بازدید 40362
بسته خبری «تابناک»؛

ادعای بقایی درباره نقش مرتضوی در حادثه کهریزک/ جزئیاتی از مشورت روحانی با رهبری برای کاندیداتوری/ پرداخت های میلیاردی یک دستگاه مدعی مبارزه با حقوق‌های نجومی!/ واکنش وزیر روحانی به وعده 250 هزارتومانی یارانه ها/ هدف جریان احمدی‌نژاد پیروزی روحانی است!

رصد‌خانه «تابناک»؛ ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند: «فعال شدن ناگهانی روحانی در نوروز انتخاباتی!»، «ثبت نام ۲۸ آمریکایی برای شرکت در ماراتن تهران»، «توصیه شریعتمداری درباره روحانی»، «جدیدترین گاف رئیس جمهور آمریکا» ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۶۸۰۹۵۴
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۸ 01 April 2017

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

پیشنهاد بذرپاش برای نجات اقتصاد ایران

مهرداد بذرپاش، عضو هیأت رئیسه مجلس نهم گفت: باید برای ادامه مسیر ۱۲ فروردین، یعنی آری به جمهوری اسلامی، دولت نجات اقتصاد تشکیل داد. امروز بانک‌ها کمر اقتصاد سالم را شکسته‌اند؛یا بانک‌ها را باید تغییر مسیر داد یا بانک‌ها جمهوری اسلامی را تغییر می‌دهند. باید بین اشتغال جوانان تحصیل کرده و با نشاط و نحوه مدیریت فرسوده و خسته و اشرافی، یکی را انتخاب کنیم. به بهانه اقتصاد خوب و قوی نباید فساد را توجیه کرد،فساد حتی کمش هم زیان‌بار است. فارس این خبررا منتشر کرد.


سیلی رئیس‌جمهور فیلیپین به صورت برخی از اعضای اتحادیه اروپا

رئیس‌جمهور فیلیپین در اظهار‌نظری ضمن رد انتقادات حقوق بشری برخی کشورهای عضو اتحادیه اروپا، گفته که می‌خواهد به صورت آنها سیلی بزند! دوترته خطاب به برخی کشورهای اروپایی گفت: «به اینجا (فیلیپین) بیایید و ما با هم صحبت خواهیم کرد. می‌دانید موضوع چیست می‌خواهم به شما سیلی بزنم». فارس این خبر را منتشر کرد.


فعال شدن ناگهانی روحانی در نوروز انتخاباتی!

آقای روحانی در نوروز ۹۶ در سه استان به صورت حضوری و یا ویدئوکنفرانس در ۶۴ مورد افتتاح پروژه و یا آغاز عملیات اجرایی شرکت کرد در حالی که در این بخش از کارنامه دولت در مدت مشابه سال گذشته حتی یک مورد هم دیده نمی‌شود. سه سفر استانی؛ یک سفر خارجی و ۸ دیدار عمومی به اضافه افتتاح و کلنگ زنی این حجم از پروژه های مختلف از دیدگاه ناظران سیاسی از جناح‌های مختلف کشور بیش از آنکه رنگ و بوی عمرانی داشته باشند و رنگ بوی انتخاباتی به خود گرفته‌اند. نسیم این خبررا منتشر کرد.


پرداخت های میلیاردی یک دستگاه مدعی مبارزه با حقوق‌های نجومی!

غلامرضا تاجگردون، رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه حقوق‌های نجومی پدیده‌ی نامناسبی بود و برخی نیز از آن سوءاستفاده کردند، گفت: یک دستگاه اجرایی که مدعی مبارزه با حقوق‌های نجومی است مازاد بر قانون 250 میلیارد تومان پرداخت کرده است و هر روز در رسانه ملی اظهار می کند که باید با حقوق های نجومی مبارزه کرد. در گزارش دیوان محاسبات نام این دستگاه وجود دارد، این گزارش به رییس مجلس ارائه شده و رئیس مجلس نیز گزارش را به کمیسیون ‌ها ارسال کرده است، حال همان دستگاه مسئول مبارزه با حقوق های نجومی شده است، این‌که چه کسی می‌تواند با این دستگاه برخورد کند خدا می‌داند. اگر حقوق بالا است چه تفاوتی دارد که مجلس، قوه‌ی قضاییه و یا دولت باشد؟ با هر کسی بوده باید برخورد شود، چرا در مورد مجلس و قوه‌ی قضاییه نمی‌گوییم؟ اما هر شب درباره پرداختی 3 میلیاردی مازاد صندوق توسعه ملی صحبت می شود، قطعا این نحوه و چگونگی بیان سبب سردرگمی و ناامیدی مردم می‌شود. با نحوه بیان موضوعات به این شکل مردم گمان می‌کنند نکند اتفاق‌های دیگری رخ داده که از آن بی خبر هستند، البته فساد وجود داشته و باید با آن مبارزه کرد، اما هنگامی‌که از فساد پرده برداری می شود، باید با دو موضوع مبارزه کرد یکی علت و دیگری معلول است، اما معمولا هنگام تمرکز روی علت کسی همکاری نمی‌کند تا ریشه‌ها مشخص شود. خبرگزاری خانه ملت این خبر را منتشر کرد.


داعش به سیستم فرار از گیت های امنیتی فرودگاه دست یافت

سی ان ان در گزارشی نوشت: آژانس های اطلاعاتی آمریکا اعلام کردند داعش روش هایی برای جاسازی مواد منفجره در دستگاه های الکترونیکی ابداع کرده که قابلیت عبور از گیت های امنیتی فرودگاه ها را فراهم می کند. به گفته مقام های آمریکایی، آمریکا و کشورهای اروپایی از روشی برای غربالگری امنیتی استفاده می کنند که شیوه هایی فراتر از تجهیزات اشعه ایکس را در بر می گیرد و شامل به کار گیری سگ های کشف کننده مواد منفجره می شود. ایسنا این خبر را منتشر کرد.


ثبت نام ۲۸ آمریکایی برای شرکت در ماراتن تهران

بیش از ۵۰ کشور جهان برای رقابت در این مسابقه بین المللی ثبت نام کرده‌اند. این مارتن به ابتکار سباستین استراتن هلندی در روز 19 فروردین برگزار می شود. او می‌گوید امیدوار است که این مسابقه چشم جهانیان را به روی ایران باز کند و آنها را با فرهنگ ایرانی آشنا کند. بیشترین متقاضیان غیر ایرانی شرکت در این مسابقه، از بریتانیا، آمریکا و آلمان هستند. تا کنون ۷۳ دونده از ایران، ۳۱ دونده بریتانیایی ، ۲۸ دونده آمریکایی و ۲۰ دونده آلمانی برای شرکت در این رقابتها ثبت نام کرده‌اند. ترکیه، عربستان و ژاپن از جمله کشورهایی هستند که تنها با یک نماینده حضورشان در این مسابقه کمرنگ است. تاکنون ۳۶۰ دونده برای شرکت در این مسابقه شرکت کرده‌اند، اما سازمان‌دهندگان ابراز امیدواری کرده‌اند که عده شرکت‌کنندگان به بیش از ۱۱۰۰ نفر افزایش پیدا کند. ایلنا این خبر را منتشر کرد.


دانش‌آموزان دلشان را صابون نزنند!

روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران در گفت و گو با فارس گفت: ان شاءالله مدارس از صبح روز دوشنبه ١٤ فروردین ٩٦ باز است و آماده حضور دانش آموزان خواهد بود. ثقفی افزود: اخبار جعلی منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر ادامه داشتن تعطیلات تا ١٩ فروردین به شدت تکذیب می شود. رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران تصریح کرد: تمام مدارس شهر تهران از صبح روز ١٤ فروردین آماده پذیرایی از دانش آموزان و ادامه سال تحصیلی ٩٦-٩٥ خواهند بود.


سنگ قبر از چین وارد می‌کنند در حالی‌ که خودمان بهترینش را داریم!

موسوی لارگانی، رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان گفت: در زمینه‌های مختلف واردات بوده و حتی سنگ قبر هم از چین وارد می‌شود. هم‌اکنون بهترین جنس سنگ در کشور ما فراوری و تولید می‌شود. در شاهین‌شهر اصفهان سنگ‌هایی تولید می‌شود که به حدی مرغوبند که می‌توان آنها را صادر کرد. ️زمانی من مصاحبه کردم و گفتم دو و نیم میلیون تن فولاد وارد کشور شده علیرغم اینکه توان کشور ما به تولید ۱۷ میلیون تن رسیده. یکی از مسئولان به این موضوع اعتراض کرد و من از گمرک پیگیری کردم و متوجه شدم که سه و نیم میلیون تن فولاد به کشور وارد می‌شود! بامداد این خبر را منتشر کرد.


توصیه تاجرنیا به اعضای شورای سیاست‌گذاری

عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاح‌‌طلبان گفت: شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان ترکیبی برای مأموریت خاصی تعیین شده‌اند، بنابراین بهتر است افراد یا مأموریت در شورای سیاست‌گذاری را برگزینند یا کاندیداتوری در انتخابات شوراها را.


توصیه شریعتمداری درباره روحانی

مدیر مسئول کیهان گفت: انتشار گزارش‌های غیر واقعی و یکطرفه در برنامه‌های صدا و سیما می‌تواند افکار عمومی را درباره کارنامه چهار ساله دولت به اشتباه بیندازد و مانع انتخاب نامزد شایسته از سوی آنان شود. حسین شریعتمداری مدیرمسئول کیهان گفت: آقای دکتر روحانی ضمن آنکه رئیس جمهور کشورمان می‌باشند و اخبار و گزارش های مربوط به ایشان از سوی صدا و سیما پوشش داده می شود، یکی از نامزدهای ریاست جمهوری دوازدهم نیز هستند و اما از سوی دیگر صداوسیما موظف به حفظ بی طرفی خود در ارائه فرصت‌های تبلیغاتی مساوی و یکسان به نامزدهای ریاست جمهوری است.وی افزود: بنابراین انتظار منطقی و قانونی از رسانه ملی آن است که در پوشش اخبار، گزارش‌ها و سخنرانی‌های رئیس جمهور و سایر دولتمردان به دو نکته اساسی توجه جدی داشته باشد، اول آن که میان گزارش ها و سخنرانی های کاری دولت و سخنان و گزارش هائی که سمت و سوی تبلیغات انتخاباتی دارد، تفاوت قائل شود و برای حفظ حق سایر نامزدها از دادن پوشش خبری به سخنرانی های تبلیغاتی دولتمردان خودداری کند، این روال در دوره‌های قبلی نیز رعایت می‌شد و حق طبیعی و قانونی مردم و نظام است.


شاید برای روحانی در جریان انتخابات اتفاقی بیفتد

رئیس ستاد اصلاح‌طلبان در دهمین دوره انتخابات مجلس گفت: شاید برای آقای روحانی در جریان انتخابات اتفاقی بیفتد، بنابراین بهتر است شخصی کنار روحانی نامزد شود و اصلاح‌طلبان دستشان خالی نباشد.علی صوفی رئیس ستاد اصلاح‌طلبان در دهمین دوره انتخابات مجلس در مورد کاندیدای در سایه از سوی اصلاح‌طلبان برای انتخابات سال جاری اظهار داشت: کاندیدای در سایه بر یک منطق استوار است و به عقیده من شاید برای آقای روحانی در جریان انتخابات اتفاقی بیفتد، بنابراین بهتر است شخصی کنار روحانی نامزد شود و اصلاح‌طلبان دستشان خالی نباشد.وی افزود: آقای محمد هاشمی هم به نقل از مرحوم هاشمی رفسنجانی بر ضرورت کاندیدای در سایه برای انتخابات سال 96 تأکید کرده بود و به باور من در مناظرات انتخابات ریاست جمهوری باید توازن حفظ شود.


هدف جریان احمدی‌نژاد پیروزی روحانی است!

رئیس سابق شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری رگه‌های انحراف جریان احمدی‌نژاد را از دولت دهم به بعد ارزیابی کرد و با بیان اینکه احمدی‌نژاد از "احمدی‌نژاد" انقلابی تهی شده است، هدف جریان احمدی‌نژاد پیروزی روحانی است.پس از انتشار نامه مشایی به خاتمی و حمایت احمدی نژاد از بقایی، عباس امیری‌فر مشاور فرهنگی و از نزدیکان احمدی‌نژاد در دولت دهم با صدور اطلاعیه‌ای از وی اعلام برائت کرد.


دبیرکل حزب ندا به عارف نامه نوشت

مجید فراهانی در نامه‌ای به رئیس شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان از عدم توجه برخی از شوراهای اصلاح‌طلبان در استانها و شهرها به سهمیه ۵۰ درصدی زنان و جوانان در لیست اصلاح‌طلبان گلایه کرد. مجید فراهانی دبیرکل حزب ندای ایرانیان در نامه‌ای به محمدرضا عارف رئیس شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان بر ضرورت پیگیری سهمیه پنجاه درصدی جوانان و زنان در همه فهرست‌های انتخاباتی اصلاح‌طلبان در شوراهای سراسر کشور تأکید کرد.


جزئیاتی از مشورت روحانی با رهبری برای کاندیداتوری

پورمحمدی وزیر دادگستری می‌گوید: از قبل در فضای ذهنی برخی دوستان این نکته بود. در بیرون هم مطرح بود که آیا اصلا آقای روحانی تصمیم دارد بیاید یا نه ؟ این مسأله روی رفتار کارکنان و مدیران ارشد اعضای دولت تأثیر می گذاشت. آقای رئیس جمهور عنوان کردند که بعضا از من سوال شده یا در ذهن دوستان هست که موضع من چیست؟ مطالعه کرده ام و با رهبری هم مشورت کرده ام و تصمیم گرفته ام که برنامه و خدمتم را ادامه دهم. از این جهت تردیدی نداشته باشید و کارتان را جدی انجام دهید.ایشان گفتند که با آقا دیدار کردند و آقا فرموده اند همان چیزی که دفعه قبل به شما گفتم، این بار هم همان ها را به شما خواهم گفت. هرکس هم که رای بیاورد، من وظیفه خودم می دانم که حمایت کنم. این مطلب در نامه نیوز منتشر شده است.


توصیه انتخاباتی یک کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری به مردم

نماینده تهران گفت: مردم نباید به کسانی که برای کسب قدرت از اموال بیت‌المال استفاده کرده و با ارقام نجومی می‌خواهند هزینه تبلیغات کنند رای بدهند. مصطفی کواکبیان که در مراسم نماز جمعه شهرستان پردیس سخن می‌گفت، با اشاره به آیات 58و59 سوره نساء و بیان حدیثی از حضرت امام محمد باقر(ع) گفت: از دیدگاه امامان معصوم(ع) هرگونه قدرت سیاسی و دستیابی به دولت و حکومت، نوعی امانت است که صاحبان این امانت مردم هستند و باید به اهل آن بسپارند. این استاد فقه سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی با تاکید بر اینکه انسان های با تقوا نباید دنبال قدرت بدوند بلکه باید قدرت به دنبال آنان باشد، اظهار کرد: حضرت امیر المومنین علی(ع) حکومت را امانتی بر دوش مسئولان می‌داند و نه لقمه چرب و لذیذ و طعمه چپاول شدنی لذا مردم نباید به کسانی که برای کسب قدرت از اموال بیت المال استفاده کرده و با ارقام نجومی می‌خواهند هزینه تبلیغات کنند رای بدهند.


ترکش‌های فضای مجازی یک داور را مجبور به انصراف از شورا کرد

داور بین‌المللی سابق فوتبال ایران از حضور در انتخابات شورای شهر کرج در استان البرز انصراف داد. مرادی از داوران بین‌المللی سابق فوتبال ایران است که اکنون به عنوان ناظر داوری در کنفدراسیون فوتبال آسیا فعالیت می‌کند. مرادی دلیل انصرافش را فضای ایجاد شده برای حضور ورزشی‌ها و داوران فوتبال در انتخابات شوراهای شهرهای مختلف اعلام کرده است. فارس این خبر را منتشر کرد.


ادعای بقایی درباره نقش مرتضوی در حادثه کهریزک

حمید بقایی در پاسخ به پرسشی درباره حادثه کهریزک و نقش مرتضوی در این ماجرا گفت:ماجرای موسوم به کهریزک، اقدامی ضد انسانی، خلاف شرع و قانون بوده و نه تنها این ماجرا، بلکه هر ماجرایی از این دست به شدت محکوم بوده و خواهد بود. این فقط موضع امروز ما نیست، چنانکه آقای احمدی نژاد در سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه تهران در سال 1388، ماجرای کهریزک را بشدت محکوم کرد. وی همچنین درباره نقش مرتضوی هم گفت: به عنوان یک تجربه شخصی عرض کنم که آقای مرتضوی بعدها (یعنی زمانی که چنین پرونده ای مطرح بود و ایشان هیچ مسئولیتی در سازمان تامین اجتماعی نداشت) مکرر به بنده گفت که در زمان وقوع ماجرای کهریزک در مرخصی بوده و در آن نقش نداشته اند. حتی پس از عذرخواهی آقای مرتضوی از این ماجرا، از او پرسیدم که شما که می گفتید در ماجرای کهریزک نقشی نداشته اید، پس چرا عذرخواهی کردید؟ ایشان در جواب گفت : که من از سویی تحت فشار زیاد بودم و از طرف دیگر احساس کردم که این مسئله در ایجاد التیام در روح خانواده شاکیان می تواند موثر باشد و من عملاً خواستم یک کار اخلاقی انجام داده باشم ولو بر علیه من مورد استفاده قرار گیرد. به هرحال آنچه که می بایست مورد تاکید قرار گیرد این است که ماجرای کهریزک را باید یک فاجعه ملی دانست و چنین حوادث تلخ و ناگواری حتی در سطوح خیلی پایین تر، ظلمی آشکار به انقلاب، امام راحل، مقام معظم رهبری و جمهوری اسلامی ایران است.دولت بهار این خبر را منتشر کرد.


عبارت توهین‌آمیز رامین علیه یاران احمدی‌نژاد!

معاون مطبوعاتی تندروی وزارت ارشاد دولت احمدی نژاد در یادداشت تلگرامی توهین آمیزی با عنوان «توضیحی درباره عنوان «سه دلقک بهاری»»، رفتارهای اخیر احمدی نژاد، اسفندیار رحیم مشایی و حمید بقایی را نقد کرد. «محمدعلی رامین» در بخشی از یادداشتش نوشت: کسی که منصبی از مناصب بالای حکومت اسلامی را مدتی اشغال کرده باشد، همان طور که تا پایان عمر تحت حفاظت فیزیکی حکومت می ماند، باید خودش نیز مراقب رفتار و گفتارش باشد و نباید حیثیت سابق خودش را بازیچه هر نمایش ابلهانه و دلقک مابانه قرار دهد. انصاف‌نیوز این خبر را منتشر کرد.


صادرات نفت ایران از ۲ میلیون بشکه فراتر رفت

واردات نفت 4 کشور آسیایی از ایران در ماه فوریه نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 58 درصد افزایش یافته است.آمارهای دولتی و رصد کشتی ها نشان می دهد، 4 مشتری آسیایی نفت ایران (چین، هند، کره جنوبی و ژاپن) در ماه فوریه 2 میلیون و 12 هزار بشکه در روز از ایران نفت خریده اند که بالاترین رقم دست کم از سال 2010 تاکنون است.ایران از توافق کاهش تولید اوپک برای کاهش 1.2 میلیون بشکه از تولید روزانه کشورهای عضو این سازمان معاف شده و این به تهران فرصت داده تا بتواند سهم از دست رفته خود از بازار نفت را پس بگیرد.


واکنش وزیر روحانی به وعده 250 هزارتومانی یارانه ها

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه خوشبختی جامعه در پرداخت یارانه ۲۵۰ هزار تومانی نیست، عنوان کرد: این کار نوعی دروغ بزرگ و بزرگ ترین دروغ به فقراست. ما اگر بتوانیم یک شغل را با کرامت به یک خانواده دهیم، آن زمان کار ما ارزشمند است.علی ربیعی صبح امروز در حاشیه نشستی با استاندار خراسان رضوی و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: ما همه از نقد استقبال می کنیم و آن را موجب رشد و پیشرفت می دانیم اما وقتی که رشدی صورت نمی گیرد، عده ای می‌گویند رکود هنوز بر بازار حاکم است. می گویند قرار بود برجام رکود را از بین ببرد.


جدیدترین گاف رییس جمهور آمریکا

دونالد ترامپ ـ رئیس‌جمهور 70 ساله آمریکا ـ که برای امضای دو فرمان اجرایی تجاری در برابر دوربین‌ها قرار گرفته بود، یادش رفت فرمان‌ها را امضا کند و اتاق را ترک کرد.بر این اساس، ترامپ که برای امضای دو فرمان اجرایی تجاری در برابر دوربین رسانه‌ها حاضر شده بود، فراموش کرد فرمان‌ها را امضاء کند و اتاق محل کنفرانس را ترک کرد.آنطور که تصاویر نشان می‌دهند، با شروع حرکت ترامپ برای خروج از اتاق، «مایک پنس» معاون اول وی تلاش می کند تا دستش را بگیرد و مانع خروج وی از اتاق پیش از امضای فرمان‌های اجرایی شود.نهایتاً پنس در مدخل اتاق مجاور موفق به متوقف کردن ترامپ شد ولی رئیس‌جمهور از او خواست که کاغذ حاوی فرمان‌های اجرایی را برای امضاء پیش وی ببرد.


توضیحات عادل فردوسی ‌پور درباره تخلف رانندگی‌اش

عادل فردوسی پور گزارشگر ورزشی و مجری برنامه نود در خصوص تخلف رانندگی اش در روز بازی ایران و چین گفته است: درباره عکسی از من منتشر شده باید بگویم ببخشید ولی واقعا دیر شده بود و همه راهها هم بسته بود و من مجبور شدم یک تخلف مِلو انجام بدهم.وی می گوید: مجبور شدم لاین مخالف ورزشگاه و دوربرگردان اتوبان را به صورت ورود ممنوع بیایم، البته خیلی هم با احتیاط آمدم اما امیدوارم دیگر مجبور نشوم چنین تخلفی انجام بدهم. فردوسی پور در خصوص عکس منتشر شده از وی در کنار ماموران پلیس نیز گفته است:عکسی هم که از من منتشر شده، لحظه ای است که داشتم برای پلیس راهنمایی رانندگی توضیح می دهم که به چه دلیل این تخلف را انجام داده ام. گفتنی است:این گزارشگر ورزشی ‌پور در روز بازی تیم ملی فوتبال کشورمان با چین در ترافیک سنگین اطراف ورزشگاه معطل مانده و به دنبال راهی بود تا خود را به موقع به استادیوم برساند و بازی را گزارش کند.


«اوباما» در پرونده ایران با عربستان صادق نبود

«ترکی الفیصل» رئیس سابق سازمان اطلاعات عربستان در گفت‌و‌گویی با شبکه «روتانا»، «باراک اوباما» رئیس‌جمهور سابق آمریکا را به تعامل دوگانه در تعامل با پرونده ایران متهم کرد و در ادامه گفت تمام امور به ایران بستگی دارد تا از مداخلات خود در امور منطقه دست بردارد.وی در برنامه «حوار دبلوماسی» (گفت‌وگوی دیپلماتیک) گفت: اوباما دیدگاه‌هایش را با ملک «سلمان بن عبدالعزیز» درباره ایران در میان می‌گذاشت اما موضوعاتی را در این باره پنهان می‌کرد و این همان «تقلب و فریب دادن» است. اوباما سه بار با ملک «عبدالله» پادشاه سابق عربستان دیدار کرد و پس از این دیدارها از توافق دو طرف برای مقابله با نگرانی‌ها در منطقه خبر داده بود؛ ملک سلمان نیز پس از دیدار با اوباما در سپتامبر 2015 بیانیه‌ای رسمی منسوب به دو طرف صادر و اعلام کرد طرف آمریکایی اطمینان داده در راستای آنچه «فعالیت‌های خرابکارانه» ایران در منطقه نامیده شده، مقابله شود.


کاهش 8 درصدی کشته‌های سرصحنه تصادفات رانندگی

سردار سرتیپ دکتر اسکندر مومنی روز شنبه گفت: برابر آخرین آمارها استان‌های مازندران، گیلان، قم، فارس، خراسان رضوی و خوزستان پرترددترین استان‌ها در نوروز امسال بودند.وی با اشاره به افزایش 15 درصدی ترددهای جاده‌ای در نوروز امسال گفت: علی‌رغم افزایش حجم ترددها و بارش نزولات آسمانی، 8 درصد کشته‌های سر صحنه تصادفات در نوروز امسال کاهش یافت.جانشین فرمانده ناجا با بیان این که تصادفات رانندگی در موج دوم سفرهای نوروزی کاهش بیشتری داشته است و رانندگان بیشتر رعایت کردند تصریح کرد: تا کنون حدود 70 درصد مسافران نوروزی به مبادی اولیه بازگشته‌اند و بخشی از مسافرانی که هنوز بازنگشته‌اند، فردا و بخشی نیز روز 14 فروردین باز می‌گردند که بر این اساس طرح نورزی پلیس تا 15 فروردین و بازگشت کامل مسافران ادامه خواهد داشت.وی از بهبود شاخص‌های امنیتی در نوروز امسال خبر داد و گفت: سرقت‌ها و جرایم مهم مانند سرقت مسلحانه، سرقت خودرو و سرقت منزل کاهش قابل توجهی داشته است.جانشین فرمانده ناجا با اشاره به روز طبیعت گفت: فردا حوزه درونشهری پلیس راهور بسیار پرکارتر از حوزه جاده‌ای است و بر این اساس طرح انتظامی و ترافیکی ویژه روز طبیعت از 5 صبح فردا در سراسر کشور اجرا می‌شود.


توافق ایران و روسیه برای خرید ۱۲ هواپیمای مسافربری

لکساندر نوواک گفت ایران علاقه مندی خود را به خرید 100 فروند هواپیمای مسافربری سوخو سوپرجت 100 (SSJ100) ابراز کرده است.به گزارش باشگاه خبرنگاران، الکساندر نوواک، -وزیر انرژی روسیه- روز شنبه گفت ایران علاقه مندی خود را به خرید 100 فروند هواپیمای مسافربری سوخو سوپرجت 100 (SSJ100) ابراز کرده است اما فعلا بر سر خرید 12 فروند از این نوع هواپیما توافق حاصل شده است.نوواک گفت: «ما با همتایان ایرانی خود درباره فروش هواپیماهای سوخو سوپرجت 100 در حال مذاکره ایم. همکاران ما تایید کرده اند که تاکنون توافق ملموسی برای فروش 12 فروند هواپیما حاصل شده است. در کوتاه مدت، ما فروش 30 فروند از این نوع هواپیما را بررسی می کنیم. این صرفا آغاز کار است، زیرا در مجموع، ایرانی ها علاقه مند به خرید 100 فروند هواپیمای سوخو سوپرجت هستند.روز سه شنبه، ولادیمیر پوتین -- رئیس جمهور روسیه -- گفت مذاکرات درباره صدور هواپیماهای اس اس جی 100 به ایران در جریان است.اس اس جی 100 یک هواپیمای دو موتوره ساخت شرکت هواپیماسازی سوخو روسیه است. این هواپیما ظرفیت حمل 98 مسافر را در مسافتی تا 2700 مایل دارد و قیمت پایه آن حدود 36 میلیون دلار است. این هواپیما نخستین پرواز خود را در مه 2008 انجام داد.


تکدیب اعلام نتایج اولیه تایید صلاحیت نامزدهای انتخابات شورای شهر تهران

سرپرست روابط عمومی فرمانداری تهران اخبار منتشره در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر آماده و نهایی شدن نتایج تایید صلاحیت نامزدهای شورای شهر تهران را تکذیب کرد. به گزارش ایلنا، علی جنگروی درخصوص انتشار برخی اخبار مبنی بر آمدن نتایج اول تائید صلاحیت‌های نامزدهای شورای شهر تهران گفت: اخبار منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر آماده و نهایی شدن نتایج تایید صلاحیت‌ نامزدهای شورای شهر تهران تکذیب می‌شود. او ادامه داد: در تاریخ 17 فروردین ماه استعلام‌های مراجع چهارگانه به هیات اجرایی تحویل داده خواهد شد. سرپرست روابط عمومی فرمانداری تهران متذکر شد: تأیید صلاحیت‌‌ نامزدهای انتخابات شوراهای شهر برعهده هیأت‌های اجرایی است و تا زمانی که هنوز استعلام‌ نامزدها به این هیات سپرده نشده، معلوم است که نمی‌توان از تایید یا رد صلاحیت‌ هر یک از نامزدها سخن گفت.


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار