بازدید 3685
بسته خبرهای انتخاباتی تابناک؛

کنایه بقایی به ظریف/ شمارش معکوس ثبت نام نامزدهای ریاست‌جمهوری/زمان تعیین کاندیداهای جمنا

انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در اردیبهشت ماه سال آتی برگزار خواهد شد. در فاصله کمتر از 2 ماه مانده به انتخابات می توانید در بسته خبری انتخاباتی «تابناک»؛ آخرین و مهمترین خبرهای انتخاباتی را بخوانید.
کد خبر: ۶۸۱۵۵۸
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰ 03 April 2017
به گزارش «تابناک»، با توجه به نزدیک شدن به ایام برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، شوراها و میاندوره ای مجالس خبرگان رهبری و شورای اسلامی در برخی حوزه ها ممکن است برخی خبرهای مهم انتخاباتی لا به لای اخبار روز گم شود و به اندازه کافی تاثیرگذار نباشد. در بسته خبرهای انتخاباتی گزیده تازه ترین و مهمترین اخبار این رویداد بزرگ منتشر می شود.

کنایه بقایی به ظریف

 حمید بقایی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری  در بخشی از سخنرانی تبلیغاتی خود گفت: انگلیسی ها رضاخان را آوردند و خودشان هم او را از کشور بیرون کردند. مصدق با رضاخان و پهلوی ها رابطه خوبی نداشت. اما همین مصدق در دادگاهِ نظامی ، می گوید: "من نفت را ملی کردم و انگلیسی ها را از ایران بیرون کردم. رضاخان آدم خوبی نبود و انگلیسی ها او را آوردند و خودشان هم تبعیدش کردند. اما من به تلافی تبعید همین رضاخان، انگلیسی ها را از کشور بیرون کردم تا بفهمند حق ندارند یک ایرانی را از کشور بیرون کنند". این مصدق است و این هم وزیر خارجه فعلی ما! جناب آقای دکتر احمدی نژاد رئیس جمهور این کشور و منتخب ملت ایران بوده و آن وقت شما او را که هموطن تان و یک ایرانی است، جلوی بیگانگان مسخره می کنید؟
  

شمارش معکوس آغاز ثبت‌نام انتخابات ریاست‌جمهوری

علی‌اصغر احمدی رییس ستاد انتخابات کشور گفت: بر اساس ماده 37 قانون انتخابات ریاست جمهوری همه کسانی که خود را واجد شرایط می دانند می توانند ثبت نام کنند به غیر از مجریان و ناظران که قبل از ثبت نام استعفا نداده باشند. 
وی افزود: قانون کاملا شفاف است و تاریخ مشخصی برای دیگران وجود ندارد یعنی کسانی که بر فرض مثال از اعضای دولت و یا قوا هستند نیاز به استعفا ندارند بجز آنهایی که وظیفه اجرا یا نظارت بر این انتخابات را دارند. 
احمدی با بیان اینکه از روز 22 فروردین ثبت نام داوطلبان در ستاد انتخابات کشور انجام خواهد شد ادامه داد: بنا به رایزنی های انجام شده با هیات اجرایی مرکزی، طبق دستور وزیر کشور طی روزهای آینده هیاتی به منظور اجرای آغاز ثبت نام تشکیل خواهد شد. 
رییس ستاد انتخابات کشور در خصوص انتخابات شوراهای شهر و روستا نیز گفت : در حال حاضر فرمانداران سوابق همه داوطلبان را برای مراجع 4 گانه ارسال کرده اند، مراجع ظرف مدت 10 روز فرصت دارند نتایج بررسی را به فرمانداران و بخشداران اعلام کنند که طی آن هیات های اجرایی نتایج را بررسی خواهند کرد.
وی افزود: در این هیات‌ها برای تعیین صلاحیت فقط 7 روز فرصت است و ظرف 3 روز آینده هیاتهای اجرایی بررسی صلاحیت را آغاز خواهند کرد.
 

مشخص شدن 5 نامزد جمنا تا 17 فروردین

عضو هیات‌رئیسه شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی اظهار داشت: 5 نامزد جبهه مردمی روز 17 فروردین مشخص و اعلام می‌شود.
به گزارش روابط عمومی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی، لطف‌الله فروزنده عضو هیات رئیسه شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با اشاره به برگزاری ششمین جلسه شورای مرکزی این جبهه اظهار داشت: در مجمع دوم جبهه مردمی که 17 فروردین ماه با حضور قریب 3000 نفر اعضای مجمع برگزار میشود، 10 نفری که در مجمع اول، حائز بیشترین آرا بوده و شرائط و سازوکار جبهه را پذیرفته‌اند، دعوت میشوند و برنامه خود را به مجمع ارائه کرده و در معرض رای قرار می‌گیرند.

فروزنده ادامه داد: 5 نفری که در مجمع دوم حائز بیشترین رای باشند، گزینه‌هائی هستند که نامزد نهائی از میان آنها تعیین می‌شوند
عضو هیات رئیسه شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی افزود: پس از مشخص شدن نامزدها، شورای مرکزی درباره نحوه ورود به انتخابات، ثبت‌نام نامزدها و چگونگی رقابت و تعیین نامزد یا نامزدهای نهایی تصمیم‌گیری می‌کند و این اختیاری است که شورای مرکزی از مجمع ملی دریافت خواهد کرد
.
برنامه مناظره های انتخاباتی امشب کلید می‌خورد

ا توجه به نزدیک شدن دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران در 29 اردیبهشت 1396، ویژه برنامه مناظره از امشب 14 فروردین به طور زنده به روی آنتن خواهد رفت.

به گزارش  فارس، به گفته محسن رفیعی تهیه کننده مناظره، پخش این برنامه تا هفتم اردیبهشت، یک روز قبل از شروع تبلیغات رسمی نامزدهای ریاست جمهوری، ادامه دارد. اجرای برنامه هم بر عهده مرتضی حیدری خواهد بود.

او ادامه داد: برنامه هر شب حوالی ساعت 20 و پیرامون موضوعات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی روز پخش می‌شود.

رفیعی مدت هر برنامه را 35 دقیقه اعلام کرد و اظهار داشت: مهمانان هر شب ترکیبی از حامیان و منتقدان دولت و صاحب نظران مختلف خواهد بود.

این تهیه کننده تصریح کرد: امشب و در نخستین برنامه مرتضی عزتی کارشناس اقتصاد کلان و حامی دولت و محمد کهن دل کارشناس اقتصادی و منتقد دولت به شبکه یک می آیند تا در خصوص اقتصاد پس از تحریم و سیاست های عبور از رکود مناظره کنند. عملکرد اشتغالزایی دولت، رشد اقتصادی، عملکرد نظام بانکی، پزشک خانواده، آلودگی هوای کلانشهرها و شفافیت در هزینه های انتخاباتی از موضوعات برنامه مناظره هستند. مشکل ریزگردها، ازدواج جوانان، دستمزد کارگران، قاچاق، جرم سیاسی، وام خرید و ساخت مسکن، سرنوشت مسکن مهر و مسکن اجتماعی، خرید هواپیما، کم آبیو خشکسالی، مبارزه با فساد ، اعتیاد و طلاق، حاشیه نشینی، اصل 44 و سرنوشت توزیع بنزین با کارت سوخت از دیگر محورهای اصلی مناظره حامیان و منتقدان دولت در ویژه برنامه مناظره شبکه یک خواهد بود.


گردهمایی انتخاباتی حزب موتلفه فردا برگزار می‌شود

گردهمایی انتخاباتی حزب موتلفه اسلامی استان تهران با سخنرانی سیدمصطفی‌میرسلیم رئیس شورای مرکزی، «محمدنبی حبیبی» دبیرکل و «اسدالله بادامچیان» نایب رئیس شورای مرکزی برگزار می‌شود.

گفتنی است این گردهمایی سه‌شنبه ۱۵ فروردین  ساعت ۱۷ الی ۱۹ در محل موسسه شهدای موتلفه اسلامی سالن شهید لاجوردی برگزار می‌شود.


رصد تخلفات انتخاباتی فضای مجازی

دادستان کل کشور بر لزوم نظارت جدی بر فعالیت های انتخاباتی در فضای مجازی نیز تاکید کرد و افزود:ما به همه گروه ها و جریان های رسمی سیاسی کشور که در چارچوب قانون حرکت می کنند احترام می گذاریم با این حال به معاونت مربوطه در دادستانی کل و دادستان های سراسر کشور تاکید می کنم که فضای مجازی را لحظه به لحظه رصد کنند و اگر تخلفی دیدند بلافاصله برخورد مناسب و قانونی انجام دهند.همه کسانی که قصد ورود به عرصه رقابت های انتخاباتی دارند و همه افرادی که در این زمینه فعالیت خواهند کرد اعلام می کنیم که در فضای مجازی به سمت تخریب و توهین به دیگران و به سمت تخلفات و جرایم نروند و اگر چنین کردند بعد گلایه نکنند که چرا فلان سایت فیلتر و یا بسته شد


اعلام کاندیداتوری رئیسی بعد از نشست جمنا

منابع رسانه ای نزدیک به حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم رئیسی از اعلام نظر او در مورد نامزدی در انتخابات در روز هجدهم فروردین خبر دادند.

به گزارش «انتخاب»؛ براساس گفته ی منابع نزدیک به تولیت آستان قدس رضوی، رئیسی روز هجدهم فروردین تصمیم خود را برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری اعلام خواهد کرد.

براساس این گزارش، روز هفدهم فروردین، «جمنا» طی نشستی، پنج کاندیدای نهایی خود را اعلام خواهد کرد. به نظر می رسد، تصمیم گیری رئیسی در مورد انتخابات به نتایج این نشست بستگی دارد.



پیش‌بینی «آیت‌الله هاشمی» از آینده دولت روحانی

یاسر هاشمی فرزند آیت الله هاشمی رفسنجانی در گفتگو با آنا در مورد آینده سیاسی حسن روحانی اظهار کرد: آقای هاشمی پیش‌بینی می‌کرد، مردم از روحانی برای چهارسال دوم حمایت می کنند
وی افزود: چیزی که برای آینده می‌بینم و بنا به صحبت‌هایی که آقای هاشمی قبل از فوت داشتند، ایشان فکر می کرد، برنامه‌ای که آقای روحانی در دور اول آغاز کرد در دور دوم جهت تکمیل آن ادامه یابد. ایشان پیش‌بینی می کرد، مردم حمایت می کنند تا برنامه آقای روحانی به نتیجه برسد و فکر می‌کردند که این برنامه‌ها در چهار سال دوم کامل می‌شود و مردم نتایج آن را می‌بینند. آیت الله هاشمی امیدوار بود بعد از دولت نهم و دهم و آمدن آقای روحانی، کشور در حوزه اقتصادی و فرهنگی و شاخص‌های فساد و تورم و... دوباره به ریل خود بازگردد. البته باید گفت که در دولت آقای روحانی هم شرایط آسان نبود و مردم هنوز به طور کامل اقدامات آقای روحانی را لمس نکردند این را هم آقای هاشمی می‌دید و از مشکلات مردم آگاه بود.


احمدی نژاد و اطرافیانش در حال فتنه جدید هستند

روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله خود به فعالیتهای محمود احمدی نژاد و اطرافیانش پرداخت.

این روزنامه نوشت:

سخنان عوام فریبانه رئیس‌جمهور سابق و به استهزا گرفتن شیوه زمامداری در کشور و پیش از آن نامه هدفمند یار غار او به رهبر جریان اصلاحات و درخواست تلویحی برای اتحاد در برابر اصول گرایان و بعضی سخنان دیگر در فضای مجازی، از فتنه جدیدی خبر می‌دهد که ناکارآمد جلوه دادن عملکرد دولت‌های منتسب به چپ و راست و محکوم به شکست بودن اصل حکومت‌داری اسلامی در غیبت امام زمان را نشانه رفته است.ودر این راه، جبهه مخالف انقلاب و امام شروع به یار گیری از بین افراد و جریاناتی کرده که به نوعی از دعواهای سیاسی لطمه خورده‌اند و طمع دارند آنان را مقابل نظام آرایش سیاسی دهند و شرایط بحرانی بوجود آورند و برای اینکه توده مردم را نیز با خود همراه کنند با رویکردهای فریبنده‌ای مثل انتقادات صریح و تند از مسئولان عالی کشور و تلقین اینکه در این سال‌ها چپ و راست به مردم و کشور خیانت کردند، حقشان را پایمال نمودندو دعوای آنها برای خدمت نبود بلکه برای قدرت بود و استفاده از مصادیق و شواهدی که متاسفانه رقابت‌های تمامیت خواهانه سال‌های اخیر و اشتباهات سیاسی بزرگ و جبران ناپذیر-که بزرگترین آنها، اجازه قدرت یافتن همان دولت و حمایت تمام قد از آن می‌باشد- به دست آنها داده است، جولان می‌دهند و پیام اصلی آنها نا امید کردن مردم از نظام و پشت کردن به نظام گرایان است و اگر غفلتی صورت پذیرد قادر هستند شرایط شکننده‌ای نیز بوجود آورند.

تعداد اعضای اصلی شوراها در سراسر کشور منتشر شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات کشور جدول تعداد اعضای اصلی شوراهای اسلامی شهر در سراسر کشور را منتشر کرد.
بنابر این گزارش جدول منتشر شده از سوی کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات کشور به تفکیک تعداد اعضای اصلی شوراهای اسلامی در تمام شهرهای سراسر کشور اعلام شده است.


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار