بازدید 49665
دومین واکنش عجیب به سرکوب کمپین «تحریم خرید خودروهای بی‌کیفیت» توسط دولت +ویدیو

«نابودسازی»؛ تنها راه نشان دادن اعتراض به کیفیت پایین خودروهای تولید داخل!

شاید برای ما و شما هم پیش آمده باشد که برای نشان دادن اعتراضمان، چشم روی مال‌مان بسته باشیم اما چشم بستن روی ثروت چند ده میلیون تومانی و به آتش کشیدن چنین حجمی از مال از چه کسی برمی‌آید؟ به تازگی دو تن از هموطنانمان کهبه شدت از کیفیت خودروهای وطنی به ستوه آمده‌اند، پاسخ مصوری به این سوال داده‌اند که بسیار قابل تامل به نظر می‌رسد.
کد خبر: ۶۸۱۶۳۲
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۵ 03 April 2017
شاید برای ما و شما هم پیش آمده باشد که برای نشان دادن اعتراضمان، چشم روی مال‌مان بسته باشیم اما چشم بستن روی ثروت چند ده میلیون تومانی و به آتش کشیدن چنین حجمی از مال از چه کسی برمی‌آید؟ به تازگی دو تن از هموطنانمان نشان داده‌اند که اینقدر از کیفیت خودروهای وطنی به ستوه آمده‌اند که حاضرند چشمشان را روی اموال گرانقیمت خود ببندند، بلکه به این شیوه صدای اعتراضشان شنیده شود.

به گزارش «تابناک»، به فاصله حدود دو هفته از آتش زدن یک خودرو تولید داخل به نشانه اعتراض در دهلران، حالا فیلمی در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود که حکایت از به دره انداختن یک خودروی دیگر تولید وطن برای نشان دادن اعتراض دارد؛ اعتراض به شیوه‌ای که گویا در حال فراگیر شدن است.

نخستین بار در واپسین روزهای سال 95 بود که این شیوه اعتراضی خودنمایی کرد و خبری شد. با آتش زدن یک خودروی نو توسط مالک آن مقابل نمایندگی یکی از خودروسازان وطنی در دهلران. رویدادی اعتراضی که با انتشار گسترده تصاویر آن در شبکه‌های اجتماعی، به گوش همگان رسید تا به یادآوریم که تقریبا راه دیگری برای نشان اعتراض به محصولات با کیفیت پایین خودروسازان وطنی باز نمانده است.
 
صاحب خودروی دنا به دلیل عصبانیت از عدم سرویس دهی مناسب در جلوی ایران خودرو دهلران خودروی خود را آتش زد و رفت.
صاحب خودروی دنا به دلیل عصبانیت از عدم سرویس دهی مناسب در جلوی ایران خودرو دهلران خودروی خود را آتش زد و رفت.

از این رو می‌گوییم راه نشان دادن این دست اعتراضات بسته شده که به یاد می‌آوریم پیشتر یکبار عموم مردم با پیوستن به کمپین تحریم خرید خودروهای بی کیفیت و کم کیفیت وطنی، خودروسازان وطنی را تا حدودی مجاب به تغییر در کیفیت تولیدات و کاهش نرخ محصولاتشان کرده بودند اما دولت مردان در اقدامی عجیب، بی آنکه نشانه‌ای از همراهی با مردم نشان دهند، به یاری ایشان شتافتند و این تحریم را در هم شکستند.

اقدامی که با ارائه تسهیلات و وام ویژه خرید خودرو و اختصاص منابع مالی ویژه‌تر و از همه مهم‌تر، بی توجهی به خواست عموم برای ارتقا کیفیت محصولات و کاهش نرخ آنها رخ داد و همراه با تلخی هایی نیز بود. تلخی‌هایی مانند سخنان وزیر صنعت که افراد پیوسته به کمپین تحریمی را ضد انقلاب و خائن نامید و حتی زمانی که به نوعی از این اظهار نظر عقب نشینی نمود هم، با حمایت مطلق از خودروسازان و تاکید بر کاهش نیافتن نرخ محصولاتشان، از تلخی کام مردم نکاست.

بدین ترتیب پر بیراه نیست اگر بگوییم راهی برای نشان دادن اعتراض به کیفیت پایین چنین محصولاتی برای مصرف کنندگان آنها باقی نمانده جز اینکه با شیوه‌هایی مانند آتش زدن مالشان، آنرا فریاد کنند. اعتراضی که حالا یک شهروند مشهدی برای نشان دادنش، خودرواش را روانه دره می‌کند.

اتفاقی که ظاهرا در ارتفاعات نغدر رخ داده و فیلمش به سرعت در حال بازنشر در شبکه‌های مجازی‌ست. چشم پوشی بر مال گران قیمتی که بخشی از سرمایه گردآوری شده توسط این افراد در چندین سال است و اگر گوشی برای شنیدن اعتراض ایشان وجود می‌داشت، هرگز بروز و نمود نمی‌یافت.

اعتراضی که یکبار پیشتر ثابت شده چه اندازه عمومی و فراگیر است اما دولت مردان ترجیح داده‌اند برای مسکوت کردنش، وام‌های ویژه ارائه دهند. آن هم در حالی که بارها پرداخت وام ازدواج به دلیل نبود منابع مالی به تعویق افتاده یا متوقف شده و دریافت وام برای اشتغال یا حتی خرید مسکن، یا ممکن نیست یا مستلزم عبور از هفت خوان است!
 
تعداد بازدید : 1856
تعداد بازدید : 220
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۱
انتشار یافته: ۲۰۲
اگر همه زسانه ها مثل تابناک اطلاع رسانی کنند قطعا کمپین جدید تحریم خرید خودروهای داخلی شروع میشود
پاسخ ها
علیرضا
| Germany |
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
کار خودروسازان داخلی و نمایندگان پس از فروش آنها از کیفیت گذشته بیشتر شبیه خلاف کاری است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
مگه ماست و دوغه که مردم دو هفته نخرن حرفشون رو به کرسی بنشونن؟! متاسفانه این راهکار ها تخیلیه.

اینجا بازار آزاد نیست که کمپین نخریدن راه بندازید جواب بده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
بجای توهین به خودمون بهتره کمپین تحریم خودرو بی کیفیت راه بندازیم چه ایرانی چه چینی
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
تواین که محصولات ایران خودرو وسایپا فوق العاده بیخوده شکی نیست ولی این ماشینی که این آقا میندازه پایین دره یدونه آردی اسقاطه خوب نگاه کنید چراغ های عقبو
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
یه پیشنهاد خوب برای نامزد های ریاست جمهوری
با وعده اینکه تعرفه واردات خودرو را به 10 درصد در طول چهار سال میرساند.هم میتونه رییس جمهور شه هم خودروسازارو به پویایی میرسونه و مهمتر از همه مردم رو شاد و کرامت از دست رفتشونو بهشون برمیگردونه..
مملی
| United States of America |
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۷
خلایق هر چه لایق
بهتره تولید داخل رو نابود نکنی تابناک. اینا کار کمپانی های خارجیه واسه بی ارزش کردن ماشین ایرونی و فروض محصولاتشون. البته همین کمپین سازی و خبرم کار اوناست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
انگار خبر نداری که که همین الان هم قطعات چینی داره روی همین لگن های وطنی مونتاژ میشه؟؟؟؟
کدوم تولید ملی بنده ی خدا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
شما هم قطعا مزد بگیر همین آشغال سازی ها هستی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
این کارها از سوی بلاد کفر وکشورهایی چون انگلیس .فرانسه .امریکا .اسراییل .اتریش. عربستان .جیبوتی. برونئی. ساحل عاج .جزایر سلیمان و.... دیگر اجانب واستکبار شرق وغرب میباشد جهت بد نام کردن نام وزین وبزرگ ایران خودرو وسایپا خدا ازشون نگذره....د
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
یعنی از نظر شما دو ناشناس محترم (کانادا 22.29 و ایران 10.46 ) کیفیت پایین و نارضایتی مردم هیچ نقشی در بدنامی ایران خودرو و سایپا نداشته؟! و فقط کشورهای بلاد کفر این فکر رو تو مردم انداختن ؟!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
پنجاه سال که دولت ها با حمایت های بی قید وشرط از این مثلا خودرو سازان (این کودکان کهنسال ) بالاترین اجهاف را به مردم بی چاره تحمیل کردن و همچنان با بهانه های مختلف نخ نما شده اصرار به این حمایت ها دارن
مهناز
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
اين توليد داخلتون منو كشته ناشناس جان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
شما یا برگرد ایران یا از کانادا درباره کیفیت خودرو هایی که ما سوار می شیم کارشناسی نکن.
خدا پدر و مادرش و بیامرزه و انشالله پول بهتر ای اینو بهش بده
کاش میشد یه روز معترضین جمع شن به جای خودرو ،کارخونه خودرو سازی رو اتش بزنن. خلاص.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
این ایده که خیلی اشتباه هستش کافیه مدیرهای واقعی ایران خودرو بیان سر کار همونا که از اول افتتاحش کردن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
ناشناس 10:40
حتما میدونید که آن شخص بزرگ بعد از اینکه با آن وضع از ایران ناسیونال اخراج شد با رفتن به آلمان در کمپانی بنز با بهترین شرایط استخدام شد
hamid
| United States of America |
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
دوستان عزیز بدون استثنا تمامی خطوط مونتاژ ایران خودرو 10 برابر استاندارد دارن تولید میکنن یعنی کارخانه هایی که توان مونتاژ 50 خودرو را دارند در حال حاضر روزانه بیش از 500 خودرو مونتاژ میکنند و این موضوع در کنار قطعات چینی و یا ایرانی بی کیفیت آش شعله قلمکار فعلی را بوجود آورده.
تابناک عزیز متاسفانه پس از اعلام وام خرید انوموبیل در چشم بهمزدنی همه خودروهای خاک خورده بی کیفیت فروخته شد . سوال اینجاست خریداران چه کسانی بودند ؟ بنده که همچنان انگشت به دهان مانده ام. شما چطور؟
چرا القا میکنید که مردم درمقابل یک وزیر ....کم اورده اند اگررعایت فرمایشات بزرگان درحفظ ارامش نبود آنوقت متوجه میشدید مردم چگونه این وزیر را ادب میکردند.
تا تمامه خونه مردومو تو شیشه نکن دست بردار نیستن خودروسازا از امروز دوباره کمپین و راه میندازیم
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۷
تمام - خون - مردم - نکنند. از روی هر کدام 10 بار بنویس حل میشه
بی فایده اس
بیایید با تحریم واقعی خودرو یک با و برای همیشه در این کارخونه ها رو تخته کنیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
این کار اشتباه هستش این کارخونه ها دارن اشتغال زایی می کنن فقط باید مدیران نالایق حقوق نجومی رو عوض کرد و صاحبان اصلی کارخانه ایران خودرو مدیریت رو به دست بگیرند
masoud damus
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
صنعتی که 30 ساله جز خالی کردن جیب ملت و افزایش آمار مرگ و میر هیچ سودی نداشته همون بهتر که درش تخته شه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
ناشناس 10.42 جان! اتفاقا تفکر شما اشتباه و مربوط به دهه 60-70 میلادی هست که اشتغال ورزی رو فقط در مونتاژ کاری و پیچ و مهره بستن میبینید.
الان کشورهای توسعه یافته خود تکنولوژی رو دارند ولی برای ساخت و مونتاژ محصولاتشون از کشورهایی مثل چین و مالزی و ... استفاده میکنند !
این که فقط به بهونه اشتغال و یک حقوق کارگری 900 تومانی ایجاد کردن یک جامعه رو نابود کنیم خودش خیانتی بزرگتر هست
من سال ۹۴ یک ماشین سمند صفر کیلومتر از ایران خودرو خریدمبعد از یک ماه استفاده
گیربکس زوزه می کشید
درب ها صدا می داد
سقف صدا می ده
جدید هم یه صدا وحشتناک از صندوق عقب زمانی که تو دست انداز کوچک هم می افتد می ده
البته دیگه نیازی به ضبط صوت ندارم

حیف اسم ایران روی این کارخونه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
ببين كسي تو صندوق عقب نباشه !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
سمند مدل 94 پدر من خودبخود درب صندوق عقبش باز میشه.
حتی زمانی که پارک شده
استاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
بلد نیستی درست استفاده کنی دیگه ؛ صدا ضبط رو بلند کن همه صداها درست می شه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۷
نمی فروشیش؟برای یه فیلم ژانروحشت لازمش دارم.
افرادی که چنین کاری می کنند از یک شرکت خارجی پول گرفته اند تا خود رو سازی داخلی را نا بود کنند. باید انهار را محاکمه کرد
پاسخ ها
داود
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
فعلا باید شما بگیرن ببینن ساقیت کیه جنس نامرغوب بهت داده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
باشه بهش می گم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
چه نابودی اینها دارن سالیانه هزاران نفر رو بکام مرگ می کشونن با این خودروهای بی کیفیتتشون
mohsenmansouri
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
امسال تو دارن ایران خودرو رو میچرخونن دیگه! شماها رو باید دادگاهی کرد
فرهاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
چاییتو بخور سرد شد! نبات بریز سردی نکنی
مسعود داموس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
کاملا موافقم. به نظرم یا کار کمپانی مرسدس بنزه یا تویوتا فقط برای اینکه مهمترین رقیباشونو یعنی ایران خودرو و سایپا رو از دور خارج کنند. خدا ازشون نگذره
hamid
| United States of America |
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
مسعود جان تو چرا دیگه قات زدی تو که آشغال نمیزدی ...بابا
قابل توجه مسئولین بی توجه از ما گفتن
خودرو سازها خبیث تر از این حرفها هستند!
چرا اب به اسیاب دشمن میریزید.ایا تنها بدلیل مخالفت با دولت باید حتی زیر پا به منافع ملی بزنید.میدانید با دامن زدن به این حرفهای کاملا مشکوک شغل 1 میلیون نفر از جمعیت این کشور را به خطر میاندازید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
کدوم یک میلیون نفر؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
شغل یک میلیون مهمتره یا جان 75 میلیون؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
بزرگوار، جان مردم هم مهمه، مطمئن باشيد اين يك ميليون هم حاضر نيستند جان هيچ انساني به خطر بيافته. بحث بر كيفيت پايين و عدم توجه به خواست مردم هست نه چيز ديگه اي.
Rahi
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
و در صورت حمایت از خوذروسازها جان 80 میلیون نفر رو به خطر میاندزید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
شغل یک ملیون نفر که اشغال دست ملت میدهند و به مردم و کشور خیانت می کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
پشت پا؟
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
آیا درست است به خاطر اشتغال برخی از افراد جان عده ای دیگر را گرفت، بچه های زیادی را یتیم نمود و حسرت داشتن خودرو خوب را به دل ملت ایران گذاشت
تازه اگر ضررهای وارده از محل این تولیدات به اصطلاح داخلی را حساب کنیم می توانیم حقوق چند برابر این افراد را بدون کار کردن بپردازیم.
واقعیت این است که خودروسازی در این مافیایی شده تا عده ای با خون مردم پول پارو کنند.
hamid
| United States of America |
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
محسنی جان جان اینجور که بوش میاد توام این وسط میخوای گندم بریزی به آسیاب بفایی و احمدی نژاد . عزیز کوچه رو اشتباه اومدی . ..اون یه میلیونی هم که شما میگی فوقش میرن وردست 25 میلیونی که نشستن حموم آفتاب میگیرن .
اگر قرار باشد اینگونه اعتراض شود فردا باید بانکها را بدلیل نزول خواری و بقیه ادارات را بدلیل تلف کردن وقت مردم و افراد قانون شکن را به آتش کشید وکلا مملکت را خاکستر کرد .نه راهش این نیست برادر من ...پس جامعه مدنی چه می شود ....حقوق شهروندی چه می شود گیرم اقدام دولت اشتباه بود ما ی مردم چه گلی بسرمان زدیم...بجای ترویج اینگونه اقدامات فردی و ضد اجتماعی قدری مردم را با حقوق مدنی شان آشنا کنید تا از طریق قانون حقوق خودشان را استیفا نمایند....اگر قرار باشد هرکسی این گونه عمل کند بل بشو راه می افتد خشک وتر با هم می سوزند.....با سپاس عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز.
پاسخ ها
خواننده
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
شما دادگاهی را معرفی کنید که در اسرع وقت به این .شکایات از خودرو سازان رسیدگی کند . فرایند طولانی یررسی ها هر کسی را از مراجعه به قانون پشیمان می سازد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
!!!جامعه ی مدنی
!!!حقوق شهروندی

کجایی داداش؟ اینجا ایرانه نه نروژ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
آفرین به تو دوست عزیز بسیار موافقم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
قانون؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟حقوق شهروندی؟؟؟؟؟؟ اینجا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ مگه داریم؟
mahsa
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
آقای عضو هیات علمی دانشگاه شیراز...مرده شور اون کسی رو ببرم که شما رو عضو هیات علمی کرد...امثال شما با این استدلال های مسخره و بی پایه و اساس مملکت رو به نابودی کشیدن
hamid
| United States of America |
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
هیات علمی عزیز جنابعالی اول خودت تشریف ببر یه خودرو صفر از این گردن کلفت های راهزن بخر یک ماه بعد از اون بیا اینجا نظر بده ببینیم آیا بازهم حرف از حقوق شهروندی میزنی یا اینکه سر میزاری بیابون . این ملت مگر چه گناهی کرده اند که میبایست در چنگال خون آلود عده ای از خدا بیخبر اسیر شوند .
ما هم نمی دانیم این خوروسازان چه قدرتی پشتون هست که بد تیرین خورو با قیمیت دلخواهشان باکیفیت بد تحو یل این مردم مظلوم می دهند
من به شخصه هرگز از ایران خودرو ماشین نخواهم خرید حتی اگر مجانی هم باشد.ماشینهای اینها را انقدر نخرید تا رو دستشان بپوسد.
مردم ايران لياقتشان همين است چون به كمپين نخريدن بنجول وفادار نماندند و با نشان دادن گوشه اسكناس وا رفتند !
دولت ها در مقابل مافیای فرغون سازی قدرتی ندارند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
اگر جلوی مافیای لگن سازی گرفته شود و اجازه رقابتی بودن به بازار خودرو داده شود صنعت خودرو جهش بزرگی خواهد داشت
برای سازندگان ایرانی اهمیتی ندارد، چون نه بازازی بین المللی دارند که نگران از دست دادنش باشند و نه خریدارانی با حق انتخاب
این یعنی اوج مملکتداری و ادعای اداره جهان
پاسخ ها
hamid
| United States of America |
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
دوست عزیز بازار خارجی دارند که البته صادراتی ها قدری نسبت به داخلی بهتر هستند و از طرفی به آنها یک پنجم قیمت داخلی فروخته میشود زیرا که در آن کشورها فرد اگر بخواهد 50 60 میلیون پول بدهد بجای فرغون ایرانی گزینه هایی همچون تویوتا در برایشان وجود دارد.
دلیلی نداره خودروساز وطنی به فکر تولید محصول به روز دنیا باشه و کیفیت محصولش رو بالا ببره. اون پیش پیش پول لگنی رو که میخواد به مردم قالب کنه میگیره، اما در کشورای غربی با تبلیغات فراوان و اقساط با سود ناچیز 5ساله سعی میکنن مشتری رو جلب کنن و تا 5 سال هم گارانتی دارن. همین الان در آمریکا اگر کسی بخواد ماشین بخره بیش از صد نوع برند و مدل ماشین میتونه انتخاب کنه، اما در ایران مردم محکوم به خرید پراید و پژو و چند خودرو چینی هستن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
عالی بود، خیلی خوب گفتی. دقیقا مشکل ما همین هست تا رقابت نباشه و مردم مجبور به خرید از ایرانخودرو باشند همین آش و همین کاسه است. مطمئن باشید تا 20 ساله دیگه هم هیچی درست نمیشه!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
مگه مرض دارن که در واردات رو باز کنن با تعرفه های پایین؟ یا قیمت خودرو رو کاهش بدن یا هزینه کنند تا
استاندارد روز بشه؟ من خریدم، شما هم میخری، بچه های ما هم میخرن!
تا موقعی که وزرا روحانی مثل نعمت زاده سر کار هستند اوضاع همین هست که هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
نه که تو دولت قبل پورشه تحویل ملت میدادند!خخخخخ
از ماست که بر ماست.... وقتی وام میدن از هول حلیم میفتیم تو دیگ... دیگه جای اعتراضی هم نیست.... خلاص...
تا وقتي جيب اقايون با درصد افزايش قيمت ماشينا پر بشه بهتر از اين نميشه
پاسخ ها
hamid
| United States of America |
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
دقیقا همینطوره
کلا اینقدر بفکر مال اندوزی و توی شیشه کردن خون مردمن هستند که بزودی تبدیل به طغیانی میشه که طومار تاریخ رو میبنده
سايت مومن اون ماشين تو مشهد يه روا مدل پاينه البته گور پدر خودرو ايراني
پاسخ ها
hamid
| United States of America |
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
دوست عزیز احتمالا شما درست میگی و اون ماشین اردیه ولی خداییش شما تا حالا دیدی کسی حتی بنز 60 سال قبل رو از کوه پرت کنه .
-خودروسازها تا این مملکت را به نابودی نکشانند دست بردار نیستند و متأسفانه هیچ دستگاهی هم نمیتواند آنها را وادار به رعایت کیفیت و استانداردهای لازم و رعایت حقوق مشتری بکند. این مافیا چنان در دستگاههای مختلف نفوذ کرده که حتی واردات خودرو را هم به گونه ای انجام میدهند که همچنان انحصارشان حفظ شود. خودروی 42 میلیون تومانی ررا در داخل کشور 86 میلیون تومان میفروشند تا خودروهای تولیدی خودشان را بتوانند به قیمت گزاف به مردم تحمیل کنند...
واقعا کیفیت خودروهای داخلی افتضاحه. قیمتاشونم سرسام آوره. جالب اینجاست که تمام صنعت کشور داره از هم میپاشه ولی این خودرو سازی رو همش دارن شارژ میکنن.
همون اعتراض قبلی خیلی منطقی بود که متاسفانه همه یکدل نبودن، بنظرم بازم بهترین راه نخریدنه تا زمانی که قیمت و کیفیت به سطح جهانی برسه، حالا هرکی هم میخواد انگ ضد وطن پرستی و ضد انقلاب و ... بچسبونه
با این کار گذشته از بازتاب رسانه ای با این مسئولین بی تفاوت چیزی عاید ما مردم نخواهد شد بهترین کار همان نخریدن خودروی صفر و اعتراض به تعرفه و عوارض بالای خودروی خارجی است وگرنه با این وضع حیات خلوتهای سیاستمداران ،،هزار سال دیگر هم توجهی به حقوق مردم نخواهند داشت.
دولتمردان کمر تحریم را نشکستند تحریم کنندگان نتوانستند بر طمع خود برای خودرو سواری با وام غلبه کنند ضمنا نابود کردن و اتلاف مال هم عقلا و هم شرعا غیر قابل قبول است و از آدم عاقل سر نمی زند
بابا ما هم یه تیبا داریم پدرمون رو در اورده...موقع حرکت خاموش می کنه!!!
پاسخ ها
مجیدوووو
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
شما که رومانی تشریف دارید!نکنه تیبا تا اونجا هم اومده؟!
به نظرم راه حلش اینه ک خودروسازای داخلی تعطیل شن. درسته یه تعدادی بیکار میشن ولی عدالت همینه و اینطوری 80 میلیون نفر از شر اینا راحت میشن و هزاران نفر هم هرساله توو جاده ها کشته نمیشن
من چند بار از دست ایرانخودرو میخواستم خودمو آتش بزنم
ما با بدبختی و شب و روز کار کردن یه خودرو خریدیم اصلا نمی تونیم ازش استفاده کنیم بس که مشکل داره بردیم نمایندگی مشکلهاش رو که رفع نکردن هیچی گفتن بهمون ماشین بیست میلیونی از این بهتر نمیشه
آیا راه چاره دیگری هم وجود دارد تا صدای بی کیفیتی خودروهای داخلی به گوش مدیران صنعت خودرو برسد؟ قطعات خودرو داخلی از بی کیفیتی شدید رنج می برد. با اینکه قیمت مواد اولیه کاهش داشته است اما همچنان قیمت تمام شده قطعات خودرو در حد قبل می باشد و کیفیت آن همچنان پایین است. به علت انحصار صنعت خودرو در کشور و عدم رقابت واقعی، هرکاری که دلشان می خواهد با مشتری انجام می دهند. خودم به دلیل حمایت از تولید داخل یک پژو پارس دارم. چند بار نزدیک بود که بمیریم! کجای دنیا دیدید که ماهک دنده ماشین صفر کیلومتر بشکند! هر روز از یک جای ماشین صدا در می آید که معلوم نیست مربوط به کجا هست! نوار دور شیشه از روز اول که تحویل داده اند ایراد دارد و جا نمی افتد! و .................. خودش یک مثنوی هست.
جناب آقای نعمت زاده . اینها ضد انقلاب نیستن . اینها افرادی انقلابی هستند که از ظلم به ستوه آمده اند .
ببشتر از .....که بر ایران خودرو یا سایپا مدیریت میکنند مقصر خود مردمند که از اینها خرید میکنند
حیف دستم خالیه وگرنه ...
مقصر خودمان هستيم
اگر طمع چشممان را كور نمي كرد و با يك وعده بي سر وته كل موجودي اين بنجل سازان را از انبار خالي نكرده بوديم الان وضعمان اين نبود
نگاهي به مناطق آزاد مثل كيش و امثال آن بيندازيد تا عمق جنايتي كه در حق ما مي شود را دريابيد
باز هم درود به شرف اين دو هموطن كه عليرغم مبلغ هنگفتي كه هزينه كرده بودند حاضر به استفاده از اين گاري ها به عنوان اتومبيل نشدند
هر بلايي بر سر نازل شود از بابت خودرو ايراني نوش جانمان
ولي مطمئن باشيد نفرين من و امثال من عاقبت دامن اين توليد كنندگان را خواهد گرفت
خدمات پس از فروش و گارانتی خیلی سخت تر و پردردسرتر از تولید یک محصول است و اگر کالا یا محصولی هرچند مدعی گارانتی و کیفیت خدمات پس از فروش بسیار بالائی هم باشد در صورت بروز مشکل هم برای تولید کننده و هم برای مصرف کننده عملا باز گرداندن وسیله و رفع اشکال عملی مصیبت بار و سخت است و این مشکلات عمدتا برروی محصولات جدید و یا تغییرات بروز رسانی بر روی مدل های قبلی بیشتر اتفاق می افتد و منحصر به سازندگان داخلی نیست و بزرگترین و معروف ترین سازندگان خارجی نیز گاها تا میلیون ها خودرو را فراخوان میدهند یا باید قید نوآوری ها را زد و با محصولات قدیمی تر و جواب پس داده همانند پیکان ساخت و یا این مشکلات را بیشتر تحمل کرد در هر حال وضعیت خودرو ها تا این اندازه بد نیست که آتش بزنند و یا به دره پرت کنند باید آگاهی مردم را نسبت به صنعت و تولیدات صنعتی بالاتر برد تا و جود برخی مشکلات را بیشتر تحمل کنند و خواستشان را از راه های مناسب تری پیگیری نمایند
اقای نعمت زاده یکی از مشکلات خودرو در مملکت شما هستید که از زمان دوره ریاست به حق مردم در داشتن خودرویی با کیفیت و کمیت خوب اصلا توجه نداشتید و صرفا در راستای انداختن خودروهای کم کیفیت به مردم به خودروسازان کمک کردید. هدف از ایجاد خودروسازی بیشتر جنبه صادرات ان بود والا ارزی که از ابتدا تا کنون خرج ان شده را در مثلا در کشاورزی خرج کرده بودیم الان به پول نفت هم دبگر احتیاج نداشتیم . جلوی ضرر را هر جا بگیری منفعته.
بدترین کیفیت تولید ، پاسخگویی (برخورد با مشتری) و خدمات پس از فروش برای محصولات ایران خودرو ، هرسال هم تندیس خدمات پس از فروش می برن /// هیچ نظارتی نیست و هیچ کسی هم پاسخگو نیست
باید فرهنگ سازی کرد و به مرور به همه افراد خصوصا بچه هایی که نسل آینده می سازن یاد بدیم که ماشین ایرانی نخرید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
نظارت!!! دقیقا مشکل ما همین است. تمام امتیازات رو در انحصار یه عده می زاریم بعد میگیم بیایید به آن نظارت کنید! معلومه که به این ترتیب در سیستم فساد پیش میاد. آقا تا رقابت عادلانه در بازار نباشه همین آش و همین کاسه است.
اگر به خاطر نبود امکانات برای ازدواج جوانان کشور به فساد بیافتد برایشان مهم نیست ولی اگر منابع مالیشان به خطر بیافتد هر کاری می کنند تا به سود خود برسند
وقتی دولت و از همه بدتر دولتیها خودشان تاجر هستند نتیجه اشی شود این.
خلایق هرچه لاااااااااااااااااااایق
سودهائی در خودروسازی وجود دارد که مردم باید تاوانش را بپردازند.
حیف آتش که بخواد این گاریهای وطنی رو نابود کنه !!!
ایرانی بی غیرت است یکبار برای همیشه متحد شوید و نخرید. بنده هر چند می توانمخودرو خوب سوار شوم به پراید سال ۸۵ خود اکتفا کرده ام تا پول خود را به جیب اینا نریزم
حرف دل همه بود ...
مسئولان مربوطه خود را به خواب بزنند، بخوابید، خوابتان خوش! مردم و جوانان این مرز و بوم از این بی مبالاتیها بیزارند، چرا اینقدر کیفیت پایین و اینقدر قیمت ها بالا؟!؟!؟!؟!!!!
آنهایی که دم از امنیت ملی و دم از .... خیلی چیزهای دیگر میزنند، آیا این بی توجهی ها به مردم، تیشه به ریشه امنیت و .... زدن نیست؟!؟!؟!
ببخشید ولی واقعا از شدت عصبانیت مجبورم ادب را کنار بذارم
اوف بر خودروسازان داخلی که باعث وبانی هدر رفتن ثروت مردم و همچنین مرگ هزاران نفر هستند
اوف بر اینها
همه با هم یکبار دیگر تحریم نخریدن لگن داخلی را شروع میکنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۷
فکر کردم چی میخوای بگی.. همش اوف؟
چرابايد كمپين تحريم خريدخودروبدون كيفيت با دادن وام درهم بشكنه اصلا اين دو چه ربطي به هم داره اين نشان از دو موضوع دارد 1- پايين بودن درك سياسي اجتماعي مردم 2- باپول ميشه همه رو خريد . ازاين موضوع دوم سياستمدارها حتي در تبليغات انتخاباتي هم استفاده ميكنندوتاحالا هم جواب داده .
از ماست که بر که بر ماست
نرود میخ آهنین در سنگ!
خر بخر اما از ایران خودرو ماشین نخر
درود بر این دو بزرگوار که اعتراض شون رو به بهترین نخو ممکن اعلام کردند و همچنین جان خود و خانواده محترمشان را هم نجات دادند.
ان شاله خدا به زندگی انها خیر دهد
جای تاسف است. من کارمند با خون دل پول جمع می کنم و یک دستگاه خودرو ایرانی می خرم . 15 ماه است که یک خودرو دنا خریده ام حدود 10 با به ایران خودرو مراجعه نموده ام برای مشکلات متفاوت که عمده آن بد کار کردن خودرو است. کارشناسان یک بار می گویند موتور این ماشین صبح ها بد کار می کند و یا این خودرو با بنزین سوپر و بنزین یورو 4 سازگار نیست و باید بنزین معمولی بزنی. بنزین معمولی هم که می زنم هیج فرقی نمی کند صبح که استارت می زنم تا حدود 15 دقیقی ماشین گاز نمی خورد اول صبح اعصابم به هم می ریزد.یعنی چه حدود 45 میلیون پول دادم ماشین نو خریدم که آسایش فراهم شود در عوض زحمت برای خودم خریدم. در هوای اهواز وقتی خاک شدید می شود با وجود بسته بودن شیشه های روی داشبورد پر از خاک می شود. چه کسی پاسخگوی ماست؟
پاسخ ها
بیژن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
شما اهواز که منطقه آزاده بودی, 45 میلیون هم داشتی, اونوقت ماشین ایرانی خریدی اونم دنا؟
من دیگه حرفی ندارم
فرهاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
از قدیم گفتن هرکی خربزه میخوره پای لرزش هم میشینه .خرید خودروت همزمان با کمپین تحریم بوده روت نمیشه بگی؟
بزرگترین ضربه اقتصادی را به کشور خودرو سازیها می زنند :
1- مصرف بالای انرژی که معادل میلیاردها دلار می باشد حداقل 2 برابر میانگین مصرف.
2- آلایندگی بسیار بالا که باعث آلودگی هوا می گردد. و تحمیل هزینه های بسیار بالای درمان به خانواده هاو سیستم بهداشت و درمان کشور بواسطه ایجاد آلایندگی های بسیار
3- کیفیت پایین و عدم مطلوبیت برای مصرف کننده که هر سال بدتر از سال قبل می باشد.
4- خرابیهای بسیار و مشکلات بعدی.
5- ضریب ایمنی پایین و تصادفات بالا.
6- اجحاف قیمتی به مصرف کننده .
و دلایل بسیار دیگر که اگر وضع این چنان باشد خروج از صنعت خودروسازی برای کشور کمک به منافع ملی می باشد.
پاسخ ها
امین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
لطفا هدر رفت و اصراف مواد مصرفی اولیه که قابلیت صادرات و ارز آوری را دارد و همچنین واردات قطعات بی کیفیت چینی که خروج ارز را به دنبال دارد را نیز اضافه کیند. همچنین پاداش و حقوق های چند ده میلیونی این مدیران لایق خودرو ساز که همگی سفارشی هستند را نیز به سایر مضرات این خودرو سازان که متاسفانه یکی از آن ها از نام ایران استفاده می کند نیز اضافه کنید.
تابناک عزیز سود خودروسازی در جیب چه کسانی میرود؟؟؟ انتظار چه همراهی را دارید؟؟!!!
وقتي شهروند ايراني ذره اي احترام و ارزش نزذ دولتمردان ندارد
کسی نیست به این وزیر صنعت مولتی میلیاردر بگوید آیا بچه های تو هم از این خودروها استفاده می کنند؟ برای پی بردن به عمق فاجعه باید سری به منازل و پارکینک مدیران خودرسازان بزنیم تا بفهمیم این حضرات خودشان نیز تولیدات خوودشان را قبول ندارند.
بابا بی تفاوتی و دست انداختن مردم دیگر بس است . تا کی باید مردم تاوان بی مبالاتی مسئولین را بدهند؟ تا کی باید امار کشته های جاده ای و بی سرپرست شدن خانواده های ایرانی سرامد جهانیان باشد.
این دولت برای انتخابات رای هم می خواد حتما؟؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
فکر نمی کنید اینکار هم سیاسی باشه ؟ و شما رو به این نتیجه برسونه ؟!
درود به شرف شون شايد اينجوري مسئولين از خواب خرگوشي بيدار بشن
سزای گران فروش و بد فروش و بی کیفیت فروش نخریدن است بیایید در تمام موارد چه خودرو چه مسکن چه مواد غذای کمپنگ راه بیندازیم نخریم این بهترین تنبیه برای کسانی است که سود می خواهند اما جنس خوب در مقابل پول گرفته شده نمی دهند مردم شما را به خدا کمک کنید این مملکت درست بشود
شما مردم که از هیچ چیزی اگاهی ندارید یه کم فکر کنید بعد اعلام نظر بفرمایید .بریم در کارخانه را ببندیم اینم اعلام نظر کرد یکی نیست بگه در حدود 2میلیون کارگر دارن از همین صنعت زندگی میکنن حالا کارخانه را بستی اون 2میلیون از کجا نون بخورن ؟
در درجه اول قبل از هر گونه اتهام زني بهتر است كه با صاحب اين خودرو مصاحبه بشود و علت انجام اين كار را بپرسند. بگويد كه چه مشكلاتي داشته است كه او را به ستوه آورده است. اگر درست مي گفت يه فكري به حال خودرو ساز بكنند. اگر درست نمي گفت و بقولا بعضي ها پول گرفته كه به توليد و اشتغال لطمه بزنه، اون وقت محاكمه اش كنند.
بايد منطقي و معقول رفتار كرد نه احساسي.
تو فيلم مربوطه نفرات ميخندن!!!!
به نظرم موضوع چيز ديگه اي هست. داخل كليپ هيچ اشاره اي به كيفيت پايين خودرو نشده !!!
مسئولین به فکر مردم نیستند
اول صف میکشن و توی سر و کله ی هم میزنن واسه خریدش بعدا آتیشش میزنن !!! عجب ملتی هستیم به خدا
کسی که به این راحتی با وامهای باسودهای سرسام آور دست رنجش رو میده و آشغال میخره راهی جز آتش زدن اون نداره!از ماست که بر ماست!
من خودم سمند خریدم و مشکلاتی داشت که درست شد ولی با چه دردسری
بزگترین عیب خدمات دهی هست که بیشتر از عیب درسر ساز است
چند روز بعد نوبت به من داد روز که رفتم گفتند قطعه نداریم و امداد باید بشه و امداد این نمایندگی قطعه!
زنگ ردم ،گفتن پدر نمایندگی را در می آوریم باید پذیرش می کرد و.... به این نتیجه رسیدم که باید دوباره نوبت بگیرم از یک نمایندگی دیگر!
چند روز بعد نوبت گرفتم و قبلش سری به نمایندگی زدم گفتم اگه قطعه نیارزاست درخواست بدهید ، گفتن نه همهن روز بیا!
روز موعود رفتم ماشین تا عصر خوابید ، زنگ زدن گفتن : درخواست قطعه دادیم باید بیاید
سه هفته بعد زنگ زد قطعه آمده بیاید رفع عیب کنیم
روزی که رفتم دوباره ماشین تا عصر موند، زنگ زدن ماشین یکی از عیباش مونده واسه یکی درخواست قطعه دادیم..
ظاهرا" یادشون رفته بود ...
دوباره سه هفته بعد قطعه آمد
دوباره یک روز ماشین خوابید ، زنگ نزدن، خودم رفتم حدود ساعت 4 دیدم هنوز کاری نکرده اندو تازه بعد از ورود من رفتن سر ماشین و چراغ ماشین را عوض کردن
الان یه چراغ درسته یه چراغ آسمان رو روشن می کنه
این موضوع حدود 2.5 ماه طول کشید، خسته شدم، بیرون اگه رفع عیب می شد کار نیم ساعت بود
همه مدارک هم دارم اگه باور نمی کنید، تماس بگیرید

با اینحا آتش زدن کار یه مشتری نیست ، این یه سیاستی پشتشه و کار دست های پشت پرده است
چطور ممکنه یکی 42 تومن پولش رو که با سختی بدست آورده آتش بزنه!
امیدوارم همه سرزمین ایران مثل منطقه آزاد اروند بشه تا مردم بهترین و باکیفیت ترین ماشینهای بروز دنیا رو با مناسبت ترین قیمت بخرند و سوار بشوند و از رانندگی واقعا لذت ببرند. من که خیلی به مردم جنوب از این نظر غبطه می خورم!! :))
دمش گرم واقعا کار تازه و جالبی کرده که لیاقت 75% خودروهای داخلی همینه!!!
وقتي با ترفند وام دادن همه مارا ........ مي كنن و ميريم اين اشغال هارا مي خريم بايد هم سوار لگن بشيم .چرا كمپين نخريدن قبلي را با يك وام شكستيد از ماست كه بر ماست
عجیبه که رسانه ای مثل تابناک اخبار دروغ رو به این راحتی منتشر میکنه، در مورد خودرو دنا در دهلران که خودروی نو بوده و قیمت داشته درست هست اما هر آدمی با دیدن فیلم پرت شدن پژو به ته دره متوجه میشه که خودرو پژو آردی هست که بیش از ۱۰ سال از آخرین تولیدش میگذره، به شدت هم خودروی کهنه ای هست که کاملا در فیلم مشخصه این موضوع، یعنی نه قیمت آنچنانی داشته، نه حتی بعد ده سال استفاده از خودرو حقی برای مشتری وجود داره که به سازنده اعتراض کنه
جل الخالق کمپین نخریدن خودرو صفر راه انداختن وهمونا وقتی دولت وام داد سرو دست میشکستند وصفهای چند متری برای خرید تشکیل دادن، اقا هماهنگ نیستیم والا خودرو سازها اینقدر بی خیال نخواهند بود !!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
جانا سخن از زبان ما می گویی
پیش خودم با افتخار رفتم و خودروی ایرانی را برای حمایت از تولید داخل خریدم. یعنی یه 206 صندوقدار مردادماه فعلی خریدم 43 میلیون تومان دراومده الان ازش متنفرم ده ها بار تصمیم گرفتم درب نمایندگی ایران خودرو شهر جیرفت آتیشش بزنم بنزین و کبریت نداشتم. بخدا خسته ام و متنفر از این خودرو. دست به بدنه ش بزنی میره داخل. تا حالا نصف وقتم را درب نمایندگی بودم . الان نگرانم که مردادماه پیش رو که گارانتی ش تموم میشه من از کجا هزینه خرابی هاش را بپردازم. همین اقساز ماهانه ش کلافه م کرده. خرابی های هر روز و مداوم ش هم وقت م را گرفته. متنفرم از این خودروهای ایرانی.
با سلام
كيفيت محصولات ايران خودرو نسبت به قيمتش بسيار مناسب و خوب است . من تاكنون خودروي ديگري بجز محصولات ايران خودرو نخريده ام و همه محصولاتش را هم داشته ام و سوار شده ام . فقط تنها يك مورد سمند ال ايكس با موتور7 EF داشتم كه روغن ريزي كارتر داشت و گيربكس هم مورد داشت كه نمايندگي روغن ريزي را برطرف و گيربكس را نيز تعويض نمود . الآن هم دوباره پارس LX دارم كه فوق العاده خوب است و راضي هستم و احساس امنيت يسيار زيادي هم به هنگام رانندگي دارم . خداوند به ايران خودرو بركت دهد و چرخ توليداتش بيشتر بچرخد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
بهروز جان شما چند تا ماشین خارجی هم سوار شی بد نیست. دنیا میاد دستت
بابای بهروز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
بهروز .. بهروووووووز .. پسرم بهروز بابا جون بیدار شو زیاد خوابیدی داری هزیون میگی
واقعا کیفیت خودروها بسیار بسیار مزحک...تو خیابون نگاه کنید تمام پژو ها دارن جوش میارن بعد حتی این شرکتها حاضر نیستند یک ترموستاک کیفیت خوب در خودرو بگذارند تا جوش نیاره...یعنی این همه قطعات بی کیفیت لااقل یک ترموستاک با کیفیت بگذارند !!!!!!!!!!!!!!الان 206 من دمای موتور خیلی بالا هستش ...آدم ماشین میخره آرامش داشته باشه بعد جوش پشت جوش...
متاسفانه در کشور عزیزمون هیچکس فکر آسایش و رفع گرفتاری مردم نیست با کمپین نخریدن خودرو بی کیفیت به جای اصلاح کیفیت خودرو با مردم به مقابله پرداختند . قشر ضعیف جامعه ما هم توان خریدن ماشین با کیفیت خارجی رو نداره بنابراین یا باید بدون ماشین بمونه یا اینکه از دو غول بی کیفیت و زورگوی داخلی خریداری کنه چون چاره ای نداره.
بعلت مشکلاتی که دارم و حتما باید ماشین شخصی داشته باشم مجبور شدم از شرکت بی کیفیت سایپا پراید 131 بخرم که ای کاش نمی خریدم . هر روز یجای آن ایراد دارد هنوز 20هزار تا هم کار نکرده پمپ بنزین سوزونده ، استوپرش خرابه ، صدای باد در سرعت بالای 80 تا گوشخراشه ،گیربکسش از روز اول ایراد داشته و روغن ریزی بعد از 1000 کیلومتر خوشو نشون داده. برای همه اینها طی چند مرحله رفتم نمایندگی یا اصلا درست نشدن یا بطور اساسی دست نشدن ، وقتی هم اعتراض میکنی در جواب میشنوی که باید بسوزیم و بسازیم ، تا کی تا کجا ؟
چرا من بدبخت با حقوق زیر یک میلیون تومان باید چوب ندانم کاری و بی عرضه بودن شرکت سایپا رو بخورم که نمتونه یه خوردوی بی ایراد تولید کنه.
چرا باید هر از چند گاهی برم نمایندگی سایپا ... .
گناه من و امثال من اینه که تو ایران عزیز بدنیا اومیدم! اختلاف طبقاتی که اصلاً نداریم چون حقوقای همه برابرند فقط پنج تا ده تا صفر بی ارزش جلوی حقوق اونها هستش و مال ما نیست. آخه مملکت عزیزمون اسلامیه . دزدی و ربا خوری و ... اصلا توش نیست.
خدا به داد این مردم برسه. ای خدا ... .
سلام روز به خير هيچ فكر كرديد چرا فقط خودرو سازي ها هدف آماج انتقادات قرار ميگيرند؟.... آيا فقط خودرو هاي داخلي بي كيفيت هستند؟ به نظر شما نخريدن ، كيفيت محصولات داخلي رو بالا ميبره ؟ كارخونه ارج جواب شماست .. شمايي كه احساس ميكني نبايد كالاي داخلي بخري ، حالا اون كسايي كه تو ارج كار ميكردن كجا هستن؟ اين موضوع بي كيفيتي تبديل به يه مشكل فرهنگي شده. آيا تمام اصناف كارشونو تو اين مملكت درست و باكيفيت انجام ميدن همه ما مقصريم لطفآ تقصيرو گردن يه قشر خاص نندازيم تو اين مملكت همه عادت كرديم مشكلاتو گردن يه كي ديگه بندازيم تو مطالب بالا يه عزيزي نوشته بود من يه كارمندم و به زور پول جمع كردم و يه خودرو خريدم... حق داره البته جسارت نباشه ولي آيا كارمندا كارشونو درست و با كيفيت انجام ميدن .....!!! لطفآ زاويه ديدتونو عوض كنيد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
سلام دوست عزیز
محصولات ارج یک زمانی واقعا بهترین کیفیت را داشتند ولی مدیران و سیاست های بی کیفیت ارج را نابود کرد.
اکثریت خانه های ایرانی محصولات ارج را میخریدند ولی چرا نابود شد؟؟؟!!!!!!!! یا نابودش کردند!!!!!!!!!!!!
پژمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
یخچال خراب آتیش نمیگیره صاحبشو به کشتن نمیده
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
راست میگه جنس ایرانی بخریم تا صاحبانشون ماشینای خارجی سوار بشن لباسای مارک دار ببوشن واسه مسافرت برن خارج بچه هاشون خارج درس بخونن اخر سر هم مزد کارگر ایرانی رو ندن
سلام تابناک ممنونم که به فکر مردم هستید. منم مشکل دارم یه خودروی صفر 96 دنا گرفتم بر اثر سانحه جزر و مد دریا دچار حادثه شده از تاریخ 28/12/95 تا الان هیچ امداد خودرویی نتونسته به من کمک کنه کارت طلایی 4 ستاره کاری واسه من نکرد همش دروغه وسایل ماشین بصورت آزاد گیر نمیاد که من بخرم من خواهش میکنم اگر مسئولین ایران خودرو میخوان جوابتون بدن بگید منم مشکل دارم گوش شنوا نیست ماشین صفر تو پارکینگ خوابیده

*در ضمن ساعت 12 ظهر روز 29 اسفند ماه شماره و درخواست من در سامانه امداد خودرو ثبت شده نتونستن تا الان پاسخگو باشن
هر چندکه تا حالا یکبار هم نشده که کامنت من اینجا ثبت بشه! ولی یک مدیر لایق در این سیستم هرگز تا این رده ها بالا نمیاد و همیشه در رده های میانی مدیریت درجا میزنه چون اگه بیاد بالا بی لیاقتی بقیه نمود پیدا میکنه ای کاش که خود کارگر و مهندس ایرانی که در این کارخانه ها کار میکنند کمی وجدان کاری و انسان دوستی بخرج بدن که این صنعت بیخ ریشی حفظ بشه.
جناب موضوع کیفیت خودروهای ایرانی نه همه کالاهای ایرانی دوستان فقط با این انتقادات می خواهند مسولین رابیدار کنند تا توجه ویژه ای به صنعت خودرو سازی شود وپیشگیری کنیم آز بیکار شدن هموطنانمان بخدا با بهبود کیفیت خودروها نه کسی بیکار میشه ونه حق خریداران ضایع میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
ولی با بهبود کیفیت خودروها واردات کمتر میشه و درآمد دولت از این راه کمتر میشه. مسئولین راضی به بهبود کیفیت نیستن
در منزل مادرم 20 سال است که یحچال وفریزر ارج به همراه لباس شویی ارج داریم.
هیچ گاه مادرم را اذیت نکرده اند و همیشه به بهترین نحو در این 20 سال کار کرده اند.
خواهش میکنم تولید ایرانی را با خودرو ایرانی خراب نکنید.
اصلا خودرو سازی رو از عنوان تولید ایرانی جدا کنید تا صنعت ایران بد نام نشود.
در کشورمان صنایع ایرانی زیادی داریم که واقعا در خور مردم کشورمان هستند.
لعنت به این خودرو سازان
خودروسازان چینی و ایادی آنها در داخل را هم فراموش نکنید.
خداکنه آدم رو سگ بگیره، گرگ بگیره، خرس بگیره. اما جو نگیره.
ایران فرغون!!!
باسلام واحترام من یک سمند موتور ملی خریدم سه ساله جگر من را آغشته به خون کرده وحدود دو میلیون تومان خرجش کردم ولی بی فایده بخدا قسم من هم همین روزها در یکی از میدانهای یزد این ارابه مرگ را به آتش خواهم کشید
خودرو سمندم رو که ۳ ماهه خریدم به علت نقص ترمز بردم ایران خودرو ، گفتن بزار فردا بیا بگیر ، فردا رفتم گفتن سیلندر ترمز چرخ عقب خرابه و گفتند ما نداریم اگر میخوای کارت زود پیش بره میتونی از بیرون بخری برات ببنیدم.رفتم از بیرون به مبلغ ۱۴ هزار تومان خریدم و آوردم بستن و خودرو رو آخر وقت روز بعد بهم تحویل دادن .دیدم اصلا ترمز نداره و نمیشه حرکتش داد.به طرف که تحویل داد گفتم ، گفت یادشون رفته هواگیری کنن.خلاصه عصبانی شدم و ماشین رو با وانت کشنده بردم یک مکانیکی بیرون و بنده خدا تو ۵ دقیقه هواگیری کرد و گفت سیلندر های جلو هم نشت داره و خرابی داره و بهم نشون داد.رفتم سیلند برای جلو هم خریدم عوض کردم و در حدود یک ساعت کار ماشینم رو تحویل داد.
تو عید متوجه شدم عقب ماشین صدا شدید داره با این که گارانتی داره اصلا نبردم دیگه ایرانخوردو و ۴۰۰ تومن هزینه کردم و اکسل عقب که خراب شده و بلبرینگ هاش چینی و نا مرغوب بوده رو عوض کردم.
انحصار یعنی مجبور باشی همچین خودرویی بخری که هیچ تضمینی روش نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
اینا هم حتما به قول چند تا از دوستان که بالاتر نظر دادن کار استکبار و انگلیس و عربستان و ... هست که مردم رو ناراضی کنن !!!!
نخرید مردم، نخرید. خودروهای آشغالی را نخرید: پژو 405، پژو پارس، پراید، سمند در تمام مدلها. نخرید دوستان نخرید.
تابناک .. آفرین... فقط چرا سراغ جمشید آرین نمیرید ... چرا هیچ خبری از ایشون نمیگیرید. کسی که خودروی هیبریدی میسازه .......... تو که مستقلی .. تو که نفع نداری تو خودرو سازی.. حداقل از این افراد هم بگو یکم ...... جمشید آرین اصل کسی که تو شمال تو کارخونه فسقلیش خودروی هیبریدی میسازه ..... و ...................
اگر دست من بود تمام دست اندرکاران ایجاد و تداوم تولید این آشغالها را که جز اتلاف منابع ملی و هدررفت سرمایه و جان مردم خاصیتی ندارند، اعدام میکردم تا درس عبرتی باشد برای تمام مفسدینی که به نام تولید ملی و اشتغالزایی و ... جیب مردم را می زنند!
...اما چشم بستن روی ثروت چند ده میلیون تومانی و به آتش کشیدن چنین حجمی از مال از چه کسی برمی‌آید؟...
از دست بعضی وارد کننده ها !
یادمون نره که چه کسی بیشتر به ایران خودرو و سایپا گند زد. البته این دو شرکت از اول هم بدنام بودن ولی اونوقت که یه جوان ۳۰ ساله که فارغ التحصیل دانشگاه آزاد با معدل ۱۳ بود که رشته تحصیلیش هم هیچ ربطی به خودروسازی نداشت شد مدیر این دو شرکت کلا نابود شدن. الان هم این طرف استاد دانشگاه شده داره راهکار اقتصادی هم میده.
والا من که سه ساله پراید از نمایندگی سایپا تحویل گرفتم تا حالا هیچ مشکلی نداشته و مثل ساعت کار میکنه . عالیه
دوستان لطفا زیاد جوش نزنید, با تحقیقاتی که انجام شد مشخص شد که در هردو مورد فوق رد پای کمپانیهای تویوتا و مرسدس بنز در اجرای این حرکات مذبوحانه وجود داشته که قطعا از سر حسادت بنز و تویوتا نسبت به محصولات فوق العاده بی نظیر ایرانخودرو و سایپا میباشد, از قدیم گفتن که حسود هرگز نیاسود امیدوارم که خدا مسوولین بنز و تویوتا رو به راه راست هدایت کنه, الهی آمین
پاسخ ها
hamid
| United States of America |
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۷
علی آقا مرگ بر آمریکا یادت رفت بگی...
مجددا کمپین دیگری خواهد آمد ما خودرو صفر نخواهیم خرید
با نخریدن خودرو از این دو کارخانه، کارخانه ها را مجبور به افزایش کیفیت خودروهای تولیدی میکنیم. با افزایش کیفیت خودروهای تولید داخل، نیاز به واردات خودرو کاهش می یابد. و با کاهش واردات خودرو، درآمد دولت از گمرک به میزان قابل توجهی کاهش خواهد یافت.
هزار بار هم که کمپین نخریدن را شروع کنیم، دولت جلوی آن را خواهد گرفت.
حالا همه دستگاه ها دست به دست هم میدن و کلی هزینه و دردسر برای این بنده خدا درست می کنن... احتمالا همون طور که وزیر محترم صنعت فرمودند کار این آقا خیانت به کشرو و احتمالا فساد اقتصادی، ضرر به بیت المال و تبلیغ علیه ارکان نظام تلقی میشه :|
قطعا ملت از دولت انتظار داره يه واكنشي نشون بده. اين خودروهاي 5برابرقيمت رو كه نميشه بيخيال شد چون لقمه چربيه پس دولت حداقل اعتراض كننده هارو تنبيه كنه كه ذهن جامعرو مشوش نكنن
چند شرکت از بین رفت کشوری که روز گاری در آسیا و خاور میانه در بالا ترین رتبه در پیشرفت صنعت وفرهنگ را داشت خیلی از کشورها که روزگاری دوست داشتند مانند ایران شوند اکنون از ما جلو زدند وما از آنها تکنو لوژی وارد میکنیم و آرزوی سفر به این کشورهارا داریم.....
خود رو بی کیفیت ایرانی واقعا ارزش خرید نداره
درضمن چینیشم همینطوره
با خواندن این نظرات متوجه شدم که چرا ایران به این وضع افتاده و چرا ما یک کشور جهان سوم هستیم. با تمام صحبت هایی که شد و اتفاقاتی که افتاده بنده شخصا اعتقاد دارم که نخریدن خودروی داخلی به هر دلیل و بهانه ای به خصوص بهانه گران بودن خیانت واضح به خود و‌کشور است. بنده هیچ سود شخصی ای از ایران خودرو و سایپا ندارم. مشکل اینجاست که همه در این کشور منفعت خود را میبینند نه منافع ملی.
به یاد بیاورید حرف دکتر حسابی را که گفت جهان سوم جایی است که اگر بخواهی کشورت را آباد کنی زندگیت ویران میشود و برای آباد کردن زندگیت باید کشورت را ویران کنی.
والسلام.
پاسخ ها
ناشناس
| Spain |
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۷
خودروسازها یکم از منفعتشون کم کنن بعد از مردم انتظار داشته باش
همین دو نفر هموطن محترمی که خودروی خود را آتش زدند احتمالا جزو همان دسته افرادی بودند که با شکستن کمپین نخریدن خودروی صفر رفتند خودروی صفر خریدند و این بلا سرشان آمد.
تا وقتی ما مردم ایران منافع جمعی را بر منافع فردی ترجیح ندهیم همین وضع است.
باسلام آخه یکی به این کسائی که ازاین آشغالها دفاع میکنند بگه اگر تو هم مثل ما گرفتار یک سطل آشغال به نام سمند موتور ملی می شدی وسه سال روزگار این نمایندگی به اون نمایندگی وچند میلیون خرج میکردی وآخرهم با ترس ولرز پشت این فرغون می نشستی ازته دل به تولید کننده این آشغال نفرین می کردی ا
اینجانب کارشناس رسمی دادگستری رشته وسایل نقلیه هستم
اخیرا" پروندای داشتم که فردی یک خودرو پزو پارس نو خریده بود از برج 5 تا کنون 4 بار گیربکس را تعویض کرده بودند وهنوز هم گیربکس صدای اضافه داشت با نماینگی ودفتر منطقه ای ایران خودرو صحبت کردم گفتند این است که هست و بهتر نمیشود لیکن شخص خریدار از طریق دادگاه 5 میلیون خسارت از ایران خودرو گرفت گرفت
در اینده ای نه چندان دور بازار داخلی ایران خودرو اشبع خواهد شد و در بازار یابی خارجی نیز با این کیفیت ضعیف و عدم توانایی در رقابت با محصولات شرکتهای معتبری مثل بی ام و دایملر جنرال موتور تویوتا کیا و ... شانس چندانی نخواهد داشت دوما شرکتهای جهان در حال تبدیل کردن موتورخودروهای سوخت فسیلی به خودرو ها با موتور الکتریکی میباشند اما خودرو سازان داخلی هنوز موتور ماشین های دهه هفتاد را با کیفیت نمیتواند تولید کند و سایر محصولاتش تقریبا مونتاژ است
من سال 93 برای حمایت از صنعت! خودرو سازی کشور تیبا خریدم ... بلایی سرم آوردن که پشیمون عالم شدم
95 یه ماشین چینی از کرمان خودرو خریدم چه تو تحویل و چه خدمات اونقدر فرق می کرد که دیگه کلاهمم بیفته سمت خودرو ایرانی نمیرم ...
هرچی میخوان تبلیغ کنن
مردم چیزی رو که تجربه کردن فراموش نمی کنن
فقط درعجبم که چقدراین مدیران بی کفایت ایران خودرووسایپا پوست کلفت هستند.بابا پیام مردم این هست که اگرعرضه مدیریت کردن نداریدبرید تامردم نفس راحتی ازدست شما بکشندچون شما عرضه ندارید.
درود بر شرفت مشهدي
به نظر من خودروسازی در ایران قدرتی بالاتر از دولت دارد
این آدمی که ماشینش رو از فرط عصبانیت از دره پرت کرد پایین یه خائنه احتمالا . دقیقا مثل همون کمپین خودرو بی کیفیت نخریم.
تا زمانی که هرفردی فقط به منافع خودش فکر کنه و با یک وام همه چی رو فراموش کنه و راحت بخرنش ، نتنها کیفیت خودرو های داخلی درست نمیشه بلکه ورادات خودرو های بی کیفیت چینی نیز بیشتر میشه.
در کل ما مردم حقمونه که هرچی بلاست به سرمون میارن.
مسخره ترین روش اعتراض کار این دوستان بوده، اگه نمایندگی رو اتش بزنن یا یه بلایی سر صاحبش بیارن خیلی بهتره
پراید خریدم دارم بابت مراجعات مکرر به نمایندگیهای سایپا ازکارم دارم بیکار میشم مشکلات ماشین داره روز به روز بیشتر و بدتر میشه حرام تر از ....
بنده و چند هزارنفری داریم در کارخانه‌های خودرو سازی ایرانی کار می‌کنیم اینجور کمپین ها باعث بیکاری من وچند هزار نفرمثل من میشه البته چند صد هزار نفربطور غیرمستقیم هم دارن در صنعت خودرو کار میکنند.کیفیت محصولات پایین قبول ولی کدوم سازمان داخلی سراغ دارین که مردم ازش ناراضی نباشن مثل شهرداری.بیمارستان،ویا حتی بازار وکسبه همه مردم در این قضیه سهم دارن وتا فرهنگمون درست نشه این زنجیره نارضایتی ادامه پیدا می‌کند
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
حساب کردی چند ده برابر شما کشته شدند؟ چند صد برابر شما بچه یتيم شدند؟
باور کنيد به شما از محل تعرفه خودروهای وارداتی حقوق بدهند بنشينيد تو خونه هاتون هم برای شما بهتر هست و هم برای ملت.
هر کسی میتونه به اونی که پول رو از دست ایرونیها جمع کرده و به خارجیها داده تا یه وسیله مصرفی بیاره که ده سال دیگه ازش خبری نیست افتخار کنه.این میشه که ما روز به روز فقیرتر میشیم و هیچ برنامه ای واسه اینکه چطور باید پول وارد این کشور کرد نداشته باشیم. یه انسان فرهیخته نشون بدین که به مرکبش بیشتر از خودش، افکارش و کاری که انجام میده بباله.
باور کنید، باور کنید، ایرانیها مثل همه مردم دنیا به دنبال کیفیت هستن ولی شرایط به گونه‌ای است تعداد زیادی بخاطر سودجویی یا از روی ناچاری به کالا و تولید بی کیفیت رو آوردن. بستر نامساعده که سودجویی فراگیر شده و دورتادور ما کالای بی کیفیته
به امید روزی که دولت و دولتمردان بجای فروش دلار نفتی به مردم ایران به فکر فروش کالای ایرانی به خارجی باشن، مشکلات صنعت و اثرات تحریم رو دریابن و واقعا برنامه‌ای واسه تولید و ارتقای ثروت ملی داشته باشن.
به گفته نعمت زاده خا ینیم اگر نبودیم کمپین را به بهای وام وبدهکار شدنمان نمی شکستیم
سال 94 یک خودروی 206 اس دی خریدم طی یکسال مشکلات زیر برای آن بوجود آمد:
تعوبض استپر-تعویض پتانسیومتر-تعویض ای سی یو-سه یار تعویض استارت-تعویض دیسک و صفحه-تعویض گیربکس-تعویض شیشه بالابر-تعویض دسته راهنما-تعویض لاستیک درها
بعد از یکسال مصرف ماشین به شانزده درصد رسید و به دلیل ناهماهنگی گیربکس با موتور حداکثر سرعت ماسین با خود کشی به 110 تا هم نمی رسید.بالاخره با 4 میلیون تومان ضرر مجبور به فروش ان شدم.چون نمایندگیها از پذیرش ان خودداری می کردند.لعنت ا... علی المسئولین ایران فرغون اجمعین الی یوم الدین.امین
دوستان عزیز من سال 92 یک ماشین پژو 405 جی ال ایکس صفر کیلومتر در ایران خریدم و باهاش ابران رو گشتم. 12417 کیلومتر توی اتوبان و سربالا و سرپایین و گرما و سرما از این ماشین خیلی رازی بودم و دادم به برادرم که اون هم تا امروز سوار میشه. شنیدم که کمپانی های فرانسوی ماشینهایی که اینجا 12000 بورو میفروشند رو میخوان تو ایران زیر 10000 یورو بفروشند. خوب من هم اگه مدیر پژو سیتروئن باشم و حتی به خاطر بازار ایران کمپانی اوپل میخرم و به شعبون بی مخ ها هم پول میدم و کمپین راه میندازم که ایران خودرو رو از بین ببرم. از نظر مدیر یک چنین شرکتی، تو یک کشوری مثل ایران که کسی کار مولد نمیکنه و همه توقع خدمات دارند، باید نهایتا کسانی که پول دارن و میتونن حد اقل 20000 یورو به ماشین سوای بدن، ماشین سوار بشوند. اینطوری هم ترافیک کم میشه و تصادف و مرگ و میر کمتر میشه و هم اون یک میلیون نفر میتونن به کار پرورش خر بپردازند واگه هر خر رو 5000 بورو بفروشند این قشر معترض هم یک وسیله حمل و نقل مناسب با بودجه اش که هدایت اون آسونتر هست خواهد داشت و خطر و آمار تصادفات مرگبار هم کمتر میشه و علاوه بر اون یک ملیون شغل جدید هم در مشاغل مربوط ایجاد میشه ( پالان دوزی و نعل زنی و ...). هم من مدیر شرکت پژو، هم مصرف کننده ایرانی، هم کارگر فرانسوی و هم کارگر ایرانی جای خودشون میشینند و همه هم راضی خواهند بود. اگه تو این نسل نشند تو نسل بعدی میشند.
پاسخ ها
hamid
| United States of America |
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۷
کاوه خان اولا توی حرفات هر چی که خارج از قاعده گفتی خودتی ثانیا اون فرانسوی فلان فلان شده قرار نیست اون ماشینی که خودش سوار میشه بما بده هیچکدوم از آپشن ها در خوردرو ایرانی نخواهد بود. ثالثا فکر کنم توی عمرت غیر از 405 ماشین دیگه ای سوار نشدی بقول معروف به هویج میگی قاقا .دست آخر اینکه کاروبار الاغ و الاغچی زیر سایه بعضی ها به حد کافی رونق داره شما برای خودت تبلیغ نکن . بزار اینم بگم امثال شما باعث شدن که این مملکت هر چیزی که میسازه فقط همون سری اولش خوبه چون بعضی ها توی مملکت ما لیاقت داشتن جنس خوب را ندارند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۷
شما بهتره بری تو همون شانزه لیزه قدم بزنی و این بیزنس پلان ها رو بذاری برای اهلش که الحمدلله دارن دوباره فعال میشن که همون پرورش خر شما رو عملی کنند!! تا حالا داشتن مقدماتش رو آماده می کردند و حالا میخوان به مرحله اجرا برسونند. تفکرات امثال جنابعالی هم کمک بزرگی به اون هاست!
آی شما که دم از اشتغال هموطنامون میزنید وقتی مصرف کننده یه محصولی را میخره و از پولی که داده راضی نیست به نظر شما این پول حقوقی که میبره برای خانوادش حلاله . ؟ ......خودتون قضاوت کنید
؟؟؟؟؟
آقا چشمت روز بد نبینه دلمون خوش کردیم فریب فامیل ایرانخودرویی خوردیم یه سمند خریدیم و راه افتادیم رفتیم سمت زنجان که بین راه تو هوای سرد شیشه ها پایین رفتن بعد فلاشرها شروع به زدن کرد بدتر از همه بوقش هم مرتب میزد و قطع میشد خلاصه مثل یه خر چموش پدرمون تا رسیدیم در آورد تازه باعث قطع رابطه با فامیلمون هم شد. شانس آوردم زنم زن خوبی هستش همش میگفت عیبی نداره اعصاب خودت خراب نکن خرابی این سمند کافیه دیگه.
سلام
بسیاری از نظرات را خواندم. سالهاست در ارتباط با صنعت خودرو فعالم. کلیه ی عوامل ساخت خودرو اعم از مهندس و کارمند و کارشناس از خودمونن. من و شما کارهامونو با چه دقت و تعهدی انجام میدیم؟ متوسط رفتار ما مساوی با متوسط کیفیت خودروهای داخلیست. ولی چن تا مطلب عجیبه. در ژاپن حقوقها حدود شش برابر ایرانه. هزینه سوخت و قیمت ملک هم به همچنین. البته قیمت مواد اولیه خیلی گرونتر نیست. چرا قیمت تویوتا کمری قبل از ورود بایران برابر مثلا دنای وطنیست؟ سوال دوم. چرا وقتی قیمت ارز سه برابر میشه قیمت پراید هم سه برابر میشه؟ مگه صرفه جویی ارزی نداره. دیگر نکته اینکه ارتشا در بین سازندگان قطعات و بازرسین خودرو ساز ها بیداد میکنه. در بسیاری از موارد رشوه دهندگانی که محصول بدتری هم تحویل میدن از سازندگانی که قطعات با کیفیت تری ارایه میدن بدلیل ندادن رشوه عقب میفتن و از دور خارج میشن.
حسادت کارشناسای شاغل در خودرو سازی به قطعه سازان خرد و ورشت ارتشا رو تشدید میکنه.
ناگفته نمونه که همه خودرو ها بد نیستن. خدمات پس از فروش رو نباید جدی گرفت چون خوب ارایه نمیشه. بنظرم دولت هم خودروسازارا میشناسه. ولی مثل بچه ی معتاد میمونه که نمیدونه چکارش کنه. مشکل اصلی هم نیروی انسانی میانی و بالاتر از میانیست.
دعا کنیم که خدا همه مون رو به راه راست هدایت کنه که از ماست که برماست
نقندر
اگر قرار باشه به بهانه حمایت از اشتغال جمعی از هموطنان از این خودروسازها حمایت شود پس باید از شبکه مافیای مواد مخدر هم حمایت شود چون به هر حال اشتغال ایجاد میکنه!!!!!!
اگه یه سال نخرید درست میشه اگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگه
به نظر من هر کی ایرانیه غیرت داره ماشین نخره
مفت خوران رو باید از لای حکومت کشید بیرون و به زباله دانی تاریخ انداخت
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل