بازدید 5184

دردسر صنعت معدن برای ملحق شدن به انقلاب تکنولوژی

پیشرفت های تکنولوژی در شرکت های استخراج معادن که از تکنولوژی های تولید خودرو و تلفن همراه الهام گرفته از ابداعات جدید و چشمگیری در این صنعت رونمایی کرده است که شامل حفارهای عظیم و کامیون های کنترل از راه دور تا تحلیل داده لحظه به لحظه می شود.
کد خبر: ۶۸۲۵۹۱
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۷ 06 April 2017
پیشرفت های تکنولوژی در شرکت های استخراج معادن که از تکنولوژی های تولید خودرو و تلفن همراه الهام گرفته از ابداعات جدید و چشمگیری در این صنعت رونمایی کرده است که شامل حفارهای عظیم و کامیون های کنترل از راه دور تا تحلیل داده لحظه به لحظه می شود.

به گزارش تابناک اقتصادی و به نقل از رویترز، با این حال پشت صحنه نشان می دهد که تا به حال پیشرفت محدودی به سمت تحولی که شرکت ها می گویند بیشتر از هر زمانی برای بقای آن ها حیاتی است صورت گرفته است. این شرکت ها به خاطر نوسان قیمت های مواد اولیه و افزایش سختی و خطر دستیابی به منابع باقی مانده در لایه های باریک و پر حرارت که چندین کیلومتر پایین تر از سطح زمین است به تکاپو افتاده اند تا راهکار های نوین پیدا کنند.

دردسر صنعت معدن برای ملحق شدن به انقلاب تکنولوژی

«دانووان والر» سرپرست توسعه تکنولوژی در شرکت «آنگلو امریکن» در تماس تلفنی گفت " یک بیداری و هشیاری خوبی در صنعت معدن ایجاد شده است. وقت آن است که تغییر و تحول را شروع کنیم"

یک مانع عمده پیش هزینه های سنگین ابداعات است که شرکت هایی مانند آنگلو، بی اچ پی بیلیتون و ریو تینتو باید در طی حیات یک معدن بپردازند که در مقابل ارتقاء تدریجی که در تلفن های همراه رایج است. «سندویک» یکی از بزرگترین تأمین کننده های تجهیزات معدن در دنیا به رویترز گفت که این شرکت نصب سیستم های خودکار خود را در یبن سال های 2015 تا 2016 دو برابر کرده است. اما در پاسخ کسی که از او پرسیده بود که چه نسبتی از بارگیران و کامیون هایی که توسط این شرکت به فروش می رسد کاملا خودکار شده است گفت که حدودا 5 درصد آن ها مجهز به این تکنولوژی هستند.

در حالی که خودکار سازی تهدید بالقوه ای برای شغل ها در تمام دنیا می باشد، این مسئله مخصوصا در صنعتی که صدها هزار کارگر یقه آبی به کار می گیرد آن هم در کشور هایی که استخراج معادن سهم عمده ای در تولید ناخالص داخلی آن ها دارد، بسیار حساس است.

موانع بزرگ محیط زیستی و لجستیکی برای انتقال تکنولوژی از سایر صنایع از جمله مسائل دیگری است که این سه شرکت بزرگ استخراج معدن در آفریقا، شیلی و استرالیا تجربه کرده اند که این مسئله نشان دهنده پیچیدگی این کار است.

«ساوث دیپ» در آفریقای جنوبی قبل از این در سال 2008 مکانیزه کردن خود را شروع کرده بود و حالا این شرکت که در استخراج معدن بزرگ زیرزمینی طلا در آفریقا که کاملا مکانیزه نیز می باشد فعالیت می کند سال پیش برای اولین بار پس از ضرر دهی چند ساله دچار بی ای پی شد که یعنی میزان هزینه و درآمد آن یکی شده است. این شرکت در فبریه امسال از طرح تحول جدید خود رونمایی کرد که اهداف تولید خود را کاهش می دهد.

شرکت ها سخنان ضد و نقیض درباره تأثیر خودکارسازی و مکانیزه کردن استخراج معادن در کار و اشتغال می گویند. صاحب شرکت «گولد فیلدز» می گوید که مجبور نشده است کسی را به خاطر مکانیزه کردن اخراج کند و به کارکنانی اشاره می کند که با آمادگی از تغییرات استقبال کردند. اما رئیس اتحادیه کارگران معدن نظر متفاوتی دارد و می گوید کارگرانم معدن با افراد بیگانه جابجا شده اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار