بازدید 18651
۷

جزییات حمله تروریستی در استکهلم سوئد +ویدیو

راننده یک دستگاه کامیون در شهر استکهلم، پایتخت سوئد، با زیر گرفتن عابران پیاده و برخورد با یک فروشگاه، موجب مرگ سه تن و زخمی شدن شماری دیگر منجر شد؛ اقدامی که با توجه به تشابه به حملات تروریستی در فرانسه و انگلیس، منجر به اعلام وضعیت فوق العاده در استکهلم شد و در همین راستا، اماکن عمومی پرجمعیت در این شهر تعطیل شد و پلیس تلاش کرد تا معابر عمومی را از جمعیت تخلیه کند.
کد خبر: ۶۸۲۷۹۲
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۱ 07 April 2017
 +ویدیو
بر اثر برخورد یک کامیون به گروهی از مردم و رفتن این کامیون در فروشگاهی در استکهلم، دست کم سه تن کشته و شماری دیگر زخمی شدند؛ حمله‌ای که مسئولان سوئد تأکید کرده‌اند، به صورت پیش فرض با آن به عنوان یک حمله تروریستی برخورد خواهد کرد و تدابیر چنین حمله‌ای را پیاده سازی کرده‌اند که از آن جمله، تعطیلی اماکن عمومی پرجمعیت و تلاش برای تخلیه معابر عمومی بوده است.

به گزارش «تابناک»، راننده یک دستگاه کامیون در شهر استکهلم، پایتخت سوئد، با زیر گرفتن عابران پیاده و برخورد با یک فروشگاه موجب مرگ سه تن و زخمی شدن شماری دیگر منجر شد؛ اقدامی که با توجه به تشابه به حملات تروریستی در فرانسه و انگلیس، منجر به اعلام وضعیت فوق العاده در استکهلم گشت و در همین راستا، اماکن عمومی پرجمعیت در این شهر تعطیل شد و پلیس تلاش کرد تا معابر عمومی را از جمعیت تخلیه کند.
 
پلیس استکهلم در گفت و گو با یک تلویزیون داخلی کشور گفت احتمالا حمله امروز در این شهر تروریستی بوده و نیروهای امنیتی این کشور به صورت پیش فرض با این حادثه به عنوان حادثه تروریستی برخورد خواهند کرد. ساعتی بعد نیز نخست وزیر سوئد رسماً این حرکت یک اقدام تروریستی خواند و از شرایط فوق العاده امنیتی در پی وقوع چنین حمله رقم زد. سوئد از زمان آغاز بحران داعش تاکنون هدف حملات تروریستی قرار نگرفته بود.
 
جزییات حمله تروریستی در استکهلم سوئدمسیر طی شده کامیون
 
بر اساس اطلاعات دریافتی، کامیون توسط مهاجم به سرقت رفته و پس از طی مسیری، شماری از عابران را زیر گرفته و در نهایت مهاجم که چهره اش را پوشانده بوده، کامیون را به یک فروشگاه می کوبد و می گریزد. پلیس سوئد یک تن را به ظن دست داشتن در این حمله دستگیر کرده اما در عین تصویری نیز از چهره مهاجم احتمالی منتشر کرده و از شهروندان استکهلم خواسته تا در صورت شناسایی این شخص، به پلیس اطلاع دهند. شخص مورد نظر پیراهن سفید پوشیده بود و روی آن ژاکت سیاه کلاه دار و کت سبز سربازی به تن داشته است.
 
کارل گوستاو شانزدهم، پادشاه سوئد با شوک و حیرت به این اقدام احتمالا تروریستی واکنش نشان داده و گفت: من و تمام خانواده سلطنتی با بیشترین شگفت زدگی اطلاعات درباره این حمله را دریافت کردیم. ما تحولات در این باره را دنبال می کنیم، اما فعلا فکر ما پیش کشته شدگان و خانواده های آن ها است.

فرانک والتر اشتاین مایر، رئیس جمهور آلمان نیز درباره این حمله ابراز حیرت و شگفتی کرده و اظهار داشت که در حال سفر خود به یونان از این حمله وحشیانه علیه انسان های بی گناه در استکهلم مطلع شد. وی با همه قربانیان و مجروحان و همه انسان ها در استکهلم ابراز همدردی کرد.
 
جزییات حمله تروریستی در استکهلم سوئد
تصویر مظنون این حمله
 
توماس دمایزیر، وزیر کشور آلمان نیز با قربانیان و بازماندگان این حادثه تروریستی در سوئد ابراز همدردی کرده و گفت: ما با وجود اینکه اولین تصاویر، این ایده را به ذهن می آورد اما هنوز نمی دانیم که آیا ارتباطی بین این حادثه با تروریسم بین المللی وجود دارد. این مسئله برای سازمان های امنیتی مهم بوده و باید شفاف سازی شود.

یان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا نیز در واکنش به این حمله تروریستی در سوئد گفت: یک حمله به یک کشور عضو اتحادیه اروپا حمله به همه ما است. این حمله علیه شیوه زندگی ما بود. سوئد می تواند روی همبستگی و هر گونه کمک ممکنی از طرف ما حساب کند. فکر ما پیش ملت سوئد است.
 
شورای امنیت سازمان ملل در جریان نشست اضطراری که برای بررسی ابعاد حمله خودسرانه آمریکا به سوریه برگزار شد، حمله تروریستی به خاک سوئد را محکوم کرد. ینز استولنبرگ، دبیر کل ناتو نیز با شگفتی و حیرت به این حادثه تروریستی در سوئد واکنش نشان داده و گفت: خبرها در این باره وحشتناک است. ناتو در کنار مردم عزادار سوئد قرار دارد.
 
 
تعداد بازدید : 243
تعداد بازدید : 75
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۷
کار ترامپه از وقتی ترامپ قمپز در کرده سوئد آشوب شده حالا داره از تروریستها حمایت میکنه و ارتش سوریه رو میزنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۸
عزیزم قرصاتو خوردی؟
ناشناس
| Germany |
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۸
سوسان خیار شور
سوئد به حمله آمریکا به سوریه واکنش منفی نشون داده بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۹
با شما موافقم. . اين تروريستها وسيله اعمال فشار به دولتها هستند. . حتي اگر توي امريكا هم انجام بشه براي اينه كه مردم اونجا رو براي انجام اقداماتي كه در نظر دارند انجام بدهند مثل همين دخالت نظامي در سوريه ، از نظر ذهني آماده كنند.. القاعده و داعش ساخته قدرت هاي جهاني است.
اینم از استکهلم بهترین شهر دنیا از لحاظ تمام شاخص های رفاهی.
میدم. دیپورتت کنن
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار