جهانی ستون فقرات نظم تجارت بین المللی است. این که کسی بیاید و از روی عمد این ها را نقض کند گام خطرناکی برداشته است. این اولین باری است که ایالات متحده آمریکا در چنین مواردی متوسل به شیوه های انحرافی می شود که مطابق با قوانین سازمان تجارت جهانی نیست."

سخنگوی کمیسیون اروپا در بروسل از اقدام ضد دامپینگ آمریکا و تحمیل عوارض ابراز تأسف کرد و افزود "اظهارات ما و مخصوصا آن هایی که درباره روش های مورد استفاده آمریکا برای بالابردن حواشی دامپینگ های اولیه بود آنطور که انتظار می رفت مورد توجه قرار نگرفت". او گفت که عوارض نهایی شده در بسیاری از موارد بالاتر از عوارض اولیه است که در نوامبر مطرح شده بود. او افزود "ما روند و جزییات تصمیم گیری آمریکایی ها را مورد بررسی قرار خواهیم داد و گام های بعدی خومان را مورد بررسی قرار می دهیم."
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر