بازدید 3270
با حضور وزیر راه و شهرسازی

قطار حومه‌ای تهران ـ گرمسار افتتاح می‌شود

فرماندار گرمسار گفت: ساعت ۱۰ صبح فردا قطار حومه‌ای تهران _ گرمسار با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح می‌شود.
کد خبر: ۶۸۲۴۶۲
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۴ 06 April 2017
فرماندار گرمسار گفت: ساعت ۱۰ صبح فردا قطار حومه‌ای تهران _ گرمسار با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح می‌شود.

به گزارش تسنیم از گرمسار، داریوش طاهری بعدازظهر امروز در نخستین جلسه شورای اداری شهرستان گرمسار ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن سال جدید اظهار داشت: صبح فردا قطار حومه‌ای تهران گرمسار با حضور وزیر راه و شهرسازی در محل راه‌آهن گرمسار افتتاح خواهد شد.

وی با بیان تمهیدات لازم جهت تسهیل رفت‌وآمد مردم این شهرستان به تهران افزود: خطوط ریلی این قطار در ایستگاه مرکزی تهران، ایستگاه شهریور، جوانمرد قصاب، ورامین و گرمسار تبادل وجود دارد.

فرماندار گرمسار طول مسیر ریلی را 114 کیلومتر عنوان کرد و گفت: ساخت‌وساز عمرانی و زیرساختی به ازای هر کیلومتر راه بدون پل یک میلیارد تومان هزینه شد.

وی با اشاره به وجود پل‌های متعدد در طول مسیر اذعان داشت: بالغ‌بر 350 میلیارد تومان اعتبار برای پروژه قطار حومه‌ای تهران ـ گرمسار هزینه گردید.

طاهری با بیان اینکه در صورت وجود مسافر تمهیدات لازم برای تردد بیشتر قطار در نظر گرفته می‌شود خاطرنشان کرد: کلنگ زنی این پروژه در مردادماه سال 86 انجام گرفت و تا پایان دوره دولت دهم این پروژه با مدیریت شرکت راه‌آهن 27 درصد پیشرفت فیزیکی داشت.

وی با اشاره به مصوبه هیئت‌وزیران اذعان داشت: این پروژه در دولت یازدهم به شرکت متروی تهران واگذار گردید و در ابتدای سال 94 مجدد به شرکت راه‌آهن تحویل داده شد.

فرماندار گرمسار با تأکید بر مزایا و برکات افتتاح این پروژه خاطرنشان کرد: افتتاح قطار حومه‌ای تهران گرمسار برای این شهرستان توسعه پایدار و پیشرفت همه‌جانبه ایجاد خواهد کرد و جمعیت بسیاری از مردم ساکن در تهران به این شهرستان سرریز می‌کند.

وی توسعه اقتصادی و کاهش هزینه را از فواید دیگر این پروژه دانست و گفت: قطار حومه‌ای تهران_گرمسار می‌تواند ظرفیت خوبی را برای اشتغال‌زایی در این شهرستان تأمین کند.

طاهری ضمن قدردانی از همکاری دستگاه‌های اجرایی در ساخت و افتتاح این پروژه افزود: تاکنون بیش از 60 جلسه با محوریت پروژه قطار حومه‌ای تهران ـ گرمسار در فرمانداری این شهرستان، استانداری و وزارت راه و شهرسازی برگزارشده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل