بازدید 3120
۱

برگزاری همایش ملی اقتصادمقاومتی با حضور روحانی

کد خبر: ۶۸۲۸۹۸
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۸ 08 April 2017
همایش ملی اقتصاد مقاومتی و توسعه روستایی صبح امروز - شنبه - با حضور حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری و جمعی از روستائیان ، عشایر و کارآفرینان فعال آغاز به کار کرد.

به گزارش ایرنا ، در این مراسم که در تالار وزارت کشور در حال برگزاری است، سید ابوالفضل رضوی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رئیس جمهوری گزارشی از عملکرد حوزه توسعه روستایی ارایه می کند.
 
همچنین دراین مراسم که وزیر کشور و جمعی از مقامات و مسوولان کشوری حضور دارند از تعدادی کارآفرینان و دهیاران تقدیر و از کتاب کارآفرینان روستایی و سند توسعه روستایی رونمایی می شود.
 
اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری، سه دهیار منتخب و سه کارآفرین منتخب از سخنرانان همایش ملی اقتصاد مقاومتی و توسعه روستایی هستند.
 
دولت یازدهم تلاش داشته در جهت حرکت به سمت کشاورزی صنعتی و توسعه صنایع کوچک و متوسط در روستاها گام بردارد و در این راستا حراست از روستاها، حفظ فرهنگی روستاها و تولید در روستا و جلوگیری از مهاجرت از جمله موضوعات مورد تاکید دولتمردان بوده است .
 
این در حالی است که سال گذشته ستاد اقتصاد مقاومتی از رهبر معظم انقلاب اسلامی درخواست کرد تا از منابع صندوق توسعه ملی یک میلیارد و 500 میلیون دلار برای توسعه و آبادانی بخش های مختلف روستاها اختصاص یابد.
 
افزایش تولید محصولات کشاورزی در طول چهارسال گذشته و دستیابی به خودکفایی در تولید محصول استراتژیک گندم به معنای حرکت روستاها ‏در مسیر تولید و حرکت به سمت توسعه کشاورزی و اقتصادی به شمار می رود.
 
از طرفی بهبود شرایط بهداشتی و درمانی، امکاناتی نظیر آب، برق، ارتباطات و بازسازی مسکن ‏روستایی به معنای آن است که دولت در حد توان همه امکانات خود را برای توسعه روستاهای کشور و بهبود ‏شرایط زندگی عشایر به کار گرفته است.‏

** دولت یازدهم واشتغال روستایی
 
دولت یازدهم تا پایان سال گذشته 135 هزار و 636 هکتار شبکه آبیاری و زهکشی اصلی اجرایی انجام داده ‏و در کنار آن 21 هزار و 988 هزار هکتار شبکه آبیاری و زهکشی فرعی نیز احداث می شود،اجرای این طرح‌ها، ‏‏70 هزار اشتغال برای روستاییان ایجاد می کند.‏

** دولت یازدهم و آبرسانی روستایی
 
دولت تدبیر و امید تأمین آب شرب روستایی را یک وظیفه ملی ‏دانسته ویک هزار و 500 مجتمع آبرسانی را برای 19 هزار روستا در دست اجرا قرار داده که در سال گذشته نیز 811 مجتمع آبرسانی را برای 15 هزار و 40 روستا در دست اقدام قرار داد.

**دولت یازدهم و برق رسانی روستایی
 
اقدامات دولت یازدهم در زمینه برق‌رسانی به روستاها نیز قابل تامل بوده بطوری که از سال 92 و آغاز دولت ‏یازدهم تا شهریور 95، 1661 روستا برق‌دار شدند و در سال گذشته در مجموع با اقدامات انجام شده 56 هزار و 633 روستای کشور برق‌دارشد.‏

** دولت یازدهم و گازرسانی روستایی
 
در ‏خرداد سال 92 مجموعاً 14 هزار و 329 روستا از گاز برخوردار بود که تا پایان شهریور سال گذشته 21 هزار ‏و 273 روستا گازدار شدند و دولت تلاش خود را در جهت برخورداری 24 هزار روستا از نعمت گاز ادامه داد .

** دولت یازدهم و بهداشت و سلامت روستاها
 
در سال 93 و 94، فعالیت یک هزار و 986 خانه بهداشت در روستاها آغاز شده و از دی ماه سال ‏گذشته نیز احداث 336 مرکز بهداشتی روستایی آغاز گردید و حدود شش هزار و 851 پزشک عمومی و بیش ‏از پنج هزار ماما، در روستاها برای تأمین سلامت روستایی مستقر هستند .
در زمینه خدمات بهداشتی روستایی در سال 92، حدود 450 میلیارد تومان ‏اعتبار وجود داشت و این اعتبار در سال 95 به حدود 3 هزار میلیارد تومان یعنی بیش از 6 برابر افزایش یافته ‏است و اقدامات مذکور در این راستا است که روستائیان بتوانند از رفاه مناسب برخوردار بوده و دغدغه سلامت، آموزش ‏فرزندان خود، ارتباط با شهرها و جهان و توسعه کشاورزی با آبیاری نوین نداشته باشند.

** دولت یازدهم و خدمات ارتباطی والکترونیکی روستاها
 
در سال 92 و 93، یک هزار و 500 روستا تحت پوشش تلفن ثابت قرار داشتند و این ‏میزان در سال 93 و 94، به یک هزار و 700 روستا رسید وتلاش دولت در جهت برخورداری روستاهای بالای 20 خانوار ادامه دارد.
 
همچنین تا پایان سال 95، حدود 25هزار روستا از ‏خدمات الکترونیکی و اینترنت پرسرعت برخوردار شدند.‏
 
با توجه به این که براساس آمارجمعیت روستایی کمتر از 30 درصد است و این به ‏معنای ادامه مهاجرت روستاها به شهرها می باشد دولت یازدهم در دوره چهارساله تلاش کرد تا با ارائه و گسترش بخش های مختلف خدمات بهداشتی، درمانی، ‏آموزشی و اداری در کنار توسعه دولت الکترونیک و اتصال شبکه‌های ‏ارتباطی، سفر روستایی به شهر را کمتر کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
کار تبلیغی انتخاباتی کنید و یه اسم اقتصاد مقاومتی روش بذارید حله.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر