بازدید 1811

اعلام آمادگی سازمان منع سلاح‌های شیمیایی برای حضور در ادلب

جلسه شورای امنیت برای رسیدگی به حمله شیمیایی خان شیخون ادلب در حال برگزاری است.
کد خبر: ۶۸۲۳۴۷
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۷ 05 April 2017

جلسه شورای امنیت برای رسیدگی به حمله شیمیایی خان شیخون ادلب در حال برگزاری است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، اعضای شورای امنیت در حال بررسی پیشنویس قطعنامه آمریکایی، انگلیسی و فرانسوی هستند که با هدف محکومیت حمله با گازهای سمی در ادلب تهیه شده است.

پیش‌نویس قطعنامه از سازمان منع استفاده از سلاح‌های شیمیایی خواسته تا فورا گزارشی ارائه کند که در آن به نتایجی درباره این حمله دست یابد.

در نشست امروز شورای امنیت، نماینده سازمان منع سلاح‌های شیمیایی اعلام کرد که این سازمان آماده است هیاتی را به خان شیخون برای بررسی حمله شیمیایی صورت گرفته و شناسایی عاملان آن اعزام کند.

کمیسیونر سازمان ملل در امور خلع سلاح نیز گفت: ما به جمع آوری شواهد پیرامون حمله ادلب ادامه می‌دهیم و هیچ اطلاعاتی تا به این لحظه وجود ندارد.

در همین حال، نماینده فرانسه در نشست امروز اظهارات روسیه را مبنی بر اینکه نیروی هوایی سوریه انبار تسلیحات شیمیایی مخالفان را بمباران کرده است، رد کرد.

وی گفت: توجیهی برای چشم پوشی از اقدامات هولناک صورت گرفته در سوریه وجود ندارد.

این پیش‌نویس قطعنامه تحت فصل هفتم منشور سازمان ملل قرار می‌گیرد و آمریکا، فرانسه و انگلیس برای تشکیل تیم تحقیقاتی یا کمیته‌ تحقیقاتی آن را توزیع کرده‌اند.

همزمان، نماینده انگلیس در شورای امنیت اعلام کرد: اینکه روسیه از نظام بشار اسد دفاع می‌کند، مانع از ایفای نقش توسط ما نمی‌شود.

نماینده انگلیس تصریح کرد: هر وتویی پیامدهای وخیمی دارد و روسیه همچنان از دمشق حمایت می‌کند و توافق در شورای امنیت را به شکست می‌کشاند.

وی گفت: روسیه باید به طرف‌هایی که خواهان انجام تحقیقات جامع درخصوص حمله ادلب هستند، بپیوندد.

نماینده انگلیس مدعی شد: شواهدی مبنی بر اینکه طرفی غیر از دولت سوریه در حمله خان شیخون دست داشته باشد، وجود ندارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار